ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ایسنا:در هر گفتوگو طرف مقابل شما نه فرشته است و نه ماشین، بنابراین با او حرف بزنید و فکر نکنید او تمام قصد و نیات درونی شما را کاملا میداند . با
حرف زدن سطح اختلاف اطلاعات را کاهش دهید.
نویسندهی وبلاگ "مدیریت فردا" به نشانی http://tofan171.persianblog.com به ارایهی نکاتی برای گفتوگو پرداخته و نوشته است: به حرفهای او خوب گوش دهید. هم خوب حرف بزنید، تجزیه و تحلیل کنید بعد کلمات و جملات مناسب به کار ببرید و هم خوب گوش بدهید، اما بهتر است اول خوب گوش دهید بعد حرف بزنید. تا روی بالاترین پلکان اطلاعات اظهار نظر کنید.
در این نوشته میخوانید: در هر گفتوگو یک یا چند مجهول وجود دارد و یک یا چند معلوم، سعی کنید مجهولات را خوب بشناسید و معلومها را با همدیگر مقایسه و تطبیق دهید. در ارایهی کلام عجله نکنید که از گفتهی خود اظهار پشیمانی کنید. حرفی نزنید که باب مذاکره و گفتوگوهای بعدی بسته شود. گفتوگو را به بنبست نکشید.
در ادامه عنوان شده است: اگر دلایلی در اثبات حرف خود دارید همه را رو نکنید . قویترین دلیل خود را اول مطرح کنید و دلایل ضعیف تر را بعدا. اگر دلایل ضعیف را اول رو کنید او در مقام دفاع به دلیل شما حمله کرده و روحیه ادامهی گفتگو و مذاکره شما را خورد میکند.
در پایان توصیه شده است: هیچگاه نظر طرف مقابل را مطلق رد نکنید.از او بپرسید چرا؟ این جمله معجزه میکند: " لطفا توضیح بیشتری بدهید."