در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

ارتباط جریان انحرافی با یک کارتل آمریکایی – اسرائیلی

در پناه نام شرکت فیاک



رحیم مشایی و بقایی این پروژه را بصورت «خیلی محرمانه» و فوری به شرکت «فیاک»واگذار و پس از آن به ایجاد ارتباط و تعامل با یک کارتل عظیم آمریکایی – اسرائیلی می پردازند.


رحیم مشایی و بقایی این پروژه را بصورت «خیلی محرمانه» و فوری به شرکت «فیاک»واگذار و پس از آن به ایجاد ارتباط و تعامل با یک کارتل عظیم آمریکایی – اسرائیلی می پردازند.


به گزارش راسخون به نقل از آزاد نگار، درباره ماجرای رانت خواری خانواده فیوضی بواسطه “شرکت کاغذی و پوششی ” «فیاک» پیشتر نیز «ایران بریفینگ» اقدام به انتشار مطالبی نموده بود .

 این خانواده و بواسطه آشنایی پانته آ فیوضی دختر یحیی فیوضی و یکی از سهام داران عمده این شرکت با اسفندیار رحیم مشایی توانسته اند پس از ثبت یک شرکت با سرمایه اولیه یک میلیون تومان دو روز بعد بواسطه حمایتهای مستقیم و تخلف‌های آشکار رحیم مشایی و حمید بقایی یک قرار داد ۴۰۰ میلیارد تومانی را به منظور ساخت تالارهای اجلاس بین المللی کیش بدست بیاورند .

 

 پس از اختلافات بین محافظه کاران و اعضای باند احمدی نژاد پرده از روابط پیدا و نهان این خانواده با بدنه اجرایی دولت برداشته شد همچنانکه بعضی از سایتهای محافظه کاران تا بدانجا پیش رفته که پانته آ فیوضی را از دوستان خاص ! رحیم مشایی عنوان نموده و بعضی دیگر نیز از ارتباطات این دو با «عباس غفاری» رمال و جنگیر معروف بازداشت شده دولت سخن گفتند .

 

اما ماجرای واقعی این قرارداد چیست ؟

آیا آنطور که محافظه کاران اعتقاد دارند این پرونده صرفا یک تخلف قانونی مبنی بر ترک تشریفات مناقصه و رانت خواری اطرافیان احمدی نژاد است ؟ و یا نه آنطور که حمید بقایی می گوید اصلا اسناد رسمی منتشر شده درباره قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران- کیش به «فیاک» دروغ محض است ؟

 

ماجرا از کجا آغاز شده است ؟

اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی پس از آنکه توانستند با نزدیکی به محمود احمدی نژاد بر سازمان مناطق آزاد همانند بسیار دیگر از نهادها و سازمانهای زیر نظر دولت چنگ اندازند از همان ابتدا انتصاب دوستان نزدیک و قدیمی خود را بر سازمانهای زیر مجموع این سازمان همچون سازمان منطقه آزاد کیش را آغاز کردند .

 

ورای عقد قراردادهای بی‌شمار چند صد میلیونی و میلیاردی که از ره آورد این انتصابهای دوستانه در این سازمانها داشته اند که از حوصله این گزارش خارج است یکی از این قراردادها مربوط به بناسازی تالارهای بین‌المللی کیش است که بنا بر آن، پروژه‌ای با نام «تالارهای بین‌المللی کیش» تعریف می‌شود که قرار است در آن «اجلاس سران کشورهای غیر متعهد » که ایران در نشست آینده آن میزبان و رئیس آن است برگزار شود.

این قرارداد خاص و مهم جهت طراحی و اجرا و ساخت به یکی از افراد نزدیک به مشایی به نام «یحیی فیوضی» با ترک تشریفات برای انجام این پروژه واگذار می شود.

 

این موضوع یعنی واگذاری پروژه‌ای با این ابعاد به یک فرد خاص از همان ابتدا با مقاومت بسیاری از سوی دستگاههای ناظر مواجه می شود که در نهایت حمید بقایی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی دستور آن را می دهند که ضمن ترک تشریفات مناقصه این قرار داد بصورت آنی به خانواده فیوضی واگذار شود ! و پس از آن نیز طی یک «نامه خیلی محرمانه» سازمان منطقه آزاد کیش به مدیر عامل ««فیاک»» اطلاع می دهد که هرچه سریعتر شرکتی ثبت و نسبت به ساخت و چاپ مهر و سربرگ برای آن شرکت اقدام نمایند تا مکاتبات بین این سازمان و شرکت مذکور انجام و عادی گردد!

 

 

 

 

 

پس از آن بود که مکاتبات و عادی سازی توسط آن سازمان و خانواده فیوضی آغاز می گردد و رقم اجرای این پروژه بدون انجام هر گونه مطالعات فنی با پیشنهاد شخص «یحیی فیوضی» ، چهار هزار و پانصد میلیارد ریال در نظر گرفته می شود و پس از آن نیز مجددا با پافشاری اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، دستور داده می شود ، پروژه با رقم ۴۵۰۰ میلیارد ریال به آقای فیوضی واگذار و آغاز شود.

 

در همین زمان نیز با توجه به خروج اطلاعات وانتشار اخبار جسته و گریخته از این تخلف آشکار و رانت خواری میلیاردی آقای فیوضی سریعا برای زخمی کردن کار، اقدام به تجهیز کارگاه و مقداری گودبرداری پیش از انعقاد قرارداد می‌کند که بر پایه برآوردها در بهترین حالت نمی‌توان حجم کار را بیش از یک میلیارد تومان دانست و این در حالی است که وی در دو مرحله، ۵ و ۱۶ میلیارد تومان از منطقه آزاد کیش دریافت می نماید که این دریافتها در حالی انجام می گیرد که اصلا قراردادی هنوز در میان نبوده است!

 

در این میان نگاهی به تاریخ ثبت شرکت، تفاهم‌نامه و پرداخت پول می‌تواند جالب باشد:

 

الف) تاریخ ثبت شرکت ««فیاک»» کیش: ۱/ ۴/ ۸۹

ب) تاریخ انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت ««فیاک»» و منطقه آزاد کیش: ۳/ ۴/ ۸۹

پ) تاریخ صدور چک ۵۰ میلیارد ریالی به شرکت ««فیاک»»: ۵/ ۴/ ۸۹

 

پس از دریافت این مبلغ، شرکت ««فیاک»» کیش، بار دیگر شانزده میلیارد تومان دیگر درخواست می‌کند که این بار به رغم دستور مستقیم بقایی برای پرداخت هر چه سریعتر، مبلغی پرداخت نمی‌شود. این در حالی است که حجم عملیات انجام شده، توسط کارشناسان قابل ارزیابی است و شرکت ««فیاک»» بدون قرارداد و گذراندن مراحل قانونی، این مبلغ را خواسته است. جالب اینجاست که بقایی در دستور خود درباره این پروژه، هیچ گاه اشاره‌ای به گذراندن مراحل قانونی و تأیید پیشرفت کار نکرده و تنها به استناد درخواست پیمانکار، دستور داده است.

 

سرانجام به علت مقاومت مدیرعامل وقت آقای محبی در برابر این درخواست غیر قانونی، حکم برکناری نامبرده، در حالی که تنها یازده ماه از انتصاب وی گذشته بود، صادر می‌شود. و همچنین بقایی در پاسخ به اخطار‌های پیاپی اعضای هیأت مدیره منطقه آزاد کیش، یکی از معترضان را عزل و مورد غضب قرار می‌دهد.

بنا بر آنچه که گفته شد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی و البته با پشتیبانی محمود احمدی نژاد با وجود آشکار شدن این اقدامات خلاف نص قانون، همچنان به انعقاد قرارداد با فیوضی به هر نحو ممکن اصرار داشته و حتی از بدنام کردن دولت و برخی از اعضای هیأت دولت برای دریافت مجوز ترک تشریفات هم مضایقه نمی‌کنند.

 

اکنون باید علت این مسئله را پرسید که دلیل این همه پای فشاری تیم محمود احمدی نژاد برای عقد قرار داد و انجام پروژه‌ای با این ابعاد (۴۵۰۰ میلیارد ریال) با خانواده فیوضی در چیست ؟

 

خانواده فیوضی کیستند ؟

 

 

یحیی فیوضی یوسفی زاده ۱۳۱۶، معمار و نقاش ایرانی است. فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران بوده‌است و دکترای خود را در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه تهران دریافت کرد. وی معماری و طراحی مجموعه‌های بسیاری را برعهده داشته، که یکی از آنها سالن اجلاس سران در تهران است. وی همچنین در نمایشگاه‌های متعدد نقاشی و معماری در ایران، ایتالیا و آمریکا شرکت داشته‌است. در میان پروژه‌های وی در خارج از ایران می‌توان به موزه کارولین لی در هیوستون تگزاس ایالات متحده و پروژه بزرگ صفا سیتی در همان کشور اشاره نمود. وی دارای تابعیت آمریکایی است و معمولا نیمی از سال را در آمریکا بسر می برد. وی دارای ارتباطات بسیار نزدیکی با لابی‌های ایرانی آمریکایی از جمله نیاک و هوشنگ امیر احمدی می باشد .

 

پانته آ فیوضی یوسفی فرخان نیز زاده ۱۳۴۴ و آنطور که خود می گوید در رشته شهر سازی مدرک خود را از بهترین دانشگاه آمریکا گرفته و به پنج زبان صحبت می کند و در تمام دوران تحصیل نیز بورسیه بوده است !

 

نادرقدیمی و هرمز فرخان

 همسر سابق و دوست فعلی وی نیز هرمز فرخان است که آنطور که رسانه‌ها منتشر نموده اند در وزارت امور خارجه آمریکا دارای سمت اجرایی هست .

 

خانم فیوضی ظاهرا پس از متارکه با آقای فرخوان با فرد دیگری آشنا شده است که نامش نادر قدیمی است ، برحسب اتفاق ! این دوست ایشان نیز ضمن آنکه از متمولین ایرانی در آمریکا می باشد در کاخ سفید آمریکا مترجم فارسی می باشند ! آقای قدیمی طبق گفته خودشان در سایت محرمانه نیوز به دعوت یکی از مقامهای ارشد ایران (آقای مشایی) بعد از سی سال ، سال گذشته به ایران آمده است .

احتمالا یکی از دلایل اشتیاق تیم محمود احمدی نژاد برای عقد قرارداد بدون تشریفات رایج و قانونی با این خانواده خاص تا بدین جا مشخص شده باشد، اما همه داستان همین نیست .

 

«فیاک» یک پل ارتباطی

 

 

پس از آنکه با همه کش و قوسهای فراوان خانواده فیوضی موفق به اخذ این قرارداد و دریافت اعتبارات لازم می گردند و تمام داستانها در مطبوعات ورسانه‌ها به نام «فیاک» تمام می شود عینا و تمام اختیارات این پروژه از سوی «فیاک» و خانواده فیوضی به شرکت چند ملیتی و چند منظوره‌ای به نام «امسا» واگذار می گردد.

 

کمپانی «امسا» چیست ؟

 کمپانی «امسا» یک کارتل عظیم اقتصادی – مهندسی و امنیتی می باشد که در ایالات متحده آمریکا ، اسرائیل و ترکیه فعالیتهای گسترده‌ای دارد .بیش از شصت درصد سهام این شرکت بین المللی که با نامها و اسامی مختلفی دربیش از سی کشور دنیا فعالیت دارد متعلق به سهامداران اسرائیلی و مابقی در اختیار سهامداران آمریکائی است.

 

این کمپانی عظیم همه کار انجام می دهد ، از آموزش جاسوسی و امنیت و دفاع شخصی و کنترل امنیت شهری در تایلند برای پلیس آن کشور گرفته تا اقدامات خصوصی امنیتی و حفاظت از اموال و اسناد برای ارتش آمریکا در عراق .

«امسا» همچنین از سال ۲۰۰۶ تا کنون یکی از بزرگترین مجریان ساخت و ساز شهرک‌های یهودی نشین در اسرائیل بوده است و هم اکنون در ترکیه نیز ضمن آنکه مجری تامینات و حفاظت از سفارت و کنسولگری اسرائیل می باشد در استانبول و آلانیا و آنکارا عهده دار پروژه انبوه سازی می باشد .

 

ضمنا «امسا» در آمریکا یکی از بزرگترین کارتلهای بخش انرژی و نفت می باشد و در جهت ساخت و ساز سازه‌های دریایی برای اکتشاف نفت فعالیت دارد ، همچنین «امسا» ، نیروی دریایی ارتش آمریکا را نیز در جهت ساخت شناورهای دریایی کمک می نماید .

مختصری از فعالیتهای امسا در کشورهای مختلف :

 

فعالیتهای امسا در بخش سازه ها و شناورهای دریایی در آمریکا

http://moratorium.offshoremarine.org/omsa

 

فعالیتهای آموزشی امسا در آمریکا

http://omsa.uchicago.edu

 

فعالیتهای فنی و مهندسی امسا در ترکیه

http://www.omsa.com.tr/

 

فعایتهای آموزشی و اعطای بورس تحصیلی امسا

http://www.unh.edu/omsa/

 

فعالیتهای مختلف امسا در آلمان

http://www.omsa.fraunhofer.de/

 

فعالیتهای پزشکی و مدیکال امسا در شبه قاره هند

http://www.omsa.in/index.htm

 

 

چگونه پای «امسا» به کیش باز می شود ؟

 

 

در سال گذشته(۱۳۸۹) نمایندگان کمپانی «امسا» به منظور آشنایی و هماهنگی‌های لازم! بمدت دوماه در پوشش دیپلمات و بازرگانان ترکیه‌ای به ایران می آیند ، در تاریخ ۶ آبانماه و همچنین ۱۸ آذرماه در منزل سفیر ترکیه در ایران با اعضای هیات مدیره شرکت ««فیاک»» دیدار می نمایند .امری غیر متعارف! چرا که معمولا تجار و بازرگانان و مهندسین خارجی معمولا از منزل سفیر و یا سفارتخانه کشور خودشان برای محل دیدار وعقد قراردادها و آشنایی استفاده نمی نمایند همین امر بر شائبه دولتی بودن و محرمانه بودن دیدارها تاکید دارد .

 

 همچنین در طی اقامت دو ماه‌شان در ایران یکبار در ۲۶ آبانماه در مهمانسرای دفترمعاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ریاست جمهوری در خیابان بهار تهران با آقای اسفندیار رحیم مشایی وبقایی وهمچنین بار دیگر نیز در ۶ آذر در مهمانسرای ریاست جمهوری در رامسر با آقایان مشایی و بقایی و محمد جعفر بهداد دیدار و گفتگو می نمایند !.

پس از این دیدار‌ها می باشد که «امسا» تحت پوشش شرکت «فیاک» رسما وارد فعالیت ساخت و ساز «تالارهای بین‌المللی کیش» می گردد .

 

 

یحیی فیوضی و نمایندگان کارتل امسا درکیش

 

 

 

میزان دریافتی مهندسین ایرانی و خارجی برای یک کار مشابه نیز جالب می باشد

اکنون کاملا واضح و مشخص است که چرا تمامی  جریان انحرافی اصرار و پای فشاری داشته اند تا تمامی مراحل واگذاری این پروژه بصورت «خیلی محرمانه» و فوری به شرکت «فیاک»واگذار گردد تا در پناه این نام و شرکت بتوانند ضمن ایجاد ارتباط و تعامل با یک کارتل عظیم آمریکایی – اسرائیلی به مقاصد خاص خود برسند .

 

 

ضمنا دلیل اشتیاق و تلاش روز افزون جریان انحرافی برای نزدیکی به لایه‌های قدرت در آمریکا نیز از جمله نکات مرموزی است که هر روز گوشه هایی از آن برملا می گردد .


راسخون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد