در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

ترویج بی حجابی با چراغ سبز دولت


ترویج بی حجابی با چراغ سبز دولت


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با چراغ سبز مسوولان دولتی، طی یکسال گذشته وضعیت حجاب و عفاف در سطح جامعه بسیار اسفبار شده است.


راسخون: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با چراغ سبز مسوولان دولتی، طی یکسال گذشته وضعیت حجاب و عفاف در سطح جامعه بسیار اسفبار شده است.



به گزارش سرویس اجتماعی راسخون، حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار راسخون تصریح کرد: طی یک سال اخیر به واسطه چراغ سبز برخی از مسوولان عالی رتبه کشور که موضوع حجاب را ساده گرفته اند وضعیت حجاب روز به روز بدتر می شود.


وی با بیان این مطلب افزود: چند روز قبل فرمانده کل ناجا همراه با فرمانده انتظامی استان تهران، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و جمعی دیگر از مسوولان ارشد این نیرو در مجلس حضور یافتند که درمیان مباحث مطرح شده اصلی ترین موضوع مورد اعتراض ما وضعیت حجاب و عفاف در جامعه بود.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در مقابل صحبت های نمایندگان مردم مسوولان نیروی انتظامی بیان کردند که ما در وظایف خود کوتاهی نمی کنیم، بلکه تبلیغات روی طرح های مقابله با بدحجابی را کمتر کرده ایم و در این حوزه بیشتر چراغ خاموش عمل می کنیم.


محمد تقی رهبر گفت: در حالی این صحبت ها از سوی فرماندهان ارشد نیروی انتظامی مطرح شد که در عمل می بینیم وضع حجاب روز به روز بدتر می شود آستین ها تا بالای آرنج آمده، لباس ها هر روز تنگ تر و آرایش ها غلیظ تر می شوند، هر در دانشگاه، بیمارستان، بانک وخیابان با چنین صحنه های نامناسبی روبرو می شویم، نیروی انتظامی هم می گوید که توان و نیروی محدودی دارد و مقابله با بدحجابی هماهنگی همه دستگاه ها را می طلبد.


از اصلاح طلبان انتظاری نداشتیم ولی اینها خود را حزب اللهی معرفی می کنند


وی یادآور شد: در دوران اصلاحات دولتمردان رسما از تساهل و تسامح سخن می گفتند و موضع آنان در مواجه با مسایلی همچون بدحجابی مشخص بود، کسی هم از آنان انتظاری نداشت، این در حالیست که اکنون با مسوولانی روبرو هستیم که ادعای اصولگرایی دارند و سعی می کنند چهره خویش را خیلی حزب اللهی نشان دهند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت مردان اساسا هیچ دغدغه ای برای حجاب و عفاف ندارد، نمی گوییم موافق این وضع هستند، ولی برای مقابله با آن نیز دغدغه ای ندارند و می گویند باید کار فرهنگی انجام دهیم برخورد بیرونی تبعات دارد.


حجت الاسلام رهبر با بیان این مطلب اضافه کرد: کار فرهنگی بجای خود ولی مرحله دیگر انجام نهی از منکر است، آیا شما اگر کسی دزدی کند وی را دستگیر نمی کنید، یا در مواجه با جرایم مواد مخدر بجای زندان بلکه اعدام تنها به کار فرهنگی بسنده می کنید، مگر بدحجابی یک جرم آشکار نیست، چرا دستگاه حاکمه ما در خصوص چهره جامعه دغدغه ندارد.


کتابی پیرامون عملکرد ضعیف دولت در حوزه حجاب زیر چاپ دارم


وی اعلام کرد: در حال تدوین کتابی 300 صفحه ای پیرامون عملکرد ضعیف دولت طی یک سال گذشته در موضوع حجاب و عفاف هستم که اسناد و مدارک بسیاری نیز در آن گنجانده شده است.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای ما سوال برانگیز است که مسوولان دولت انسان های درستی هستند، خانواده های آنان نیز محجبه اند بگونه ای که شاید قرص صورت زنان بسیاری از آنان نیز کامل دیده نشود ، پس چطور حاکمیت اجازه می دهد یک زن یا دختر در جامعه اسلامی اینگونه حاضر شود.


حجت الاسلام رهبر بیان کرد: مسوولان ارشد دولت در مواجه با لطماتی که به عفاف و حجاب جامعه وارد آمده می گویند کاری به این مسایل نداریم، مشکل ما چند تار موی دختران نیست.


وی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: مسوولان دستگاه های دولت باید بر وضعیت ظاهری کارمندان خویش نظارت داشته باشند،  بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به بیش از 27 دستگاه ارسال شده کلیه سازمان های دولتی و وزارت خانه ها موظف هستند در خصوص وضعیت حجاب کارمندان خویش به آنان تذکر دهند.


این نماینده مجلس گفت: با وجود چنین ابلاغیه هایی در عمل می بینیم که مسوولان دولتی دغدغه ندارند و در مواجه با این صحنه ها سرخود را زیر می اندازند و رد می شوند، لذا کسی هم به کارمند آنها تذکر دهد پاسخ خواهد شنید که به شما ربطی ندارد، وقتی رییس اداره و رییس دانشگاه تذکر نمی دهد شما حق دخالت ندارید.


جرات امر به معروف و نهی از منکر را از مردم گرفته اند


حجت الاسلام رهبر افزود: مسوولان دولتی با برخی رفتارهای خویش جرات و جسارت امر به معروف و نهی از منکر کردن را از مردم گرفته اند، لذا به صراحت بیان می کنم که برخی از مسوولان دولتی را باید تحت فشار قرار دهیم تا به وظایف خویش در قبال حجاب و عفاف عمل کنند.


وی تصریح کرد: مردم ما برای یک لقمه نان یا حتی دست یابی به فناوری هسته ای انقلاب نکردند، بلکه هدف آنان استقرار حکومت اسلامی بود، اگر دین را بکنار بگذاریم که کشورهای غربی در حوزه فناوری چندین گام بلند جلوتر از ما هستند و قبلا به این ابزار آلات دست یافته اند، مردم ما برای دین قیام کردند.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اخلاقی جامعه تنها به حجاب و عفاف محدود نمی شود، جشنواره فیلم فجر نیز هزار مساله دارد، در خیابان ها نیز شاهد سگ گردانی هستیم، از سوی دیگر نیروی انتظامی می گوید برخی افراد حین کوهپیمایی، حضور در پارک و راه رفتن در خیابان بگونه ای رفتار می کنند که گویا همه مسایل برای آنان فراموش شده است، این وضعیت برای بچه های معصوم ما خطرناک است.


می روند قم برمی گردند می گویند حجاب مسئله امروز جامعه نیست


حجت الاسلام رهبر بیان کرد: به خدمت مراجع که می رویم نیز همین دغدغه ها را دارند، در مقابل مسوولان دولتی می روند قم این تذکرات را می شنوند بعد بر می گردند سر کار خویش و می گویند، بله چنین مسایلی نیز در جامعه وجود دارند ولی مشکل امروز ما نیستند.


وی تصریح کرد: آیا از یاد برده اید که رییس جمهور یکی دو سال پیش در یکی از نشست های خبری خویش گفته بود، تذکر می دهیم که دیگر در خیابان با افراد برخورد نکنند، نتیجه این بود که چند روز بعد وقتی مامور نیروی انتظامی از خانمی خواسته بود حجاب خود را درست کند، وی پاسخ داد وقتی رییس جمهور کشور چنین حرفی می زند شما چکاره اید که به من تذکر می دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد