در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

الازهر؛خواهان تخریب أبولؤلؤ!!

ابولولو

به گزارش «شیعه نیوز»  اخبار رسیده از مصر حاکی از آن است که شیخ «احمد الطیب» رئیس دانشگاه الأزهر مصر، طی اظهاراتی اعلام کرد: قبل از تخریب کامل مقام «أبو لؤلؤ» و از بین بردن تمام نمادهای توهین کننده به اعتقادات اهل سنت! مذاکره ای با ایران انجام نخواهیم داد.




در همین حال دکتر «محمد بری» رئیس جبهه علمای دانشگاه الأزهر طی اظهاراتی، از لغو دیدار شیخ الأزهر با «حمید بقایی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران که به مصر سفر کرده، استقبال و ابراز رضایت کرد و گفت: ایران هیچ گامی در راستای دعوت به تقریب مذاهب اسلامی بر نمی دارد. مهم ترین مسأله در این زمینه، تخریب مقام «أبو لؤلؤ» که یک فرد آتش پرست ! بوده است.

رئیس جبهه علمای دانشگاه الأزهر، در ادامه اظهارات خود افزود: ما به شدت مخالف ایجاد پل ارتباطی و گفتگو با ایرانیان هستیم. مگر اینکه علمای ایران، دستور حذف و از بین بردن تمام نمادهای اهانت کننده به اهل سنت و عقایدشان را صادر کنند. مثلا وجود مقام «أبو لؤلؤ» که یک فرد آتش پرست بوده! هیچ گاه ما را به گفتگو با ایرانی ها ترغیب نمی کند.

گفتنی است «رفاعه طهطاوی» سخنگوی دانشگاه الأزهر چند روز پیش طی گفتگویی در مورد علت لغو دیدار «احمد الطیب» با «حمید بقایی» گفت: شیخ الأزهر به طور منظم هر هفته روزهای سه شنبه باید در محلی معین سخنرانی کند. بر اساس درخواست دیداری که هیأت ایرانی موجود در مصر به ما تقدیم کرده بود، از نظر زمانی نمی توانستیم این دیدار را ترتیب بدهیم.

در پایان قابل ذکر است «حمزه منصور» دبیر کل حزب "جبهه عمل الإسلامی" که شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمین اردن به شمار می رود، نیز روز گذشته طی درخواستی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای خواست، تا دستور تخریب و از بین بردن کامل، محل دفن بابا شجاع الدین ، فیروزان نهاوندی معروف به  «أبو لؤلؤ» قاتل «عمر بن خطاب» خلیفه دوم اهل سنت را صادر کنند.

تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد