در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

دانستنی های پزشکی





خطر سکته ی قلبی در زنانی که قهوه می نوشند، کاهش می یابد

 

براساس تحقیقات انجام شده، خطر سکته ی قلبی در زنانی که 5 تا 7 فنجان قهوه در هفته می نوشند، از زنانی که تنها یک فنجان در ماه می نوشند، 12 درصد کم تر است.

تأثیرات مثبت نوشیدن قهوه، ناشی از آنتی اکسیدان های موجود در آن است که التهاب رگ ها را کاهش داده و عملکرد آن ها را بهبود می بخشد. محققان دریافتند زنان سالمی که در طول روز، 2 یا 3 فنجان قهوه با میزان کافئین معمولی می نوشند، در



مقایسه با زنانی که ماهانه کم تر از یک فنجان می نوشند، 19 درصد کم تر با خطر سکته ی قلبی مواجه اند. هم چنین برای این افراد، نوشیدن 4 فنجان یا بیش تر قهوه، خطر سکته را تا 20 درصد کاهش می دهد.
به گفته ی دکتر « گروند» تأثیرات مفید قهوه فقط در افراد سالم دیده می شود و مصرف قهوه برای افرادی که از بی خوابی، اضطراب، فشار خون بالا و مشکلات قلبی رنج می برند، ممکن است وضع شان را وخیم تر کند.

کاربرد عود در طبابت
 

رایحه درمانی توسط عود، یکی از بی خطرترین، کم هزینه ترین، ارزان ترین و اثربخش ترین متدهای درمانی ست یعنی برای انجام آروماتراپی( رایحه درمانی) در خانه به راحتی می توان از سوزاندن عود استفاده کرد. عودهای مختلف با روایح متفاوتی که دارند، علاوه بر خوش بو کردن محیط، کارهای خاصی نیز انجام می دهند. تحقیقات گسترده ی دانشمندان، پزشکان و بزرگان گیاه شناسی روی عود، ویژگی های زیر را به اثبات رسانده است:
*روایح مطبوع موجود در عود، فرد را فعال تر و سرزنده تر ساخته و موجب ارتباط شخص با درون خود می شود( مراقبه).
*استنشاق روایح مطبوع، سبب ایجاد و ارسال پیام های عصبی در مغز و کل سیستم عصبی و دریافت واکنش های مثبت می شود.
*سوزاندن عود، یکی از روش های درمانی اثر بخش برای جلوگیری و رفع استرس، ایجاد آرامش و تمدد اعصاب، رفع خستگی و درمان بسیاری از بیماری های دیگر می باشد.
*سوزاندن عود، موجب دور شدن امواج و انرژی های منفی موجود در محیط می شود.
*ترکیبات معطر طبیعی گل ها و گیاهان که در عود یافت می شود، از طریق مژک های موجود در بینی وارد سیستم لیمبیک مغز و قسمت مخاطی هیپوتالاموس شده و با تحریکات اعصاب بویایی این قسمت که مسؤولیت کنترل احساسات، تنفس، ضربان قلب، غدد درون ریز، حافظه و یادگیری را بر عهده دارد، تأثیر قابل توجهی بر روحیات و خلق و خو می گذارد.
*عصاره ی معطر گیاهان موجود در عود به دلیل ساختار تشکیل دهنده شان، نقش به سزایی در سلامت جسم و ذهن دارند.

سودمندی ویتامین« دی» برای دختران نوجوان
 

مصرف مناسب ویتامین « دی»، سبب تقویت ماهیچه های دختران نوجوان می شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی « دبلیوام تی وی»تحقیقات جدید نشان می دهد دختران نوجوانی که میزان ویتامین « دی» بدن شان بیش تر است، عملکرد بدنی بهتری در مقایسه با دیگر همسالان خود دارند؛ از این رو می توانند حرکات ورزشی را بهتر از آنان انجام دهند.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود که ویتامین « دی» در جلوگیری از ابتلای افراد به دیابت، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها نقش مؤثری دارد و دستگاه ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب در روز، می تواند 75 درصد از ویتامین «دی» مورد نیاز بدن را تأمین کند. بدن انسان روزانه حدود 400 میلی گرم ویتامین « دی» نیاز دارد که براساس این تحقیق، بیش تر دختران نوجوان، این میزان ویتامین را دریافت نمی کنند.


منبع:نشریه شادکامی، شماره 73
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد