در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه

 

 

 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه: با شجاعت وارد نقد علوم انسانی غرب شوید 

در فرهنگ اسلامی، معنای جهاد در هر عرصه ای تلاش برای در هم شکستن موانع و معارضه هاست و از این نگاه اسلامی، کشور حقیقتاً نیازمند جهاد علمی است.
 

بصیرت: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نقد جدی علوم انسانی غرب بر مبنای اندیشه های اسلامی را خواستار شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه با اشاره به اهمیت فراوان دانشگاه در عزت و اقتدار ایران، تأکید کردند:کشور نیازمند جهاد علمی در همه رشته ها و عرصه هاست و اینجانب با دقت و وسواس و دلواپسی این مسئله بسیار مهم را دنبال خواهم کرد.

ایشان با اشاره به موانع و معارضه های موجود برسر راه پیشرفت علمی کشور افزودند: در فرهنگ اسلامی، معنای جهاد در هر عرصه ای تلاش برای در هم شکستن موانع و معارضه هاست و از این نگاه اسلامی، کشور حقیقتاً نیازمند جهاد علمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای، انحصارگرایی و خ سّت کشورهای پیشرفته علمی را در عرضه دانش و امکانات علمی از جمله موانع موجود در راه شکوفایی علمی کشور دانستند و خاطرنشان کردند: باید با جوشش درونی بر این مانع غلبه کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی برخورداری ملت ایران از پیشینه پرافتخار علمی - فرهنگی و هوش و استعداد ایرانیان را زمینه های مساعدی برای دستیابی به قله های رفیع علم و دانش برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، احساس بیداری و توانایی را نیز به مجموعه عوامل تعیین کننده پیشرفت علمی کشور افزوده است.

ایشان، پیشرفت های تحسین برانگیز کشور را در زمینه های مختلف علمی فناوری، نشانه توانایی مردم ایران در برداشتن گام های بلندتر خواندند و افزودند: همه پیشرفت های 30 سال اخیر را قدم های اول راه پرفروغ پیشرفت علمی کشور بدانیم و با نگاه راهبردی، به قدم های بلندتر فکر کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای، سخنان استادان دانشگاهها در این دیدار را بسیار خرسندکننده، متنوع، پرنکته و حاوی پیشنهادهای اجرایی برشمردند و افزودند: ایده جدید دانشگاه حکمت بنیان، پیشنهاد تشکیل رصدخانه پیشرفت نقشه جامع علمی کشور و تأکید بر اهمیت علوم انسانی از زوایای مختلف، از جمله نکات مهمی بود که اندیشمندان محترم بیان کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، انتقاد یکی از استادان درباره قدیمی بودن و تغییر نکردن سرفصلهای علوم انسانی را، ایرادی وارد دانستند و خاطرنشان کردند: این عیب، نشان دهنده نبود جرئت برای ورود به مناقشه فکری است که باید با لیبرال دمکراسی غربی وجود داشته باشد.

ایشان بیان پاسخ های مستدل اسلامی را درباره مسائل مطرح در علوم انسانی، روش صحیح مناقشه با علوم انسانی غربی دانستند و افزودند: استادان حوزه و دانشگاهها باید با شجاعت در این میدان حضور یابند و مسئولیت سنگین خود را در تدوین پاسخهای رهگشای اسلام ایفا کنند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به پیشنهاد یکی از استادان زن درباره ضرورت ارتباط بیشتر رهبری با جامعه زنان افزودند: جامعه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد و طبعاً با یک سازمان یا مجموعه قابل مقایسه نیست اما اساس این پیشنهاد صحیح است و باید ساز و کاری برای اطلاع از دیدگاههای زنان دانشمند فرزانه و تحصیلکرده کشور پیش بینی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، سخنان یکی دیگر از استادان دانشگاهها را درباره پیشرفتهای افتخارآمیز ایران در عرصه های پزشکی مورد اشاره قرار دادند و افزودند: پیشرفت در عرصه ها و علوم دیگر نیز کاملاً چشمگیر است اما عده ای مدام در گوشه و کنار آیه یأس می خوانند و برای ناامید کردن مردم و دانشجویان و دانشگاهیان تلاش می کنند.

ایشان، اینگونه افراد را موریانه های مخرب و ویرانگر خواندند و خاطرنشان کردند: طبعاً حرکت عظیم ملت ایران، مانند هر حرکت اجتماعی تاریخی با چالشهایی روبروست اما نهال انقلاب اسلامی امروز به شجره طیبه ای تبدیل شده و ایران، با طراوت تمام در حال رشد و پیشرفت است.

حضرت آیت الله خامنه ای، تولید فکر را بسیار مهم و حتی دشوارتر از تولید علم دانستند و افزودند: ایران مهد فلسفه است و لازم است استادان حوزه ها و دانشگاهها، در زمینه تولید فکر منبعث از نگاه فلسفی تلاش کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به مراحل نهایی تصویب نقشه جامع علمی کشور تأکید کردند: این نقشه، به برنامه اجرایی نیاز دارد و مسئولان دستگاههای ذیربط برای تحقق نقشه جامع علمی، برنامه ای دقیق تدوین کنند.

ایشان التزام همه مراکز علمی - تحقیقاتی به نقشه جامع علمی را ضروری خواندند و افزودند: نقشه جامع علمی، زنده و پویا و به روز باشد و بر اجرای دقیق آن نظارت شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین توسعه غیرهدفمند آموزش عالی را موجب اتلاف بودجه و نیروی انسانی خواندند و افزودند: نیازهای اصلی کشور را در حوزه های مختلف علوم و فناوری، شناسایی کنید تا تعداد دانشگاهها و دانشجویان، رشته های لازم و سطوح این رشته ها براساس این نیازها مشخص شود و وزارت علوم و آموزش عالی نیز تنها براساس این اهداف، به توسعه آموزش عالی اقدام کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روزهای آخر ماه مبارک رمضان، تلاش برای بهره گیری بیشتر از فضای لطف، رحمت، نورانیت و صفای الهی در این روزهای پایانی را توصیه کردند و افزودند: طهارت و صفای نفس برای همه انسانها مفید است اما برای دانشمندان و استادان، لازم تر، مفیدتر و پرسودتر است زیرا منش و رفتار استاد در تکوین شخصیت جوان دانشجو بسیار تأثیرگذار است.

ایشان از دیگر فواید طهارت نفس و معنویت استاد را، تشخیص جهت درست حرکت علمی دانستند.

نظرات 7 + ارسال نظر
سحر دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:36 http://www.NicePack.ir

سلام عزیزم وبلاگت خیلی زیباست . من عاشق وبلاگ نویسی هستم خواستی به منم سر بزن .راستی خوشحال میشم لینکت کنم خواستی بگو و با چه اسمی ؟ اینم ادرسه وبلاگ منه www.dancerha.mihanblog.com
www.nicepack.ir
ادرس سایتم را هم نوشتم تو هر کدوم که خواستی بگو لینکت کنم .ممنونم

زهلون دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 23:47

آیا دوست دارید در اینترنت چهره ی خود را هر 60 ثانیه عوض کنید؟ با ما میتوانید از 1000 آی پی مختلف دور دنیا وارد اینترنت شوید و همیشه مخفی بمانید . محصول سال 2010 پشتیبانی از تمام مروگر ها و سازگاری با ویندوز 7
همیشه مخفی باشید حتی میتوانید از رپید شیر یا سایت های دانلود فایل بدون ثبت نام استفاده کنید و شما را نشناسند اگر قصد خرید دارید با آی دی منو اد کنید
توجه : هر گونه استفاده ی خلا ف قوانین جمهوری اسلام بر عهده ی خود کاربر میبشاد
قیمت 10000تومان
YI:zehlon

F جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:48 http://WWW.KMAS1372.BLOGFA.COM

جهت تبادل لوگو و افزایش امار وبلاگ ابتدا لوگوی ما را در وبلاگ خود قرار داده سپس به ما خبر داده تا لوگوی شما را در وبلاگ قرار دهیم

علیرضا یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 http://www.rasekhoon.net/weblog/ahmadynejad/index.aspx

شما یادت نمی آد


بروزیم با "شما یادت نمی آد"

باران اسماعیلی چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 13:46 http://allmypoems.persianblog.ir

هوالحق

سلام دوست عزیز.

با یکی دیگه از آخرین اشعارم آپ و منتظر حضور گرم و پر مهرتون هستم.

خوشحال میشم سر بزنید و نظرتون رو در مورد شعر اعلام کنید.

در پناه خدا باشید

بدرود.[لبخند]

فرزند ایران اسلامی پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 http://meh1225.mihanblog.com

ما در دفاع از قرآن مجید و ولایت امام خامنه ای (ع) تا آخرین نفس ایستاده ایم


همت جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 21:25 http://hemmatonline.blogfa.com/

بخوانید و اطلاع رسانی کنید
1- گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم
2- چفیه و عکسهای از یک مهندس بسیجی
3- پروفسور حسابی بیش از دانش، قدرت دانستن داشت --- این مطلب رو حتما تا آخر بخونید
4- هشدار به مسئولان ---رهبر معظم انقلاب: نباید بخاطر یک عملکرد، دولت و سایر قوا را در چشم مردم بی‌اعتبار کرد

---- هر روز با آخرین اخبار منتظرتان هستیم ------- هسته های مقاومت تاکتیکی(همت)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد