در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

فتوای آیت‌الله خامنه‌ای با درک عمیق خطرات فتنه‌گران صادر شد

                    http://mirzabenevis.files.wordpress.com/2010/01/80m9gnc.jpg


به گزارش فارس به نقل از روزنامه "الحیات "، شیخ "احمد الطیب " در بیانیه‌ای اعلام کرد که فتوای حضرت‌ آیت‌الله علی خامنه‌ای در مورد ممنوعیت هر گونه اهانت به صحابه و همسران پیامبر اکرم(ص) فتوایی است که با علم درست و درک عمیق خطرات فتنه‌گران صادر شده و بیانگر تمایل شدید به وحدت مسلمانان است.




در این بیانیه آمده است: آنچه بر اهمیت این فتوا می‌افزاید این است که از یک عالم بزرگ و یکی از علمای برجسته مسلمانان و بارزترین مرجع شیعیان و رهبر جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
شیخ الأزهر همچنین تاکید کرد: من از جایگاه علم و مسئولیت شرعی اعتراف می‌کنم که تلاش برای وحدت مسلمان یک فرضیه است و اختلاف بین طرفداران مذاهب اسلامی باید در دایره اختلاف در رأی و اجتهاد بین علما و صاحبان نظر محصور بماند و نباید به وحدت امت لطمه بزند.
وی همچنین اظهار داشت: هر کس آتش فتنه بین مسلمانان را شعله‌ور کند گناهکار است و مستحق مجازات خداست.
شیخ الأزهر همچنین از مقام معظم انقلاب اسلامی بدلیل صدور فتوای به موقع برای جلوگیری از ایجاد فتنه در میان مسلمانان تقدیر و تشکر کرد.
استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای در پی توهین به عایشه توسط "یاسر‌الحبیب " روحانی شیعه کویتی صورت گرفت که با واکنش‌ها و مخالفت‌های بسیاری روبه‎رو شد. در شدیدترین این واکنش‌ها کابینه کویت، این روحانی را سلب تابعیت کرد.
یک مبلغ شیعه در بحرین نیز اخیرا "عایشه " همسر پیامبر اکرم(ص) را مورد اهانت قرار داده بود که این امر اعتراض مسلمانان اهل تسنن را بدنبال داشت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد