در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

روى خط خبر

فروش کتاب های مبتذل زمان مهاجرانی
بسیاری از کتاب های «پائولوکوئیلو» نویسنده برزیلی که بیش از پانزده سال است در ایران منتشر می شود، علی رغم اینکه مبتذل و با مبانی ارزشی و دینی ما ناسازگار است، هنوز در کشورمان ترجمه، چاپ و منتشر می شود.

کتاب های این نویسنده در دوران اصلاحات به ایران آمد و حتی وی مدعی شد به ایران آمده تا حمایت خود را از اصلاحات و مخالفت با ممیزی و خفقان اعلام نماید. بسیاری از کتاب های وی در دوران وزارت مهاجرانی منتشر شده است و در دوران آقای مسجد جامعی تجدید چاپ گردیده است.



علت مخالفت با مشایی از نظر مشایی


اسفندیار رحیم مشایی برای انحراف افکار عمومی انتقادهای مطرح شده که بیشتر به عملکرد وی برمی گردد را به خاطر نان و نوا دانست و گفت: اگر به سال 84 مراجعه کنیم متوجه می شویم که امروز مخالفین و منتقدین دولت در آن زمان کدام طرف بودند. کسانی که در سال 84 نامزدشان موفق به پیروزی نشد به ناچار به بهانه اصولگرایی گفتند که احمدی نژاد کاندیدای ما است ولی بعد که دیدند سهمی از آن آنها نشده است، آهسته به دنبال ادامه خط خودشان رفتند تا بعد از احمدی نژاد به نان و نوای خودشان برسند. وی در مورد عملکرد صدا و سیما هم خاطرنشان کرد: معلوم است که صدا و سیما در هر جایی که فرصت پیدا کند به شکل تخریبی وارد می شود که البته این روزها شائبه حضور ضرغامی هم اضافه شده است.


آیات شیطانی در یک دانشگاه


به گزارش خبرگزاری دانشجو، یکی از دانشجویان رشته برق صنعتی دانشگاه آزاد شاهرود طی روزهای گذشته با اغفال تعدادی از دانشجویان این دانشگاه، در خصوص دین اسلام به بحث و مجادله پرداخته و دین مبین اسلام را مورد تمسخر و تحریف قرار داده است.

همچنین این دانشجو پس از بحث در این مورد، اقدام به پخش گسترده لوح فشرده کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی کرده است. بر اساس این گزارش، وی پس از در اختیار قرار دادن لوح فشرده به دانشجویان، تأکید کرده است که پس از مشاهده لوح، آن را از بین ببرند.


استقبال جهانی از هدفمندی یارانه ها


وزیر امور اقتصادی و دارایی اقتصاد کشورمان گفت: مقامات و متخصصان کشورهای عضو بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، به شدت تحت تأثیر موفقیت ایران در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قرار گرفته اند. سیدشمس الدین حسینی در گفت و گویی از محل برگزاری اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول افزود: از بدو ورود ما به اجلاس، متخصصان کشورهای حاضر، به شدت علاقه مند به استفاده از تجارب ایران در این زمینه بودند و نشست هایی در این زمینه داشتیم.


تخریب مقام امام زمان (عج) در بحرین


به گزارش شیعه آنلاین، مقام امام زمان(عج) توسط نیروهای رژیم آل خلیفه با حمایت و پشتیبانی نیروهای اشغالگر آل سعود تخریب شد.

گفتنی است مقام امام زمان(عج) در بحرین همان جایی بوده که حدود دو قرن پیش یکی از روحانیون شیعه به نام «محمد بن عیسی» با امام زمان(عج) دیدار کرده و حضرت صاحب الزمان وعده پیروزی شیعیان را به وی داد. قابل ذکر است در آن زمان، شیعیان بحرین به دست نیروهای وهابی آل سعود در همان زمان نیز به شهادت می رسیدند.


توضیح دفتر امام جمعه قم درخصوص یک خبر


دفتر امام جمعه قم در خصوص مطالب منتشر شده از وی در سایت های خبری، توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت: اینجانب چند ماه پیش در جمع محدودی سخنرانی داشتم. متأسفانه بخشی از آن که صرفاً نقل قول بوده،گزینش شده و برخی سایت ها با انتشار آن موجب نگرانی عده ای شدند. بدون شک رهبر معظم انقلاب از چنان کمالات و اوصاف بلندی برخوردارند که هرگز نباید برای توصیف ایشان به چنین نقل قول هایی روی آورد.

گفتنی است، انعکاس گزینشی بخشی از سخنان امام جمعه قم در مورد رهبر معظم انقلاب، طی روزهای گذشته مورد سوء استفاده برخی سایت های معاند و نگرانی بسیاری از دوستداران نظام و انقلاب شده بود.


آمریکا برای حامیان خود دکمه وحشت ساخت


شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا قرار است یک برنامه 50 میلیون دلاری دیگر را، برای کمک به اپوزیسیون های فعال در اینترنت و دامن زدن به اعتراضات در ایران و سوریه، اجرا کند. در حالی که وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این نیز هزینه های زیادی را برای فعالیت های معترضان در ایران پرداخت نموده است. «دن بائر» دستیار معاون وزارت خارجه در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار به شبکه خبری بلومبرگ گفت که این برنامه به تولید نرم افزارهایی کمک خواهد کرد که در ایران و سوریه استفاده شوند و هدف آن کمک به مخالفان فعال و هوادار دموکراسی آمریکایی، برای پرهیز از شناسایی شدن است. یکی از نتایج این برنامه ایجاد یک «دکمه وحشت» برای تلفن های موبایل است که مخالفان می توانند از آن برای پاک کردن آدرس ها در صورت بازداشت استفاده کنند تا همکارانشان شناسایی نشوند.


راز انقلابی بودن مردم ایران


آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعیت موتلفه اسلامی با اشاره به دلبستگی مردم به انقلاب گفت: در راه پیمایی بیست و دوم بهمن بعضی ها مرگ بر آمریکا را می گویند و بعد به ما هم که می رسند، می گویند حاج آقا اوضاع هم خوب نیست. یک فکری برای اوضاع بکنید. می گویم چی شده که آمدی مرگ بر آمریکا می گویی، نظام را تأیید می کنی؟ من تحلیل خودم را به دوستان این طور می گویم، مردم ما که انقلابی هستند قلب شان دو لایه دارد. لایه زیرین و لایه رویین . لایه رویین مشکلات را می بیند، اما لایه زیرین وابسته به اسلام و انقلاب است. مثلاً روز 9 دی، همین مردم که برخی از آنها شاید به جناح مخالف رأی داده بودند وقتی دیدند مسئله اصل انقلاب و امام حسین(ع) مطرح است، آمدند و از عمل مخالفان اظهار برائت کردند.


چرا به جامعه وعاظ ولایی مجوز نمی دهند


حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم که یکی از اعضای کمیته سه نفره بررسی پرونده جامعه وعاظ ولایی بود، درباره فعالیتهای این تشکل، گفت: از روز اول آیت الله مهدوی کنی واکنش صریح خودشان را به دو دسته شدن روحانیت نشان دادند.

وی درباره اینکه آیا وابسته بودن این طیف به یکی از نزدیکان رئیس جمهور دلیل مخالفت آیت الله مهدوی کنی با جامعه وعاظ ولایی است؟، گفت: نه از این بابت نیست. اگر هم این گروه به آقای مشایی نزدیک نمی شدند، آقای مهدوی کنی و جامعه روحانیت به دلیل انشقاق در جامعه وعاظ و به دلیل اینکه به مصلحت نیست یک مجموعه روحانی به رقابت با مجموعه دیگری بپردازد، مخالف تشکیل این مجموعه بودند.


بسیج مساجد باعث هراس دشمنان


آیت الله مکارم شیرازی در گفت وگویی صمیمانه با بسیجیان گفت: اینکه بسیج از مساجد برخیزد و پا بگیرد فواید زیادی دارد چرا که همگان بسیج را به عنوان یک گروه معنوی می شناسیم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که دشمنان از مساجد هراس دارند به این دلیل است که دشمنان می دانند در کنار مساجد جوانان جان برکف بسیجی حضور دارند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: باید به امامان جماعت و هیئت امنای مسجد آموزش داد تا بتوانند ارتباط خوبی را با جوانان به خصوص جوانان بسیجی برقرار کنند و آن ها را مثل فرزندان خود بدانند و زیر بال و پر آن ها را بگیرند تا خدایی نکرده منحرف نشوند.


فتنه گران فراری لب هایشان را دوختند


برخی از فتنه گرانی که با آرزوی زندگی در اروپا به انگلیس مهاجرت کرده اند، در اعتراض به اقدام انگلیس برای اخراج آنها، لب هایشان را دوختند. چهار ایرانی از جمله یک پسر 17 ساله در بین کسانی هستند که اعتصاب غذا کرده و لب های خود را در اعتراض به اقدام دولت انگلیس برای اخراج آنها دوخته اند.
«کیوان ب» 32 ساله به گاردین گفت: ما دهان خود را دوخته ایم برای اینکه راه دیگری وجود ندارد. هیچ کس در انگلیس صدای ما را نمی شنود یا به آنچه ما می گوییم اهمیت نمی دهد.

وی گفته که رسانه ها و دولت در انگلیس و آمریکا او و دیگر سبزها را تشویق کرده بودند که علیه نظام ایران به پا خیزند، اما اکنون معترضان را به حال خود رها کرده اند. وی افزوده است: زمانی که در تهران بودم اوباما و مقامات انگلیسی را در ماهواره می دیدم که ما را تشویق می کردند به اعتراض خود ادامه دهیم. آنها گفتند از ما حمایت می کنند، اما اکنون که من در اینجا گرفتار شده ام و به کمک نیاز دارم، آنها نیستند.


رسانه های بیگانه و انتخابات آینده


با اعلام زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی 12 اسفند از سوی وزیر کشور، رسانه های بیگانه برای نقش آفرینی در انتخابات ایران بیش از گذشته تحولات داخلی سیاسی و اقتصادی کشورمان را برجسته می کنند. در این راستا رسانه های بیگانه چنین تحلیل کرده اند که شاید بدین ترتیب نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش به سوی امنیتی کردن فضای سیاسی کشور و در نتیجه انباشتگی مطالبات برخی اقشار و انفجار آن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در نتیجه تکرار ناآرامی ها در انتخابات 1388 در سال جاری گام بردارد.


تبلیغات غیراخلاقی در داروخانه ها


با وجودی که داروخانه ها، یک مکان عمومی محسوب می شوند و براساس قانون تبلیغات کشوری انجام تبلیغات غیراخلاقی که حریم های شرعی و عرفی جامعه را رعایت نکند، ممنوع است، اما متأسفانه شاهد انواع و اقسام «تبلیغات شنیع و غیرا خلاقی» به صورت کاملاً آزاد و بدون قید و شرط در داروخانه ها هستیم.


حربه ای به نام آنجلینا جولی


آمریکا با حربه ای دیگر به نام «آنجلینا جولی» وارد عرصه افغانستان، تونس، لیبی و عراق شده است.
آنجلینا جولی که یکی از بازیگران زن سینمای هالیوود است به عنوان یک مانکن به ترویج فرهنگ آمریکایی می پردازد.
پیش از این «جورج کلونی» که یک بازیگر مشهور هالیوودی بود پس از سال ها حضور در سودان و دارفور، توانست سبب تجزیه سودان شود. او در طول این سال ها بارها به ملاقات روسای جمهور آمریکا رفت و حتی با ظاهری شبیه مردم سودان به اقصی نقاط این کشور نیز سفر کرد و سرانجام توانست دستاوردی بزرگ را در زمینه دستیابی آمریکا به مناطق نفتی سودان با جدایی دو قسمت این کشور فراهم کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد