در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

از کجا چه خبر

پیام مغرضانه هاشمی به موسوی


هاشمی رفسنجانی که در روزهای پایانی سال 89 ریاست مجلس خبرگان رهبری را به آیت الله مهدوی کنی واگذار کرده بود، در پیام خود که به خانواده موسوی خطاب شده، از عبارات و کلماتی استفاده کرده که نه تنها هیچ نشانه ای از تغییر در سیاست های وی به چشم نمی خورد، بلکه نشان از دور جدید سیاست های حمایتی هاشمی از جریان اغتشاش دارد.


وی در این پیام که در سایت رسمی او هم منتشر شده، میرحسین موسوی را فرزند خدوم! ایران نامیده و از تلاش های وی برای سربلندی ایران تقدیر کرده است.


ترحیم سیاسی نیز ناکام ماند


جریان ضد انقلاب و برخی از فتنه گران داخلی ازمراسم ترحیم یک پیرمرد 102 ساله هم به دنبال سو استفاده سیاسی بودند. بعد از فوت مرحوم «میراسماعیل موسوی خامنه» پدر میرحسین موسوی درهفته دوم فروردین به سبب کهولت سن، بلافاصله بدنه ضدانقلاب و بیرونی مدیریت کننده فتنه بدون ذره ای دغدغه نسبت به حفظ حرمت آن مرحوم و در حالی که تصور می کرد فرصتی جدید برای غائله آفرینی به دست آورده تلاش کرد تا برای ایجاد یک ناآرامی جدید، زمینه سازی نماید اما این پروژه نیز ناکام ماند.

در همین حال یکی از اعضای خانواده موسوی گفت: زهرا موسوی (دختر مرحوم) سعی دارد با رسانه های خارج از کشور ارتباط برقرار کند و به خبرسازی جعلی بپردازد و مسائل عادی خانوادگی را به مسائل سیاسی تبدیل کند به همین دلیل در خانواده پدری مورد انتقاد قرار گرفته است.


محاکمه مردگان در بحرین


همزمان با تشدید سرکوب معترضان در بحرین، نیروهای دولتی این کشور با پشتیبانی نظامیان عربستان، مقبره عبدالحمید الجمری روحانی برجسته شیعه این کشور را تخریب کرده اند.

نیروهای بحرینی روز پنج شنبه گنبد مقبره «عبدالحمید الجمری» یکی از رهبران شیعیان این کشور را با خود بردند. نیروهای دولتی بحرین پیش از این نیز میدان مروارید منامه، پایتخت این کشور را که به مرکز تظاهرات ضددولتی اخیر تبدیل شده بود، با خاک یکسان کرده بودند.


دوره خالی بندی و التماس گذشت


وزیر امور خارجه سابق کشورمان در واکنش به اظهارات صادق خرازی که گفته بود، متکی به نخبه زدایی در وزارت خارجه دامن زد گفت: حرف های آقا صادق را جدی نگیرید. ایشان خودش هم حرف هایش را باور ندارد.
متکی خاطرنشان کرد: در حقیقت صادق خرازی از سیاست خارجی، صرفاً خالی بندی و التماس برای مذاکره با آمریکایی ها را می داند.

وی افزود: متأسفانه آقای خرازی از روزی که فقط بر اساس تبارگرایی و بدون هرگونه دانش و تجربه دیپلماتیک در سال 1369 به وزارت امور خارجه تحمیل شد، بدون حتی یک روز کار در این وزارتخانه با عنوان سفیر راهی نیویورک گردید تا روزی که به دلیل اتخاذ مواضع مخالف نظام در پاریس به تهران فراخوانده شد، در فهم مسائل سیاست خارجی تقریباً هیچ افزودنی نداشته است.


همسنگ بودن بهاییان و فتنه گران


کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که پیش از این در حمایتی آشکار از موسوی و کروبی خواهان رفع حصر آنان شده بود در بیانیه ای جدید از خبر دو برابر شدن طول مدت حکم زندان برای هفت رهبر بهاییان ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی آنها شد.

اشتون در بیانیه ای در این خصوص گفت: «من از شنیدن این که حکم اولیه 20 سال زندان برای هفت رهبر پیشین بهایی ممکن است مجدداً تأیید شده باشد، نگران هستم.»


ایران مانع اصلی سلطه آمریکا بر خاورمیانه است


روزنامه روسی «پراودا» تأکید کرد: ایران مانع اصلی سلطه آمریکا بر خاورمیانه است. این روزنامه نوشت: ایران قدرتمندترین کشور خاورمیانه است که از توانمندی های خود در عرصه های مختلف برای جلوگیری از تسلط آمریکا بر کشورهای خاورمیانه استفاده می کند. وی افزود: با تلاش های دیپلماتیک ایران، آمریکا مجبور به تجدید نظر در سیاست های خود در عراق شد و در افغانستان نیز، سیاست های این کشور با مشکلات جدی به ویژه مقاومت مردم روبه رو شده است.


توزیع رایگان سی دی مشکوک


آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اهمیت مسجد مقدس جمکران، از توزیع گسترده سی دی «ظهور نزدیک است» انتقاد کرد و گفت: توزیع گسترده این سی دی مشکوک است و دشمنان در پشت آن قرار دارند.


یک دقیقه سکوت!


هنگامی که برادران مسلمان ما در لیبی و یمن و بحرین به دست تیغ مستکبران سلاخی می شوند آن وقت فدراسیون فوتبال در هفتادمین شهرآورد قرمز و آبی های پایتخت به نشانه احترام به قربانیان زلزله و سونامی ژاپن یک دقیقه سکوت قبل از شروع بازی در ورزشگاه اعلام می کند و هیچ یادی هم از برادران دینی خود نمی کند، گویی که اصلا در منطقه خاور میانه خبری نیست. هرچند همین فرهنگ یک دقیقه سکوت کردن، فرهنگی غربی است اما کاش در این بازی پر بیننده یادی از برادران مسلمان می شد.


اوج عصبانیت عربستان از بیداری اسلامی


در حالی که این روزها، عربستان در بحران داخلی قیام مردم کشورش به سر می برد، یک مقام عربستان سعودی در واکنشی تند به بیانیه مجلس شورای اسلامی خطاب به این کشور در مورد اوضاع بحرین، گفت: ایران حق ندارد دماغش را در امور کشورهای خلیج فارس فرو کند!


کلاهبرداری یک شبکه ماهواره ای


بنابر اخبار واصله، شبکه های لس آنجلسی که به پخش برنامه های مبتذل مشغول می باشند به شدت در حال رو نمودن دست های پشت پرده موجود در ساختار شبکه های رقبا و مدیران آنها بر آمده اند.
مدیر شبکه «آی پی ان» با نشان دادن اسنادی، مدعی گردید که مدیر شبکه آی تی ان با همدستی یک شرکت ایتالیایی به نام «سینولون» به کلاهبرداری از ایرانیان پرداخته است.

این گزارش می افزاید، او با همدستی با این شرکت ایتالیایی، میلیون ها دلار از ایرانیانی که مایل به سرمایه گذاری و اقامت در خارج بوده اند کلاهبرداری نموده است.


ایران ما را شکست داد!


تنها چند روز پس از انتشار گزارش هایی درباره کمک آلمان به پرداخت بهای نفت صادراتی ایران به هند از طریق بانک فدرال این کشور، برخی خبرها حاکی از آن است که دولت آلمان در قبال آزادی دو خبرنگار بازداشت شده آلمانی در ایران، تن به این معامله داده و خدمات بانکی به ایران ارائه کرده است. به دنبال انتشار این اخبار، برخی احزاب مخالف دولت آلمان، ضمن انتقاد شدید از این اقدام، خواستار اعلام جزئیات مربوط به این «معامله چند میلیاردی» با ایران شده اند.


راهبرد منطقه ای اوباما تسریع شورش در ایران است


روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اوباما دیگر توهمی درباره اهمیت دیرین قذافی ندارد. لیبی یک موضوع فرعی است. فائق آمدن بر قدرت ایران همچنان هدف اصلی آمریکا در خاورمیانه است. هر تصمیمی از لیبی گرفته تا یمن و بحرین و سوریه بر این اساس بررسی می شود که چگونه بر راهبرد منطقه ای اوباما تأثیر خواهد گذاشت. راهبرد منطقه ای اوباما عبارت است از آهسته کردن آهنگ پیشرفت هسته ای ایران و سرعت بخشیدن به از راه رسیدن فرصت هایی برای ایجاد شورش موفقیت آمیز در این کشور.


کشیش شیطانی: حتی یک بار هم قرآن را نخوانده ام


«لوک جونز»، فرزند تری جونز، کشیش هتاک آمریکایی که اقدام به سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم کرده بود، در سخنانی اذعان کرد که خانواده اش هیچ تخصصی در خصوص قرآن ندارند و وی و پدرش تا به حال حتی یک بار هم قرآن را نخوانده اند.

وی افزود که هر چند فعلاً برنامه ای برای سوزاندن مجدد قرآن ندارد، اما می خواهد در سراسر آمریکا تور قرآن سوزی راه انداخته و با سفر به مناطق مختلف این کشور، قرآن کریم را به آتش بکشد.


سیگنال های جدید پهلوی به فتنه گران


رضا ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران در جلسه اخیر پرسش و پاسخ خود، سیگنال های جدیدی را در دفاع از جریان فتنه ارائه کرد.براساس این گزارش، وی همچنین راهکارهای جدیدی را برای ادامه کار حمایت از جریان های اپوزیسیون در خارج از مرزها ارائه کرد و گفت: ایرانیان مهاجر(فراریان) باید برای پشتیبانی از فتنه سازماندهی شوند.
وی تأکید کرد: من نمی توانم همزمان در همه جا باشم بنابراین باید شرایط در هر یک از کشورهای اروپایی و در شهرهای مختلف آمریکا برای حمایت از فتنه در خارج از مرزهای ایران بررسی شود.

پهلوی همچنین از ایرانیان فراری خواست تا سیگنالهای خود را به طرق ممکن به داخل ایران برسانند و در مقابل سفارت خانه ها و کنسولگری های ایران در کشورهای محل اقامت خود اغتشاش به راه اندازند.


دست و پای سید حسن نصرالله را ببوسید


آیت الله مصباح یزدی در عبارتی پرمعنا خطاب به طلاب لبنانی گفت: از شما می خواهم در صورت زیارت آقای حجت الاسلام سید حسن نصرالله از جانب من دست ایشان و در صورت امکان پای ایشان را ببوسید.

به گزارش رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمنیی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای لبنانی به شخصیت و ویژگی های مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: خالصانه عرض می کنم که از نعمت های خاص خداوند به این حقیر بعد از نعمت محبت و دوستی ائمه طاهرین(علیهم السلام) و امام خمینی(ره)، محبت و دوستی امام و پیشوا آیت الله خامنه ای و ولی الله و یار امام زمان، آقای سید حسن نصرالله است.


منبع : صبح صادق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد