در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اخبار هفتگی

واکنش اژه ای به ماجرای وزارت اطلاعات


حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در همایش «ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا» در سخنانی با اشاره به وقایع اخیر رخ داده در کشور و برکناری وزیر اطلاعات اظهار داشت: رئیس جمهوری تلاش های فراوانی را در کشور انجام داده اند و عملکرد احمدی نژاد در زمینه استکبارستیزی، تحرک زایدالوصف و رسیدگی به محرومین در جای خودش قابل تقدیر است ولی گاهی ایشان کارهایی انجام می دهند که هیچ توجیهی برای آنها پیدا نمی شود.




وی با اشاره به واکنش رهبر معظم انقلاب به برکناری مصلحی گفت: ایشان در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری عنوان کردند که کنار گذاشتن مصلحی در شرایط کنونی نه به مصلحت کشور و نه به مصلحت شما است.
محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه که پیش از این وزیر اطلاعات بود در ادامه سخنان خود به نحوه برکناری خود در زمانی که بر مسند وزارت اطلاعات قرار داشت، اشاره کرد و گفت: من و صفارهرندی را دو هفته مانده به پایان دوره وزارت مان کنار گذاشتند که حتی اگر فرض هم کنیم که ما «آدم های بدی» هستیم، باز هم این برخورد درست نبود.
محسنی اژه ای در ادامه روایت خود از برکناری اش در دولت نهم گفت: بعد از نماز ظهر روزی که من را برکنار کردند مانند همیشه قرار بود تا قبل از پایان وقت اداری یک جلسه ای بگذاریم که وقت هم فوت نشود، در حال رفتن به اتاق کارم بودم که یکی از معاونین من سراسیمه به استقبال من آمد و خبر عزل من را داد و گفت که به وی پیشنهاد سرپرستی وزارت اطلاعات داده شده است.
دادستان کل کشور با اشاره به اطلاع از خبر برکناری اش چند دقیقه مانده به پخش اخبار ساعت 14 یادآور شد: پس از شنیدن خبر عزلم در پاسخ به مشورت معاونم برای پذیرفتن سرپرستی وزارت اطلاعات به او گفتم که اگر من برکنار شدم که دیگر نمی توانم نظری داشته باشم، ولی اگر از من مشورت می خواهی، من می گویم حتماً قبولت داشته که به عنوان سرپرست شما را معرفی کرده است.
دادستان کل کشور ادامه داد: ابتدا قصد داشتم با توجه به برکناری در جلسه دولت حضور پیدا نکنم که در نهایت با توجه به اینکه این موضوع به صورت رسمی به ما اعلام نشده بود، تصمیم به حضور در جلسه دولت گرفتیم.
وی ادامه داد: در نهایت تصمیم گرفتیم خودمان را «به آن راه بزنیم» که از موضوع برکناری خبر نداریم و برای رفتن به جلسه دولت سوار ماشین شدم که راننده ماشین به من یادآوری کرد که آقای محسنی، گفته اند شما جلسه دولت نروید و به دفتر ریاست جمهوری مراجعه کنید.
دادستان کل کشور افزود: پس از رفتن ما به دفتر ریاست جمهوری، آقای شیخ الاسلامی که آن زمان رئیس دفتر رئیس جمهور بودند به ما اطلاع دادند که من و آقای صفار هرندی عزل شده ایم.
محسنی اژه ای در ادامه روایت خود از برکناری اش گفت: من در نهایت به رئیس دفتر رئیس جمهور گفتم؛ خب ایرادی ندارد ما به جلسه دولت می رویم تا حداقل با دوستانی که چهار سال با هم بودیم خداحافظی داشته باشیم که ایشان به ما گفتند شما نروید!

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سختی کار مقام معظم رهبری در ایجاد تعامل میان مسئولان گفت: اگر هدایت های ایشان نبود مسلماً دشمن در بسیاری از صحنه ها نتیجه می گرفت.


تجدید میثاق کارکنان معاونت سیاسی با آرمان های امام وشهدا


کارکنان معاونت سیاسی سپاه با حضور در مرقد حضرت امام خمینی(ره) و گلزار بهشت زهرا با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق نمودند.
در این مراسم که در سی و دومین سال تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، دکتر جوانی، مسئول معاونت سیاسی و کارکنان این معاونت در یادمان شهدای هفتم تیر حضور یافته و با قرائت زیارت عاشورا یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

حضور بر مزار شهدای انقلاب اسلامی و خاطره گویی از شهدای دفاع مقدس و همرزمان شهید از دیگر برنامه هایی بود که کارکنان معاونت سیاسی به آنان اهتمام ورزیدند که در این رابطه کارکنان این معاونت با حضور بر سر مزار شهید سیداحمد پلارک به وصیت نامه این شهید گوش فرا دادند که با توجه به زیبایی متن و محتوای مخلصانه وصیت نامه این شهید عزیز قسمتی از آن را با هم می خوانیم: یا حسین(ع) دخیلم آقا جانم وقتی که ما به جبهه می رویم به این نیت می رویم که انتقام آن سیلی که آن نامردان بر روی مادر شیعیان زده برای انتقام آن بازوی ورم کرده و گرفتن انتقام آن سینه ســــوراخ شده می رویم. سخت است شنیدن این مصیبت ها خدایا به ما نیرویی و توانی عنایت کـن تا بتوانیم بـرای یـاری دینت به کار ببندیم. خدایا به ما توفیق اطاعت و فــرمانبرداری به این رهبر و انقـــلاب عنایت بفرما. خـــــدایا توفیق شناخت خودت آن طور که شـــــهدا شناختند به ما عطا فرما و شهدا را از ما راضـی بفرمــا و ما را به آنها ملحق بفرما. خدایا عملی ندارم که بخواهم به آن ببالم، جز معصیت چیزی ندارم و الله اگر تو کمک نمی کردی و تو یاری ام نمی کردی به اینجا نمی آمدم و اگر تو ستــارالعــیوبی را بر می داشــتی می دانم کـه هیچ کدام از مردم پیش من نمی آمدند، هیچ بلکه از من فرار می کردند حتی پدر و مادرم. خدایا به رحمت و مهربانیت ببخش آن گناهانی که مانع از رسیدن بنده به تو می شود. الهی العفو... بر روی قبرم فقط و فقط بنویسید ( امام دوستت دارم و التماس دعا دارم)


هدیه میلیاردی خاتمی به کرزای با هماهنگی آمریکا!


به گزارش ایران دیپلماتیک، عبدالله عبدالله، وزیر خارجه سابق افغانستان در گفت و گویی با روزنامه واشنگتن تایمز گفت: ایران از اوایل سال 2003 شروع به دادن پول به حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان کرد. وی گفت: زمانی که من وزیر خارجه بودم، ایران به صورت شفاف شروع به دادن این پول ها کرد.
عبدالله عبدالله افزود: رئیس جمهور خاتمی به رئیس جمهور کرزی گفت که از دفتر خودم بودجه ای در اختیار دارم. اگر شما موافقید، می خواهم مقداری پول به دفتر شما بدهم.» بنابراین دادن پول به این صورت شروع شد.
او گفت که کرزی شورای امنیت ملی خود را در جریان گذاشته و به شخص او (عبدالله) گفته بود که او این موضوع را با مقامات آمریکایی مطرح کرده است. عبدالله در مورد پرداخت ایران به کرزی گفت: در سال اول، دو بار یا سه بار بود که این اتفاق افتاد . هر بار شاید حدود یک میلیون دلار.
عبدالله گفت که اعضای کابینه نیز بخشی از این پول ها را هر ماه به شکل هدیه دریافت می کردند که چهار برابر حقوقی بود که از دولت می گرفتند.
او گفت: بعضی مواقع، (کرزی) به صورت تصادفی می گفت که این - پرداخت ها - از همان پول است.



اعتراف فتنه گران به بازی گرفتن مردم توسط دولت اصلاحات


سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشورمان که این روزها در سردرگمی عجیبی به سر می برد و نمی داند با ملت بماند یا رضایت اقلیت اغتشاشگر را جلب کند، این بار با انتشار خبر اعلام برائتش از سران فتنه، عصبانیت و خشم رسانه های فتنه و بیگانه را برانگیخته است.
شبکه سلطنت طلب پارس با قرائت ایمیل چندی از طرفداران فتنه سبز درباره اعلام برائت خاتمی از سران فتنه در یک محفل خصوصی، نوشت: «این گفته خاتمی بار دیگر خیانت اصلاح طلبان را باید بر ما ایرانیان و آنانی که هنوز سنگ خاتمی و اصلاحات و اصلاح طلبی را به سینه می زنند، به اثبات برساند.»
این شبکه افزود: «وقتی خاتمی از موسوی و کروبی برائت می جوید، در واقع تکلیف میلیون ها ایرانی را روشن می کنند که اعتماد و اعتقاد به مشی سیاسی و تفکر آنها، فریب بزرگی بیش نبوده و نیست.»

شبکه پارس در ادامه افزود: «ایمیلی نیز نوشته از این موضع گیری خاتمی می توان نتیجه گرفت که اگر میرحسین هم می آمد شاید همان اتفاق می افتاد که در تیر 78 اتفاق افتاد و هشت سال مردم را به بازی گرفتند.» گفتنی است، خاتمی در دیدار نوروزی خود، از نزدیکانش خواسته به جای مانور بر روی جنبش سبز و افرادی مثل موسوی و کروبی به دنبال احیای دوم خرداد در چارچوب قانون اساسی باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد