در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اخبار هفتگی

نماینده ولی فقیه در سپاه
باید نسبت به جریانی که مکتب ایرانی را مطرح می کند، هوشیار باشیم

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوالی درباره گمانه زنی های موجود مبنی بر کاندیدا شدن رئیس دفتر رئیس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: دو سال تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است، اما تفکر مکتب ایرانی از جمله تفکراتی است که نه قابل فهم است، نه قابل توضیح و باید نسبت به این جریان هوشیار باشیم.


حجت الاسلام سعیدی در جمع بسیجیان مشهد افزود: ورود به عرصه سیاسی نیازمند پختگی هایی است که شاید آقای مشایی آن پختگی ها را ندارند.
وی همچنین در پاسخ به کسانی که معتقدند هاشمی آب به آسیاب مخالفان می ریزد نیز عنوان کرد: این مسئله بسیار نگران کننده است؛ چراکه هنوز شاهدیم آقای هاشمی در پیامی که به رأس فتنه یعنی آقای موسوی دادند، تعابیر خدمتگزار و غیره را به کار بردند؛ بنابراین روشن نیست آقای هاشمی چه اندیشه و مسیری را دنبال می کنند.
سعیدی گفت: حصر خانگی سران فتنه، بهترین شیوه برخورد با آن هاست و این در حالی است که آقایان صانعی و موسوی اردبیلی و دیگران پیام دادند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به روشنگری سپاه در جریان فتنه افزود: در سپاه نسبت به بقیه نهادها، درک صحیح تر و عملکرد بهتری نسبت به برخی نهادها داشته است و حتی در جاهایی که از دستگاه های دیگر توقع بیشتری می رفت، سپاه جلوتر بود و سپاه در مسائل سیاسی روشن ترین موضع و جهت گیری را نسبت به بقیه داشت.




اولین جوک سیاسی سال!

هفته پیش فهرست 32 نفره ای از سوی اتحادیه اروپا با موضوع تحریم که شامل تعدادی از قضات، مقامات انتظامی و دادگستری ایرانی می شود، تصویب شد که با استقبال کاخ سفید همراه بود. این لیست اگرچه شامل کسانی است که هرگز حساب بانکی در اروپا ندارند و رویای اقامت و سفر به اروپا را نیز ندارند اما در رسانه ها و افکار عمومی به عنوان اولین جوک سال رد و بدل می شود. این اقدام ناشیانه در سایت وزارت خارجه انگلیس به عنوان اقدامی در حمایت از بهائیان اعلام وتصویرپردازی شده است و مقامات و رسانه های آمریکا از آن به عنوان گامی در جهت حمایت از گروه های سبز(فتنه گران) و مجاهدین خلق(منافقین) از آن یاد می کنند.
برداشت رسانه ها و مقامات اروپایی از تصویب این فهرست ها این است که به شدت فضای سیاسی کشور وارد چانه زنی های سیاسی و عقب نشینی های منفعلانه گردد، اما مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی از طریق این فهرست ها به درست بودن اقدامات شان مطمئن تر می شوند
اسامی این 32 نفر را که توسط از منابع غربی منتشر شده است به این شرح است:
1. اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی
2. حسین الله کرم
3. عبدالله عراقی
4. علی فضلی
5. حسین همدانی
6. محمد علی جعفری
7. علی خلیلی، مسئول بخش پزشکی قرارگاه ثارالله (چنین بخشی وجود ندارد)
8. بهرام حسینی مطلق، فرمانده سپاه سیدالشهدا
9. محمدرضا نقدی
10. احمدرضا رادان
11. عزیزالله رجب زاده
12. حسین ساجدی نیا
13. حسین تائب
14. سیدحسن شریعتی، رئیس دادگستری مشهد
15. قربانعلی دری نجف آبادی
16. سیدمحمد سلطانی، قاضی دادگاه انقلاب مشهد
17. حسن حداد، معاون سابق امنیت دادستان تهران
18. علی اکبر حیدری فر، قاضی دادگاه انقلاب تهران
19. عباس جعفری دولت آبادی
20. محمد مقیسه، قاضی دادگاه انقلاب تهران
21. غلامحسین محسنی اژه ای
22. سعید مرتضوی
23. عباس پیر عباسی، قاضی دادگاه انقلاب تهران
24. امیر مرتضوی
25. عبدالقاسم صلواتی
26. ملک شریفی، رئیس دادگستری آذربایجان غربی
27. احمد زرگر، قاضی در تهران
28. علی اکبر یساقی، قاضی دادگاه انقلاب مشهد
29. مصطفی بزرگیان، رئیس بند 350 زندان اوین
30. غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان ها
31. فرج الله صداقت، یکی از مقام های سازمان زندان ها
32. محمدعلی زنجیری، از مقام های سازمان زندان ها



در جلسه مشترک کنگره آمریکا و حضور عناصر ضد انقلاب عنوان شد

برنامه آمریکا برای ترویج باستان گرایی در ایران

در جلسه مشترک کنگره آمریکا و عناصر ضد انقلاب تأکید شد؛ تبلیغ زندگی آمریکایی و ایران باستان برای مقابله با ایران اسلامی باید در دستور کار قرار بگیرد.
در جلسه نمایندگان کنگره آمریکا بر تبلیغ سبک زندگی آمریکایی و باستانگرایی از طریق تهیه برنامه های رادیو و تلویزیونی برای مقابله با ایران اسلامی تأکید شد.
در این جلسه که برای بررسی وضعیت رسانه های خارجی آمریکا در کنگره تشکیل شده بود، بر راهکار برجسته سازی دوران ایران باستان با نشان دادن شکوه و عظمت آن دوران، برای مقابله با ایران اسلامی تأکید شد.
نمایندگان در خصوص راهکارهای نفوذ بیشتر صدای آمریکا در ایران و مقابله با پارازیت های ضد عملیات روانی ایران نیز صحبت کردند.
در این جلسه نمایندگان تأکید کردند که شبکه های BBG (رسانه های دولتی آمریکا) باید به تولید و انتشار اطلاعات مهم و ضروری برای مردم ایران، جهت عملیات روانی و مقابله با اخبار منتشر شده از رسانه های داخلی ایران، ادامه دهد.
نمایندگان کنگره در این جلسه، بزرگ ترین مشکل رسانه های خارجی آمریکا، از جمله صدای آمریکای فارسی(VOA، PNN) و رادیو فردا را برای عملیات روانی بر ذهن های مردم ایران، اختلال امواج و پارازیت هایی می دانند که از سوی ایران برای مقابله با این رسانه ها صورت می پذیرد. «اندرس ویمبوش» که به نمایندگی از BBG در این جلسه حضور داشت گفت: «ما می توانیم از طریق تهیه برنامه هایی که به گذشته ایران شأن و عزت دهد، درباره میراث 2500 ساله ایران صحبت کنیم. برنامه ریزی بلندمدت مان، ما را به آرمان های مردم ایران که ارتباط یافتن با جهان پیرامون است، پیوند می دهد.»
وی افزود: تعدیلات و بهبود برنامه های تلویزیون فارسی صدای آمریکا در این جهت است که خبرهای تحقیقی بیشتر، توجه بیشتر به زندگی آمریکایی، پوشش تاریخ و فرهنگ ایران و گزارشات اقتصادی مفصل را فراهم کند و برنامه هایی را تدوین کند که بحث و جدل بین نمایندگان گروه های مرجع سیاسی و اجتماعی ایران به وجود آورد.
وی تأکید کرد:«ساخت برنامه های اقتصادی، فساد دولتی، باندهای کالایی و همچنین ساخت برنامه هایی که فعالیت اقتصادی سپاه پاسداران را نشان می دهد باید افزایش یابد. از مسائل مورد توجه می تواند بحث درباره توانمندی عظیم اقتصادی ایران باشد؛ که باید رهبری ایران برنامه هسته ای و فعالیت های بدخواهانه اش در منطقه را متوقف کند و دولت این کشور باید این توانمندی ها را درجهت منافع شهروندان به کار گیرد.»



تفاوت حقوق روسای جمهور ایران و آمریکا

تفاوت حقوق دریافتی روسای جمهور ایران و آمریکا یکی از موضوعاتی است که رسانه های آمریکایی برای مقایسه مردم گرایی دو رئیس جمهور ایران و آمریکا مطرح می کنند.
«تد رال» نویسنده آمریکایی در جدیدترین مقاله خود که در سایت یاهو به نقل از «یواکسپرس« منتشر شده است به بررسی این موضوع پرداخته است و نوشته است که اگر مردم آمریکا می دانستند که حقوق محمود احمدی نژاد چقدر است عقیده شان تغییر می کرد.

بنا بر این گزارش، مقایسه عملکرد بین سیاست مداران آمریکایی با دولتمردان ایرانی نشان می دهد که چه تفاوت فاحشی بین این دو وجود دارد. برای مثال حقوق باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ماهی 660 هزار دلار (معادل 660 میلیون تومان) است در حالی که حقوق محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران 3000 دلار در ماه (3 میلیون تومان) است. این یعنی حقوق رئیس جمهور ایران نیم درصد حقوق اوباما است و حتی از حقوق 170 هزار دلاری اعضای کنگره آمریکا نیز کمتر است.  


منبع : صبح صادق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد