در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

مدیر منتقد جریان انحرافی از ایرنا عزل شد





مدیر رسانه ای که از جهت گیری ایرنا به نفع جریان انحرافی انتقاد کرده بود، از سمت خویش عزل شد.
 

به گزارش سرویس سیاسی راسخون، مدتی پیش خبری در این سایت اطلاع رسانی و برخی دیگر از سایت های خبری منتشر شد با این مضمون که علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا هرگونه انتشار اخبار مرتبط با جریان انحرافی را برای خبرنگاران ایرنا ممنوع کرده است.


جوانفکر در این بخشنامه که متن کامل آن در راسخون منتشر شد، جریان انحرافی را موجودی خیالی و ساخته دست جریان فتنه "برای سرگرم کردن اصولگرایان ساده اندیش" بیان کرده و متذکر شده بود، هیچ یک از خبرنگاران و دفاتر خبری ایرنا نباید هیچگونه خبر، اظهار نظر، بیانیه و موضع گیری گروه ها و شخصیت ها در ارتباط با "جریان انحرافی " را منتشر کنند.
 

مدیر عامل ایرنا پس از ارایه این توجیهات نیز کارمندان و خبرنگاران خود را تهدید کرده بود که باید نسبت به تبعات ناشی از عدم رعایت مفاد این بخش نامه توجه داشته باشند.
 

اما کمتر از 24 ساعت پس از انتشار این بخش نامه معنی دار یکی از خبرنگاران ایرنا که در آن زمان ریاست دفتر خبری این سازمان در یکی از استان های شمال غربی کشور را برعهده داشت در پاسخ به این بخش نامه، نامه ای انتقاد آمیز به جوانفکر ارسال کرد.
 

در این نامه آمده بود: " بنده حقیر از زمانی که حضرات اصرار داشتند واژه الگوی اسلامی – ایرانی را در اخبار الگوی ایرانی-اسلامی بنویسند یا از طرح مکتب ایرانی دفاع کنند و یا آن را توجیه کنند یا آتش اختلاف بین روسای قوای مجریه و مقننه را فروزان کنند یا مصاحبه های سفارشی به نفع فلانی و علیه فلانی تولید کنند، حس کردم جریانی در کار است که الحمدلله آقای جوانفکر می فرمایند این توهمی دشمن ساز است. "
 

این خبرنگار همچنین در واکنش به صحبت های جوانفکر که جریان انحرافی را موجودی غیر واقعی خوانده بود، این سوال را مطرح می کند که وقتی شخصی همچون آیت الله مصباح یزدی که در سال های گذشته همواره به عنوان چهره ای مدافع ولایت فقیه و انقلاب اسلامی شناخته شده است، نسبت به خطر جریان انحرافی و شباهت هایی که این جریان با فراماسون ها دارد به دفعات اعلام خطر می کند، آیا باز هم می توان از خیالی بودن "جریان انحرافی " سخن گفت.
 

وی در بخش دیگری از نامه خویش با لحن معنی داری اینگونه نوشته بود که : " به هر حال من کارمند را چه به این حرف ها لذا باز تاکید می کنم که آنچه آمد تنها بازگویی مکتوب سوالاتی بود که در ذهن حقیر برای اجرای درست بخشنامه شکل گرفت و بدیهی است که از این به بعد هیچ خبری در مورد خطرناکترین تهدید اسلام و انقلاب که همان جریان انحرافی متظاهر به اسلام و انقلاب و ارزش هاست و با مذهب علیه مذهب به میدان آمده است، چیزی ننویسم."
 

برهمین اساس و بنابر ظرفیت انتقاد پذیری که درمجموعه مدیریتی کنونی ایرنا وجود دارد، اقداماتی صورت گرفت تا خبرنگاری که گفته بود "چیزی ننویسم" دیگر قادر به نوشتن چیزی نباشد، لذا این فرد منتقد نفوذ جریان انحرافی در خبرگزاری رسمی کشور از سمت خویش عزل شد.
 

براساس آخرین اطلاعات عزل وی به صورت تلفنی به این فرد اعلام شد و همچنین تاکید کرده اند تا زمانی که ابلاغیه مربوطه به دست این خبرنگار برسد و تکلیف وی را معین کند، همچنان در همان دفتر باقی بماند.
 

گفتنی است چنین برخوردهایی در دوره های اخیر مدیریتی ایرنا چندان بی سابقه نیست بلکه در زمان بهداد مدیر عامل قبلی ایرنا ( فردی که پس از این سمت به عنوان مسوول سیاسی رییس دفتر رییس جمهور منصوب شد) نیز به دفعات اتفاق افتاد که مقامات مسوول ایرنا در مرکز و استان ها به سبب انتقاد از خط و مشی این خبرگزاری با تنزل جایگاه به یک خبرنگار ساده، به استان های دور افتاده از استان محل زندگی خویش تبعید شوند.


راسخون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد