در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

13 آبان امسال چگونه گذشت؟+ عکس

ثانیه‏نیوز- در حالی که سر تا سر خیابان طالقانی مملو از پلاکاردهایی بزرگ با مضمون مرگ بر آمریکا و جملات امام خمینی و مقام معظم رهبری درباره آمریکا بود عده قلیلی در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، تقاطع استاد نجات اللهی و کریم خان در حمایت از آمریکا و مجریان آن در داخل تجمع داشتند.

  
 
 


به گزارش ثانیه‏نیوز، راهپیمایی 13 آبان امسال در حالی برگزار شد که علیرغم تبلیغات رسانه‌ای غرب برای حضور حامیان موسوی در این مراسم برای برهم زدن آن، هیچ اثری از این سبزها دیده نشد و در حالی که از مدت‌ها پیش و دقیقاً پس از راهپیمایی روز قدس، تبلیغات وسیعی از سوی رسانه‌های بیگانه اعم از رادیو تلویزیون‌ها، سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر و ... برای حضور حامیان موسوی و کروبی دو کاندیدای شکست‌خورده انتخابات که اولی با اختلاف 11 میلیون از نفر پیروز، دوم شده و آرای دومی نیز کمتر از آرای باطله بود، در راهپیمایی امروز 13 آبان انجام داده بودند، اما امروز همه آمده بودند، الا سبزهای اموی.

تبلیغات روزهای گذشته به اصطلاح‌سبزها بیشتر با محوریت حضور در این راهپیمایی و سر دادن شعارهای "مرگ بر روسیه " و "مرگ بر چین " برای به حاشیه راندن شعار "مرگ بر آمریکا "ی مردم ایران شکل گرفته بود و به شدت از سوی رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و ...دنبال می‌شد.


عدم حضور سبزهای حامی موسوی که از سوی سبزهای علوی حامی نظام اسلامی و ولایت فقیه به "سبزهای اموی " شهرت یافته‌اند در حالی صورت گرفت که تبلیغات رسانه‌ای غرب برای حضور این طیف بخصوص در روزهای اخیر شدت بسیار بیشتری به خود گرفته بود و پوسترهای جعلی با عنوان "دعوت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای حضور این طیف در راهپمایی 13 آبان " برای برهم زدن فلسفه وجودی این روز و سر دادن شعار علیه کشورهایی غیر از آمریکا، انگلیس و اسرائیل نیز به وفور در سایت‌های اینترنتی یافت می‌شد.
این پوسترها در حالی به نام دانشجویان دانشگاه‌های مختلف منتشر می‌شد که طراحی‌های کاملاً متشابه این پوسترها و یافت می‌نشدن آنها جز در سایت‌های اپوزیسیون‌های خارج‌نشین، نشان‌دهنده غیردانشجویی و غیرایرانی بودن این پوسترها داشت.

راهپیمایی 13 آبان امسال در حالی برگزار شد که خیابان طالقانی که لانه جاسوسی سابق آمریکا در آن واقع است، سراسر مملو از جمعیت بود و حرکت به سمت لانه جاسوسی از شرق و از خیابان نجات‌اللهی و از غرب از مترو طالقانی، به دلیل ازدحام جمعیت بسیار سخت بود و خبرنگاران برای رسیدن به جایگاه ویژه خبرنگاران و همچنین مسئولان کشوری برای رسیدن به جایگاه مخصوص دچار مشکل بودند.

هر چند در اواسط این برنامه اعلام شد که نمایندگان مجلس به جهت اهمیت حضور در این راهپیمایی، جلسه علنی مجلس را ترک کرده و به سمت لانه جاسوسی حرکت کرده‌اند، اما ازدحام مذکور موجب شد که قریب به اتفاق این نمایندگان ملت نتوانند به جایگاه مخصوص مسئولین که در مقابل جایگاه سخنرانی تعبیه شده بود دسترسی پیدا کنند و از این روی در میان خیل جمعیت حاضر در خیابان، به سخنان همکار خود (غلامعلی حداد عادل) که سخنران ویژه مراسم بود، گوش فرامی‌دادند.
البته نمایندگانی چون موسی قربانی، حسین فدایی و پرویز سروری که از ابتدا در این مراسم حضور یافته بودند، در جایگاه مخصوص و بر روی صندلی‌های قرمز نشسته و راحت‌تر از دیگر نمایندگان به سخنان حدادعادل گوش می‌کردند.


جمعیت حاضر در خیابان طالقانی و در مقابل لانه جاسوسی آمریکا، عکس‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و همچنین پلاکاردهایی با مضامین سخنان رهبر معظم انقلاب و امام خمینی درباره آمریکا در دست داشتند.

یک نشریه دانشجویی با تیتر اول "جوجه عقاب خریداریم " نیز به تعداد وسیع در میان حاضرین توزیع شده بود که تیتر جذاب آن موجب می‌شد هر کسی پس از گرفتن نشریه به دلیل تیتر جذاب آن، نگاهی گذرا به مطلبش داشته باشد.

با توجه به برخی اتفاقات رخ داده پس از انتخابات 22 خرداد سال‌ جاری و تلاش عده‌ای برای تطهیر آمریکا، امسال فریادهای مرگ بر آمریکای حاضرین رساتر و پلاکاردهایی با همین مضمون نیز بسیار بزرگ‌تر از سال‌های قبل بود.

حاضرین در این راهپیمایی، شعارهای "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر انگلیس " و "مرگ بر اسرائیل " سر می‌دادند. این افراد برای جلوگیری از درک اشتباه خبرنگاران رسانه‌های خارجی مانند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان و جلوگیری از تحریف، شعارهای خود را به زبان انگلیسی هم سر دادند.
به گزارش ثانیه‏نیوز، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 13 آبان امسال، شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی " را نیز یکپارچه سر می‌دادند. این شعار که از شعارهای پیش از انقلاب و دوران ابتدایی بعد از انقلاب است، در پاسخ به برخی اظهارات طرفداران موسوی مبنی بر "جمهوری ایرانی " مجددا بعد از سال‌ها سر داده شد. پلاکاردهایی با مضامین جمله امام مبنی بر "جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر، نه یک کلمه کمتر " که به تعداد زیاد در دست حاضرین قرار داشت نیز پاسخی به همین موضوع بود.


"اطلاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است "، "ما تا آخر ایستاده‌ایم "، "ما با ولایت زنده‌ایم " و پلاکاردهای دیگر از این دست نیز از جمله پارچه‌نوشته‌هایی بود که در دست راهپیمایان قرار داشت.

اطراف محل سخنرانی حداد عادل نیز مملو از نوشته‌های ضد آمریکایی و ضد استکباری بود. شعار "مرگ بر آمریکا " که بر روی جایگاه سخنرانی وی نقش بسته بود به همراه پارچه نوشته بزرگ جمله امام(ره) مبنی بر اینکه "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند " که به 3 زبان فارسی، انگلیسی و عربی نوشته شده بود و جملات دیگری از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره آمریکا که در پشت سر حداد عادل نصب شده بود، به همراه سخنان ضد استکباری قاطع حداد عادل، فضای مکان استقرار سخنران ویژه را کاملا ضداستکباری و به تبع آن ضدآمریکایی کرده بود.

به گزارش ثانیه‏نیوز، حداد عادل در بخشی از سخنان خود به اتفاقات مربوط به انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از کاندیداها عصر روز انتخابات بدون هیچ دلیل منطقی، پیروزی قطعی خود را اعلام و صبح روز بعد، بدون هیچ استنادی، دروغ تقلب را اعلام کرد ولی در میان این جوسازی‌ها و فشارها، آن‌کسی که مانند امام(ره) از آرای ملت صیانت کرد و برای تقویت بنیاد مردمسالاری دینی، زیر بار جنجال‌آفرینی‌ها نرفت، مقام معظم رهبری بود.
این سخنان حداد عادل با شعارهای یکپارچه "الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضدولایت فقیه " راهپیمایان همراه شد.
حداد عادل همچنین به بیانیه‌های شخصیت‌های سیاسی مانند موسوی، البته بدون ذکر نام، نیز اشاره کرد و گفت: این روزها برخی افراد درباره 13 آبان بیانیه می‌دهند ولی در آن از مهمترین اتفاق این روز که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود، سخنی به میان نمی‌آورند که این حیرت آور است.
به گفته حداد عادل، این عجیب نیست که چنین بیانیه‌ای مرتب از سوی بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و ... پخش شود.
حداد عادل همچنین گفت: من نمی‌دانم این افراد چگونه می‌خواهند جواب ملت و شهیدان و ایثارگران و جانبازان انقلاب و فرزندان واقعی امام که دانشجویان و دانش‌آموزان و مردم دین‌دار ایران هستند را بدهند و در آن دنیا چگونه می‌خواهند در برابر امام شهدا و شهدا پاسخگو باشند.
این گفته‌های حدادعادل با شعارهای "مرگ بر منافق " حاضرین در این راهپیمایی باشکوه همراه شد. شعاری که این روزها برای موسوی و کروبی به شعاری آشنا تبدیل شده است. کروبی با همین شعار از سوی مردم از نمایشگاه مطبوعات به بیرون رانده شد و موسوی و خاتمی نیز این شعار را در راهپیمایی روز قدس به طور ملموس درک کرده‌اند.


از دیگر نکات جالب این راهپیمایی و مراسم، این بود که گویا دستان مسئولان حاضر در جایگاه ویژه سبک‌تر از پیش شده بود، چرا که برخلاف برخی مراسمات که بعضی از مسئولان، کمتر از مردم با سر دادن شعار و بلند کردن مشت‌های گره‌کرده ابراز احساسات می‌کنند، اما این بار به همراه مردم و پس از سخنان حدادعادل با دست‌های گره‌زده‌ای که به آسمان بلند می‌کردند، شعارهای "مرگ بر منافق " و "الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضدولایت فقیه " سر می‌دادند.

البته تشرهای حدادعادل به موسوی و کروبی و خاتمی همچنان ادامه داشت، آنجا که مجددا بدون ذکر نام به برخی موضع‌گیری‌های این افراد و همفکرانشان درباره مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: کسانی که دیروز برای سازش در مسئله هسته‌ای در مجلس ششم تلاش می‌کردند و برای پذیرفتن شروط دولت‌های زورگو برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران، طرح 3 فوریتی می‌دادند، امروز در مسئله هسته‌ای اظهارنگرانی و دلسوزی می‌کنند.
وی همچنین گفت: مطمئن هستیم که ملت و دولت و رئیس‌جمهور و رهبر معظم انقلاب، در مسئله هسته‌ای منافع ملی و استقلال و حق مسلم کشورمان برای استفاده از انرژی هسته‌ای را با هیچ قدرتی معامله نخواهند کرد.
این سخنان حداد نیز با شعارهای الله‌اکبر حاضرین همراه بود.


پیامک‌هایی با مضمون جمله امام(ره) مبنی بر اینکه "ما در حال جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا هستیم. هر یک از اینها را شناسایی و به دادگاه معرفی کنید. ننشینید باز جایی را آتش بزنند. اینها مرگ بر شوروی را مطرح می‌کنند تا مرگ بر آمریکا منسی(فراموش) شود " نیز بر روی پلاکاردهای نسبتا بزرگی نقش بسته و در دست تعدادی از راهپیمایان قرار داشت.

به گزارش ثانیه‏نیوز، عکسی از شهید همت به همراه جمله‌ای از وی مبنی بر اینکه "روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند، زیرا نه آن را می‌شناختند و نه برایش سختی کشیده بودند و نه رنجی متحمل شده بودند " نیز که در دست برخی راهپیمایان قرار داشت، جلب توجه می‌کرد.

این مراسم پس از پایان سخنان حداد عادل و در ساعت 11:30 به پایان رسید و پس از به آتش کشیدن پرچم آمریکا از سوی راهپیمایان، مردم حاضر در مقابل لانه و سرتاسر خیابان‌ طالقانی و خیابان‌های اطراف، محل را ترک گفتند.

البته پیش از ترک محل مراسم، راهپیمایان به احترام شهید شوشتری و همرزمانش که به شهدای وحدت شهرت یافته‌اند، دعای وحدت را با یکدیگر نجوا کردند: "الله اکبر، لا اله الا الله، الله واحد و نحن له مسلمون، لا اله الا الله، و لا نعبد الا ایاه، مخلصین له الدین و لوکره المشرکون ... "

 هر چند دیگر هیچ آمریکایی در سفارت این کشور در تهران حضور ندارد تا این صحنه‌ها را مشاهده و این فریادها را بشنود اما مقامات این کشور از طریق رسانه‌های خود می‌توانند به خوبی این صحنه‌ها را مشاهده کنند.

همچنین جمعی از فتنه گران سبز پوش در میدان هفت تیر قصد اغتشاش و برهم زدن مراسم بزرگداشت 13آبان را داشتند که با تیزهوشی راهپیمایان و نیروی انتظامی فتنه آنها ناکام ماند.

به گزارش ثانیه‏نیوز، بعد از برخورد نیروی انتظامی با جمعیت 200 نفری اغتشاشگران در هفت تیر، آنها شروع به پرخاشگری علیه نیروی انتظامی کردند و قصد داشتند نیروهای انتظامی را تحریک کنند .

فتنه گران که در پل های عابر پیاده و خیابان های اطراف از جمله "نجات اللهی" و کوچه ها ی اطراف هفت تیر پراکنده شده بودند، با دادن شعارهایی مانند "کروبی زنده باد موسوی پاینده باد" به ادامه حرکت های خودمی پرداختند.

راهپیمایان نیز در مقابل از جمع معدود شعارهایی مانند "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر امریکا" و"مرگ بر انگلیس" سردادند و با در دست داشتن عکس هایی از رهبر معظم انقلاب به حرکت خود به سمت لانه جاسوسی ادامه دادند .

درپی تلاش برخی اغتشاشگران برای ورود به جمع راهپیمایان ، پلیس آنها را از جمعیت راهپیمایان جدا کرد و اغتشاشگران در ابتدای خیابان نجات الهی تجمع کردند و به سردادن شعار هایی از جمله "مرگ بر روسیه" پرداختند.

گفتنی است جمعیت تمامی اغتشاشگران در خیابان های اطراف هفت تیر به 1000نفر هم نمی رسید .


از سوی دیگر دو نفر از افراد پلیس مستقر در میدان هفت تیر به وسیله اغتشاشگران مورد ضرب وشتم قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل شدند.

برخی از اغتشاشگران هم تعدادی سطل های زباله در خیابان قائم مقام فراهانی را آتش زدند.

این افراد با استفاده از باتوم نیروهای پلیس که به دست آورده بودند اقدام به شکستن شیشه های اتوبوس ها کرده و افراد پلیس را مورد ضرب و شتم کردند.

بیشتر این افراد دختران و پسران جوانی هستند که از مچ بند و سربندهای سبز استفاده کرده و صورت خود را با هدف جلوگیری از شناسایی شدن با ماسک و یا پارچه های سبز پوشانده بودند.

بر اساس این گزارش تعداد زیادی از گروه های خودجوش مردمی، دانشجویی و دانش آموزی از مقابل لانه جاسوسی امریکا به سمت میدان میدان هفت تیر حرکت کردند و این فضای میدان را مملو از شعارهای ضداستکباری خود کردند.
    
به گزارش ثانیه‏نیوز، تعداد زیادی از گروه‌های خودجوش مردمی، دانشجویان و دانش‌آموزان مناطق مختلف تهران از خیابان مفتح وارد میدان هفت تیر شده و شعارهایی در حمایت از انقلاب و ولایت فقیه سر دادند.

"خامنه‌ای رهبر است، وارث پیغمبر است"، "ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای"، "امریکای فریبکار، نماد سبز رو بردار"، "مرگ بر دیکتاتور مخملی"، "سبز فقط سبز علی لعنت به سبز اموی" را سردادند.

نکته قابل توجه در این درگیری ها و تجمعات پراکنده خیابان ولی عصر و هفت تیر، نقش برجسته برخی افراد به اصطلاح "لیدر" و التماس آنها برای همراه کردن عابران پیاده و مردم نظاره گر کاملا مشهود بود.
    
این افراد که در همراه کردن مردم به شدت با بحران مواجه شده بودند سعی داشتن با دادن شعارهای افراطی و التماس از عابران پیاده و مردم نظاره گر آنان را با خود همراه کنند.این افراد با دادن پارچه های سبز به مردم از آنان می خواستند از این نمادها استفاده کنند.


یکی از این افراد مقابل دو راهی یوسف آباد اجسام مشکوکی را بین اغتشاشگران توزیع می کرد.

در صحنه قابل تامل دیگری دو نفر از این لیدرها برای تحریک افکار عمومی به درگیری ظاهری با هم پرداختند که پس از تحریک افکار عمومی ،فردی که می خواست خود را بسیجی جا بزند به سمت محل تجمع لیدرهای اغتشاشگران رفت که این امر پرده از هویت واقعی وی برداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد