در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

بی‌حرمتی به مسجد مسلمانان در شمال فرانسه

 

در ادامه بی‌حرمتی‌های رایج به اماکن مسلمانان در فرانسه ، عده‌ای ناشناس بر روی دیوارهای یک مسجد در حال ساخت در هروویل سن کلر در حومه شهر کان در شمال این کشور شعارهای ضد اسلامی نوشته و علامت نازی‌ها را نقاشی کردند.

 

 

 

منابع قضایی فرانسه گفته‌اند که تحقیقات اولیه به پلیس قضایی شهر کان سپرده شده است. بنا بر این گزارش بر روی دیوار این مسجد نیمه ساز از جمله شعارهایی با مضمون اسلام، از اروپا خارج شو و نه اسلام و نه پوشیه نوشته شده و در اطراف آنها نیز نشان نازی‌ها ترسیم شده است.  

 

 

 

 

شواری آیین اسلام این اقدام را وقیحانه توصیف و محکوم کرده است.این شورا همچنین اعلام کرده که افزایش بی‌حرمتی‌ها به نمادهای مسلمانان در فرانسه غیر قابل فهم است و زندگی و انسجام اجتماعی در این کشور را به خطر می‌اندازد.

شورای آیین اسلام فرانسه که تشکیلاتی برای نمایندگی کردن از سوی مسلمانان این کشور است همچون گذشته از مقامهای فرانسوی خواسته است تا تمامی تلاش خود را برای توقف این اقدامات به عمل آورند.

شهردار این شهر نیز با تاکید بر اینکه افرادی از ‪ ۷۷‬ملیت در آن در کنار هم زندگی می‌کنند این رویداد را به شدت محکوم کرده است.

دولت فرانسه ضمن اعمال سیاستهایی که به گفته احزاب مخالف آن و همچنین جوامع مسلمانان این کشور سبب انگشت نما شدن و زیر فشار قرار گرفتن فرانسویان مسلمان شده است، تاکنون اقدام جدی برای یافتن فرد یا افراد اهانت‌کننده به اماکن مسلمانان انجام نداده است.

چندی پیش وزیر کشور فرانسه با شورای آیین اسلام توافق نامه‌ای را به امضا رساند و به موجب آن تعهد کرد که اینگونه رویدادها را ردگیری کند.

در ماههای گذشته چندین بار به مساجد یا گورستانهای مسلمانان فرانسه حتی آن دسته مسلمانانی که برای این کشور در جنگها شرکت کرده و کشته شده اند بی‌حرمتی شده ولی تا کنون به رغم وعده‌ها چگونگی و یا نتیجه بررسی در مورد عاملان این اقدامات روشن نشده است. 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
`تبسم شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 00:44 http://www.tabassom-16.blogsky.com

سلام عزیز موفق باشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد