در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

توقیف مجله 9 دی به خاطر خاتمی

دفاع هیئت نظارت از خاتمی با توقیف 9دی جالب است



سردبیر هفته نامه 9 دی یکی از دلایل اعلام شده برای توقیف این نشریه را انتشار کاریکاتوری از خاتمی اعلام کرد و گفت: قبلا این کاریکاتور از سوی بسیاری از رسانه‌ها و نشریات منتشر شده بود و اینکه هیئت نظارت بر مطبوعات مدافع خاتمی شده در جای خود جالب است.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، علیرضا معاف با اشاره به توقیف هفته‌نامه 9 دی اظهار داشت: چند ساعت پیش از توقیف هفته‌نامه 9 دی مطلع شدیم و دلایلی از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به مدیر‌مسئول هفته‌نامه اعلام شده که باعث تعجب شدید ما شد.


وی با اشاره به دلایل اعلامی برای توقیف نشریه 9 دی خاطرنشان کرد: اختصاص صفحات اقتصادی برخلاف زمینه مصوب نشریه همچنین تغییر صاحب‌امتیازی نشریه از جمله دلایل این توقیف اعلام شده اما تغییر صاحب امتیازی نشریه 9 دی به اطلاع مطبوعات داخلی رسانده شده و مراحل قانونی آن نیز طی شده بود؛ از سویی معاونت مطبوعاتی و اداره‌کل مطبوعات داخلی می‌تواند تغییر صاحب‌امتیازی نشریه را بپذیرد.

سردبیر هفته‌نامه 9 دی یکی دیگر از دلایل اعلام شده برای توقیف این نشریه را انتشار کاریکاتوری از خاتمی اعلام کرد و گفت: قبلا این کاریکاتور از سوی بسیاری از رسانه‌ها و نشریات منتشر شده بود و ظاهرا این مسئله صرفا بهانه‌ای برای توقیف 9 دی بوده و اینکه هیئت نظارت بر مطبوعات مدافع خاتمی شده در جای خود جالب است.

معاف یادآور شد: مشخص است که دلیل اصلی توقیف 9 دی، دلایل اعلام شده نیست و احساس ما این است که این دلایل صرفا بهانه‌ای برای توقیف 9 دی بوده است.

وی خط مشی هفته‌نامه 9 دی را هم‌راستا با خط مشی نظام و مبتنی بر آرمان‌ها و گفتمان حضرت امام دانست و تصریح کرد: نشریه 9 دی خود را پیرو سیاست‌های نظام و مقام معظم رهبری می‌داند و در مواجهه با جریانات سیاسی به هر میزان که آنها با خط مشی رهبری فاصله داشته باشند، نشریه 9 دی نسبت به آنها اعلام موضع داشته و هر میزان که در خط رهبری حرکت کرده‌اند این نشریه نیز با آنان همراه بوده است.

سردبیر هفته‌نامه 9 دی در ادامه به انتشار مطالب توهین‌آمیز در روزنامه ایران که طی آن این روزنامه فرمانده کل سپاه، حضرت آیت‌الله مصباح و آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی را "اقتدارگرا " معرفی کرده بود اشاره کرد و گفت: در پی چنین تعرض آشکاری، هیچ برخوردی با این تخلف روزنامه ایران صورت نگرفت اما 9 دی باید به واسطه خط مشی روشنگرانه خود با توقیف مواجه شود.

سردبیر هفته‌نامه 9 دی در خاتمه با اشاره به استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از انتشار این هفته‌نامه اظهار داشت: هفته نامه 9 دی در بین هفته‌نامه‌ها از تیراژ بسیار بالایی برخوردار است و تاکنون اقبال بسیار گسترده‌ای نیز از انتشار آن در جامعه شده و توده‌های مختلف مردمی و خواص استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

 شایان ذکر است که روز گذشته حمید رسایی طی گفت‌وگوی مفصلی با فارس، به تشریح جریانات سیاسی اخیر پرداخته و شگردهای جریان انحرافی و پیوند برخی از چهره‌های مدعی اصولگرایی را با این جریان بازگو کرده بود.


راسخون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد