در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اسرائیل نمونه واقعی گربه ای که نصف سیبیلش را بریده اند

خبرنامه دانشجویان ایران: حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به اراضی جنوب لبنان شکست پیش از جنگی بود که برای دولت اسرائیل سنگین از آب در آمد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، رزمایش نظامی اسرائیل همراه رومانی در طی هفته های گذشته نشان می داد که تل آویو خود را برای تحرک نظامی در منطقه آماده می کند.
 

 

 

                             

 

         

 

آماده سازی اسرائیل حتی در دوران نقاهت پس از جنگ 22 روزه غزه گرچه با سقوط یک فروند بالگرد اسرائیلی همراه بود اما نشانه های تکراری از به راه انداختن جنگ در منطقه بود، چرا که ارتش اسرائیل به اذعان وزرای جنگش ماه ها پیش از جنگ 33روزه در حالت آماده باش و رزمایشی بوده است.

تحرکات اسرائیل در منطقه و نشست سران دول عربی به صورت مخفی و آشکار دلیلی بود تا احمدی نژاد و سید حسن نصرالله طی چند هفته اخیر جنگ افروزی اسرائیل را هشدار دهند.

حمله و تجاوز دیروز اسرائیل به بهانه قطع درخت محک زدن لبنان و منطقه برای جنگ بود که پاسخ ارتش لبنان به مهاجمان نشان از آن داشت که بر خلاف گذشته این بار ارتش لبنان سد اصلی مقابل تجاوز است.

گرچه در این میان رسانه هایی چون سایت وزارت خارجه اسرائیل و رسانه دولتی بی بی سی قصد داشتند تا تبادل آتش دیروز را متوجه لبنان و حزب الله کنند، اظهار نظر ایهود باراک که دخالت حزب الله در حمله روز گذشته را رد کرده و از ورود سربازان اسرائیلی به خاک لبنان تمجید کرده  بود این استراتژی را نقش بر آب کرد.

کریستین ساینس‌مانیتور در این خصوص نوشته بود:«به طور خلاصه باید گفت ممکن است، ولی غیرممکن است که بتواند همه تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند. به احتمال فراوان [رژیم صهیونیستی] در پشت اقدام خود دشمنی خشمگین‌تر و پایبندتر بر جای خواهد گذاشت.»

پیش بینی احمدی نژاد در خصوص آتش بیاری اسرائیل در منطقه اما روز گذشته به حقیقت پیوست تا اثبات شود نظر وی در خصوص حقارت و خرد بودن اسرائیل برای حمله به ایران درست بوده است.

پس از آنکه سلاح تحریم و فتنه برای از پا در آوردن ایران به نتیجه ای نرسیده است اسرائیل که از ایران هسته ای می ترسد تنها راهکار خود را حمله نظامی به ایران می داند.

از سوی دیگر حمله به ایران و هم پیمان استراتژیکش یعنی حزب الله به عقبه و حمایت نیاز دارد که این عقبه را به علت درگیری آمریکا در باتلاق جنگ عراق و افغانستان و معضل اقتصادیش از دست داده است.

در این حال هجوم بی رمق دیروز امتحان لبنان که به اذعان همه اوج تلفات برای رژیم صهیونیستی در حداقل زمان(1کشته و 1مجروح اسرائیلی در مقابل 2شهید لبنانی و 1مجروح در کمتر از 6 ساعت) نشان از استیصال و درماندگی اسرائیل و وضعیت بغرنج آن می باشد.

در این حال تست پیش از حمله گسترده اسرائیل در منطقه علاوه بر شکست سنگین دیروز سخنان نصرالله که نشان از اوج اتحاد مقاومت و ارتش برای حفظ کیان لبنان داشت،ضربه های سنگینی به اسرائیل بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان مقابله ارتش با تجاوزات رژیم صهیونیستی را "دلاورانه " توصیف و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که مقاومت دست این رژیم را در صورت تعدی به ارتش لبنان قطع خواهد کرد که این حمایت نشانه اتحاد لبنان و از هم گسیختگی اسرائیل برای جنگ احتمالی آینده است.

در حالیکه اسرائیل در هاله اتهام و فشار جهانی در خصوص حمله به کاروان آزادی غزه است این شکست ضعف بزرگ اسرائیل را برای راه انداختن جنگ نشان می دهد.
  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد