در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

یافته های ‌جدید در مورد علت سفید شدن موها


شکم درآوردن، بالا رفتن چربی یا خاکستری شدن موها جزو اتفاقاتی هستند که پا به سن گذاشتن با خود به همراه می‌آورد. یک پژوهش تازه در میان زنان نشان داده است که عوامل محیطی مثل استرس تأثیری در سفید شدن موها ندارد.  

 

 

به گزارش تماشاگران بر اساس نتایج پژوهش تازه‌ی دانشمندان کمپانی "یونی‌لور"‌یکی از کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده‌ مواد دارویی و غذایی، ژن‌های بدن یک زن عامل اصلی سفید شدن موها به شمار می‌روند و عوامل محیطی مثل استرس و رژیم‌های غذایی نقشی در سفید شدن موها ایفا نمی‌کنند.

در این پژوهش بیش از ۲۰۰ جفت دوقلوی همسان و غیرهمسان دانمارکی با میانگین سنی ۵۹ تا ۹۱ سال مورد بررسی قرار گرفتند. در طی آزمایشات پزشکی که روی دوقلوهای همسان صورت گرفت، علیرغم وجود یک ژن مشترک در بدن خواهران، دانشمندان توانستند تفاوت ناچیزی را بین رنگ خاکستری موهای آنها بیابند. این تفاوت در بین دوقلوهای غیرهمسان که ژن‌های متفاوتی از یکدیگر داشتند، بیشتر به چشم می‌خورد.

 

در همین راستا، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که ریختن موهای جلوی سر، در دو قسمت بالای پیشانی نیز متأثر از عوامل ژنتیکی است اما در مقابل نازک شدن موها تماما وابسته به شرایط محیط و زندگی فرد است.

 تماشاگران را ببینید و لذت ببرید| www.tamashagaran.ir | برای تمام سنین و سلیقه ها...کلیک کنید تا باور کنید

 

دکتر دیوید گان، سرپرست تیم تحقیق،‌در مورد نتایج بدست آمده می‌گوید: «این پژوهش نکته‌ی مهمی برای ما آشکار کرد و آن اینکه چرا موهای زنان خاکستری می‌شود. مهمتر اینکه تأثیرات محیطی تا آن اندازه که ما پیش‌تر گمان می‌کردیم، نقش اصلی را در این مورد بازی نمی‌کنند.»

 

با این همه پژوهشگران این نکته را نیز اضافه می‌کنند که اگرچه شرایط زندگی مقصر اصلی در از بین رفتن رنگ موی سر نیست، اما با این حال نمی‌توان استثنا را نادیده گرفت. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد