در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

روى خط خبر

حزب منحله مشارکت: اوضاع عادی است

حزب منحله مشارکت از عادی بودن اوضاع اظهار نگرانی کرده و در بیانیه ای که در واکنش به بازداشت علیرضا رجایی صادر شده، با یادآوری انفعال جریان آشوب نسبت به سرنوشت سران خود و اعتراض نسبت به آن، آمده است: «نباید گذاشت حصر خانگی رهبران جنبش سبز آقایان موسوی و کروبی و همسران شان در گذر زمان به موضوعی عادی و کم هزینه برای حاکمیت تبدیل شود.»


حمایت آمریکا از سگ های ایران


آمریکا و انگلیس بعد از حمایت از گروههای ضد انقلابی، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و فتنه گران به حمایت از سگهای ایران نیز روی آوردند.
هافینگتون پست با بیان اینکه این روزها سگ های کوچک به رقیبی برای عینک های آفتابی مارکدار و وسیله ای تزئینی برای تعدادی از ایرانی های ثروتمند تبدیل شده اند، در تعبیری جالب افزوده است: اقداماتی از این دست با انگیزه سرکوب انتقادات و اعتراض ها حتی از طریق تصمیم های نمادین، صورت می گیرد!
این نشریه الکترونیکی می نویسد: فعالان حقوق حیوانات در ایران در سال های گذشته به شکلی متقاعدکننده این استدلال را مطرح کرده اند که مقابله با مالکیت سگ انگیزه سیاسی داشته و قانونی نبوده است!

پیش از این شبکه تلویزیونی بی بی سی هم در گزارشی از آینده نا معلوم سگها در ایران ابراز نگرانی کرده بود.


دنیا تشنه انقلاب اسلامی است


حضرت آیت الله نوری همدانی گفت:دنیا تشنه انقلاب اسلامی ایران است و این انقلاب دارای برکات بسیار زیادی است و باید همه مردم دنیا را از برکات این انقلاب بهره مند کنیم.
وی که سفر به کشورهای خارجی را برای تبلیغ اسلام و ارائه چهره ای روشن از انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است به سفر اخیر خود به برخی کشورهای آفریقای از جمله کشور تانزانیا اشاره کرده و گفت: حضرت آیت الله نوری همدانی به سفر خود به تانزانیا اشاره کرد و افزود: تانزانیا کشوری در آفریقای شرقی بوده که سال ها زیر سیطره انگلیس بوده است.
جلساتی با علمای فعال و مردم آن کشور داشتم و مشاهده کردم که پتانسیل بالایی برای پذیرفتن مکتب تشیع و اهل بیت(ع) دارند.

این مرجع تقلید، ادامه داد: همچنین به «زنگبار» رفتیم و مشاهده کردیم که مردمی متدین هستند که نیازمند پشتیبانی معنوی از سوی مبلغان ایرانی می باشند.


خبرگان رهبری عملکرد رهبری را تأیید می کند


یک عضو کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس در سالهای گذشته عملکرد رهبری را تأیید کرده است. آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: از زمانی که مجلس خبرگان برای انتخاب ولی فقیه تشکیل شده یک کمیسیون تحقیق مخصوص این امر به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه خودم عضو این کمیسیون هستم، افزود: در این کمیسیون مسائل مربوط به ولایت فقیه مطرح و بررسی شده و در خصوص آن اظهارنظر می شود و هر ساله نظر کمیسیون تحقیق به مجلس خبرگان ارائه و آنها نظر خود را اعلام می کنند. وی بر همین اساس به این موضوع اشاره کرد که تائیدات هر سال مجلس خبرگان درباره عملکرد رهبر معظم انقلاب براساس نظر این کمیسیون صورت می گیرد.
بدحجابی سیاسی شده است

آیت الله حسن ممدوحی، نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان به آسیب بسیار جدی بدحجابی در کشور اشاره کرد و گفت: معضل بدحجابی از حالت طبیعی خود در کشور به حالت سیاسی منتقل شده و همانند لجاجتی است که با اسلام، دین و سیاست داخلی کشور صورت می گیرد.


شب احیا از دفتر رهبری تماس گرفتند


محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی در بازگویی خاطره ای از دوران وزارت خود به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: در یکی از شب های احیا، یکی از مسئولان دفتر رهبری با من تماس گرفت و گفت که آقا نگران هستند و گفتند بیایی اینجا.

شب احیا بود و این موضوع برای من خیلی عجیب بود، زیرا معمولاً آقا در شب احیا برای خود برنامه های خاصی دارند و معمولاً به هر کاری نمی پردازند. من فکر می کردم در این شب دیگر ایشان حال و هوای حرف های دیگر را نباید داشته باشند.در پرس و جوهایی که با دوستان دفتر انجام دادم، متوجه شدم مسئله درباره واردات فولاد بود که ایشان نگران بودند.


تذکر مردم بروجرد به مسئولان


مردم بروجرد در واکنش نسبت به ترویج بدحجابی و بی حجابی در شهرشان خواهان برخورد مسئولان با این پدیده ضد فرهنگی شدند، در طومار امضا شده مردم بروجرد، نگرانی های ذیل عنوان شده است:1- ترویج بدحجابی با حضور خانم های بدحجاب در برخی مراکز خدماتی یا درمانی و یا فروشگاه ها به عنوان کارمند یا منشی و یا کارگر.2- در معرض دید گذاشتن لباس های زنانه و حتی لباس های زیر زنانه در خیابان و یا پشت ویترین به نحو خجالت آور که هر انسان غیرت مندی را آزرده می کند.3- استفاده از عکس های مبتذل و نیمه عریان در داروخانه ها، مراکز فروش وسایل آرایشی، کلوپ ها و دیگر نقاط که هیچ گونه ضرورتی برای این کار نیست و حتی خلاف موازین شرعی ماست.

مردم متذکر شده اند در حالی که با یک پیگیری ساده این امور قابل حل می باشد، جای سوال است که نهادهای مربوط چرا هیچ کاری یا حداقل کار مفیدی در این زمینه نکرده اند.


اقدام قابل تقدیر


بعد از انتخاب آیت الله مهدوی کنی به ریاست خبرگان یکی از نزدیکان وی مراسم جشنی را بدین مناسبت تدارک دیده بود که آقای مهدوی به محض اطلاع از این مسئله ناراحت شده و گفتند: مگر رقابتی در کار بوده و یا پست و مقامی بدست آمده که اقدام به چنین برنامه ای شده است؟


خشنودی ضد انقلاب از اقدام یک امام جماعت


در حالی که روستاهای مرز نشین« نقده» برای مقابله با اشرار از مسئولان محلی درخواست برقراری پایگاه مقاومت بسیج داشته اند، امام جماعت مسجد یکی از این روستاها به نام(غ - ا) در اقدامی قابل تامل ضمن مخالفت با این طرح اظهار داشته است: «در صورت تشکیل پایگاه در مسجد، به اهالی محله مزبور فتوا خواهم داد که نماز خواندن در این مسجد حرام است.» این اقدام وی با اظهار خشنودی پایگاههای ضد انقلاب مواجه شده است.


زندگی مدیران عامل دو بانک بزرگ


قائم مقام مجمع اسلامی کارکنان بانک ها با انتقاد از شیوه مدیریت بانکها گفت: مدیر عامل یکی از بانک ها (نام محفوظ) فرزندانش در کانادا و آمریکا و همسرش در دبی زندگی می کنند و خودش هم به صورت مجردی در ایران زندگی می کند، همچنین همسر و فرزندان مدیرعامل بانکی دیگر (نام محفوظ) در آلمان زندگی می کنند.» وی خاطر نشان کرد : «اگر یک جوان تحصیل کرده قرار باشد، در یک اداره به صورت قراردادی یا پروژه ای مشغول کار شود یا حتی خدمت سربازی اش را در آن اداره طی کند، باید شش ماه از فیلترهای مختلف مصاحبه، گزینش و بررسی مدارک عبور کند ولی به راحتی مدیریت دو بانک مهم کشور که با پول فراوان مردم کشور سر وکار دارند، دست افرادی است که ظاهرا تعلقی به کشور ندارند.»


فیلترینگ رسمی اینترنت در اتحادیه اروپا


اتحادیه اروپا به طور رسمی و علنی به سیاست فیلترینگ اینترنت روی می آورد.گزارش ها حاکی از آن است که کارگروهی به نام «پیگرد قضایی» در بخش امور دادگستری و امنیت کشورها در شورای اتحادیه اروپا مشغول تدوین یک پروتکل امنیتی برای محدود کردن شبکه اینترنت است. هدف از این اقدام، «ایجاد یک فضای سایبر اروپایی امن با مرزهای مجازی شنگن» اعلام شده است.


منبع : صبح صادق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد