در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

ظهور ولی عصر به امر خداوند است ما کوتاه فکریم

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی


ظهور ولی عصر به امر خداوند است ما کوتاه فکریم



حضرت آیت الله العظمی صافی طرح مسائل انحرافی درباره مهدویت را نامربوط و غیر قابل پذیرش خواندند و از حوزویان و اندیشمندان خواستند تا این عرصه را بیش از پیش مورد تحقیق و کنکاش خود قرار دهند.



به گزارش راسخون، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله صافی، این مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اهمیت و ظرافت مساله مهدویت، این عرصه را نیازمند تحقیق بیشتر دانستند و ابراز داشتند: هرچه بیشتر در این عرصه تحقیق شود، امام شناسی مردم بیشتر و جامعه با مباحث مهدویت آشناتر می‌شود و این مساله در پیشرفت جامعه و تکامل شعور دینی و مذهبی مردم نیز دخالت دارد.


ایجاد انحراف در مهدویت به نفع مقاصد سیاسی
ایشان به انحرافاتی که از صدر اسلام پیرامون مساله مهدویت وجود داشته اشاره کردند و فرمودند: همواره بوده اند افرادی که خواسته‌اند در این مساله انحراف ایجاد و مهدویت را به نفع مقاصد سیاسی خود مصادره کنند.
معظم له با تاکید بر اینکه باید به جنبه ها و ابعاد مختلف مساله مهدویت توجه کرد، اظهارداشتند: مذاهب مختلف اسلامی و حتی بنی امیه نیز در اصل مساله مهدویت موافق بوده‌اند.


ایشان ادامه دادند: مهدویت مساله‌ای بسیار با اهمیت است و اشتغال به چنین پژوهش‌هایی توفیق بزرگی است که برای خود انسان، جامعه و نظام مفید می باشد و باید به ابعاد مختلف آن توجه کرد.


مسأله مهدویت باید مورد تحقیق دانشمندان و حوزویان باشد
حضرت آیت الله العظمی صافی با تاکید بر اینکه مساله مهدویت باید مورد تحقیق و مطالعه دانشمندان و حوزویان باشد، افزودند: مهدویت باید در متن باشد نه در حاشیه و مطالبی که در این رشته است را باید بررسی کنیم و همواره در این راستا اشتغال داشته باشیم.


ایشان با بیان اینکه به وسیله مهدویت می شود کارهای مهمی انجام داد و همه را هدایت کرد، تاکید کردند: ما به این هویت افتخار می کنیم و باید این هویت را زنده‌تر به جامعه معرفی و آنها را نسبت به ابعاد مختلف آن بیشتر آشنا کنیم.


مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به برخی از اتفاقات و مسائل ایجاد شده پیرامون مساله مهم مهدویت، ابراز داشتند: کسی نمی‌تواند موعود را مصادره کند و طولی نمیکشد که بطلان آن واضح می‌شود، چرا که مساله مهدویت مساله‌ای نیست که بشود از آن سوء استفاده کرد.


افراد در هر مقامی که هستند درباره زمان ظهور نظر جزمی ندهند
معظم له افزودند: البته کسانی بودند که حرف‌هایی زدند و خبرهایی گفتند که ما معتقدیم نباید از اشخاص و مقامات صادر شود؛ ما هر لحظه باید منتظر ظهور امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و افراد در هر مقامی که هستند درباره‌ی زمان ظهور نظر جزمی ندهند.


ظهور از اسرار الهی است
ایشان با بیان اینکه ظهور از اسرار الهی و بقای عالم به وجود امام زمان ارواحنا فداه است، اظهار داشتند: ما باید همواره منتظر واقعی آن حضرت باشیم و اگر ظهور ایشان صدها میلیون سال دیگر هم طول بکشد، مؤمن به ایشان هستیم؛ چراکه بقای دنیا به وجود نازنین ایشان است.


ظهور امام زمان به امر خدای تبارک است و ما کوتاه فکریم
حضرت آیت الله العظمی صافی ادامه دادند: ظهور ایشان به امر خداوند تبارک و تعالی است و ما کوتاه فکریم که زمان ظهور را با عمر خود مقایسه می کنیم، اینها بالاتر از این مساله و از آیات بزرگ خداوند متعال است؛ این مطالبی که گفته می شود نامربوط است و پذیرفتی هم نیست.


طرح مسائل انحرافی از سوی انسان های قلیل المعرفه
معظم له افزودند: البته طرح این گونه مسائل انحرافی معایبی برای انسان های قلیل المعرفه دارد و موجب ضعف عقیده‌ی آنها می شود اما اثری در اصل مساله نمی کند.
هیچ رنگی به جزء رنگ ولایی در بین مردم نباید باشد.


ایشان فرمودند: این مساله باید بر اساس صرف ارادت به حضرت و اینکه معرفت مردم زیاد و عقاید محکم شود، باشد و به گونه ای باشد که هیچ رنگی به جز رنگ ولایی و ارادت به شخص امام عصر در بین نباشد.
 معظم له در پایان بیانات خویش عرض حاجت و استغاثه به محضر قطب عالم امکان، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بسیار مؤثر دانستند و به تأثیر نوشتن عریضه به پیشگاه آن حضرت اشاراتی داشتند.

نظرات 1 + ارسال نظر
sasan پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 http://muvement.blogsky.com

salam.vaghean vase khodemon moteasefam...be che chiz haei fekr mikonim...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد