در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

بازتاب گسترده سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک ایران...

ایران قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت


بازتاب گسترده سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک ایران در رسانه‌های جهان



برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 6 و رونمایی از سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک سپاه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، دیروز دوشنبه مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم6 با رونمایی از "سیلوهای " زیرزمینی پرتاب موشک سپاه انجام شد و سرهنگ اصغر قلیچ‌خانی


سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم6 با بیان این مطلب افزود: تکنولوژی ساخت و اجرای این سیلوها کاملا بومی بوده و به‎دست توانای متخصصان و جوانان کشور ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: فناوری ساخت این سیلوها از 15 سال پیش در اختیار فرماندهی موشکی نیروی هوافضای سپاه بوده و با توجه به حجم بالا بهره‌برداری از آن برای اولین بار در این رزمایش در معرض نمایش قرار گرفت.

 

بر همین اساس رسانه‌های خارجی خبر برگزاری این رزمایش گسترده را در صدر اخبار خود قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از رونمایی سیلوهای زیرزمینی موشک‌های ایران خبر داد و نوشت این رونمایی همزمان با آغاز رزمایش پیامبر اعظم 6 در ایران صورت گرفت.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس دیگر رسانه غربی بود که به خبر رزمایش جدید سپاه و رونمایی از سیلوهای زیرزمینی موشک پرداخت.

 

آسوشیتدپرس تاکید کرد سپاه پاسداران ایران سیلوهای زیرزمینی موشک‌ خود را برای اولین بار همزمان با آغاز رزمایش 10 روزه در معرض دید قرار داد.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از یک افسر سپاه پاسداران که نامش فاش نشد اعلام کرد که ایران سیلوهای موشکی زیرزمینی فراوانی دارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از آغاز رزمایش جدید سپاه خبر داد و نوشت ایران سیلوهای موشکی را رونمایی کرد.
نیویورک تایمز همچنین این رزمایش را جدیدترین نمایش قدرت ایران ارزیابی کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز به بازتاب خبر رزمایش پیامبر اعظم 6 پرداخت و نوشت: ایران سیلوهای موشک بالستیک زیرزمینی خود را برای اولین بار در روز دوشنبه رونمایی کرد.

پایگاه خبری نیوزاسکاتسمن در گزارشی اعلام کرد سیلوهای موشکی ایران رونمایی شدند.

به نوشته این پایگاه خبری سپاه پاسداران ایران سیلوهای موشکی خود را برای اولین بار همزمان با آغاز تمرین‌های نظامی 10روزه در معرض دید قرار داد.

 

پایگاه خبری نیوزمکس در خصوص رزمایش موشکی ایران که با نام پیامبر اعظم 6 صورت می‌گیرد نوشت: ایران گام‌های بزرگی در برنامه‌های موشکی خود برداشته است.

این پایگاه خبری ادامه داد: ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در برنامه موشک‌های بالستیک خود در طی سال گذشته داشته است و سه موشک جدید را رونمایی کرده که در حال تولید هستند.

 

شبکه خبری سی‎ان‎ان در گزارشی از اولین سیلوهای موشک بالستیک ایران خبر داد و نوشت دور جدیدی از رزمایش‌های نظامی در این کشور آغاز شده است.

خبرگزاری شینهوای چین نیز به بازتاب خبر رزمایش ایران پرداخت و نوشت ایران مانور موشکی بزرگی را آغاز کرده است.

شینهوا همچنین تاکید کرد که اولین فاز رزمایش موشکی ایران با رونمایی سیلوهای موشکی آغاز شد.

مرحله دوم رزمایش موشکی پیامبر اعظم6 نیز امروز سه‎شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک‌های ایران آغاز به کار کرده است.

 

*بازتاب گسترده مانور موشکی ایران در رسانه‌های منطقه


رسانه های منطقه که این مانور را به دقت دنبال می کنند، بخشی از اخبار امروز خود را به آن اختصاص داده و توانمندی های نظامی ایران را ستودند.

پایگاه خبری الجزیره با اشاره به برگزاری مانور موشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام این خبر که موشک‌های بالستیک جدیدی به سپاه پاسداران تحویل شده است که می‌تواند اهداف نفوذ ناپذیر را هدف قرار دهد، نوشت که غرب بیشتر نگران موشک‌های شهاب 3 ایران است که با برد دو هزار کیلومتری خود می‌تواند هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

 

پایگاه خبری الانتقاد نت نیز به پایان مرحله اول این مانور اشاره کرده نوشت که ایران سیلوهای پرتاب موشک زیرزمینی را همواره آماده نگه داشته است، این موشک‌ها از راه دور و به شکل هوشمند عمل می‌کنند و نیازی به وجود افراد کنار این سیلوها نیست.

 

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز با اشاره به برگزاری این رزمایش نوشت که ایران همواره سعی دارد تا قدرت دفاعی و توانمندی‌های نظامی خود را به رخ دشمنان بکشد و آنها را از حمله به این کشور بازدارد. این در حالی است که ایران موشک‌هایی را در اختیار دارد که می‌تواند تمام اسرائیل و پادگان‌های نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.

القدس العربی نیز نوشت که ایران از دیروز مانور ده روزه خود را با هدف حفاظت از آمادگی کامل خود در برابر دشمنان آغاز کرده است و در این مانور موشکی، انواع موشک‌های خود از جمله موشک‌های نسل شهاب را مورد آزمایش قرار خواهد داد.

 

روزنامه الرأی کویت در این زمینه نوشت که ایران بار دیگر با برگزاری مانوری قدرت خود را نشان داد. این گزارش تاکید کرد که ایران در این مانور از نسل جدید سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک که با تکنولوژی پیشرفته‌ای ساخته می شوند، رونمایی کرده است، ایران می‌گوید که این سیلوها را در تمامی مناطق ایران با تعداد زیاد مستقر کرده است.

روزنامه الاخبار لبنان در شماره امروز خود نوشت که مانور رسول اعظم 6 از دیروز و به مدت 10 روز برای حفاظت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر حملات دشمنان آغاز شده است.
این روزنامه به نقل از امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروهای هوافضای سپاه پاسداران نوشت که در این رزمایش موشک‌های سجیل، فاتح، قیام، خلیج فارس و شهاب‌های 1 و 2 آزمایش خواهند شد.

 

روزنامه الریاض عربستان نیز نوشت که ایران در این مانور قدرت تمامی سکوهای پرتاب موشک در تمامی استان‌های کشور را که در 15 سال گذشته تولید کرده است، به نمایش خواهد گذاشت.

روزنامه المستقبل لبنان وابسته به جریان 14 مارس با شیطنت خاصی این خبر را منتشر و سعی کرده آن را در پوشش خبر جمع‌آوری امضا برای استیضاح "محمود احمدی نژاد " رئیس‌جمهور کشورمان کم‌رنگ کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد