در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اعتقاد به ظهور منجى ، اعتقاد همه‏ى بشریت


اعتقاد به ظهور منجى ، اعتقاد همه‏ى بشریت
اعتقاد به ظهور منجى ، اعتقاد همه‏ى بشریت


 

 

انتظار منجى ، آرمان همه‏ى مستضعفان و آزادى خواهان
 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:

امروز مستضعفان آفریقا و آمریکاى لاتین، میلیون‏ها انسان گرسنه‏ى آسیا و آسیاى دور، میلیون‏ها انسان رنگین پوستى که از ستم تبعیض نژادى رنج مى‏برند، چشم امیدشان به یک فریادرس و نجات‏بخش است. (1)



ظهور منجى ظلم‏ستیز، آرزوى همگانى بشر
 

آرزوى همه‏ى بشر، وجود چنین عنصر والایى است. عقده‏هاى فروخورده‏ى انسان‏ها در طول تاریخ، چشم به انتهاى این افق دوخته است تا انسان والا و برگزیده‏اى از برگزیدگان خدا بیاید و تار و پود ظلم و ستم را - که انسان‏هاى شریر در همه‏ى تاریخ تنیده‏اند - از هم بدرد. (2)

امام مهدى(عج) ، مصلح موعود عالم
 

همه‏ى بشریت متدین ، منتظر مصلح‏اند و همه‏ى مسلمین ، منتظر مهدى موعودند. (3)

نیمه‏ى شعبان ، عید بشریت در پهنه‏ى تاریخ
 

پس امروز ، روز عید واقعى است ؛ یعنى روز ولادت، براى همه‏ى بشر و تاریخ - حتى براى گذشتگان - عید است. کسانى بودند که در دوران تاریک فرعون‏ها و نمرودها و ابوجهل‏ها و سلاطین ظالم، در فقر و ظلم و تبعیض سر کردند و مردند و رنج کشیدند و روى خوبى ندیدند؛ امروز براى آن‏ها هم عید است. (4)

نیمه‏ى شعبان ، عید فرادینى
 

جشن میلاد حضرت حجت )عجل الله فرجه و أرواحنا فداه ( براى عموم شیعیان، بلکه همه‏ى عدالت‏خواهان عالم، یک عید بزرگ است. (5)

جهان در انتظار موعود
 

عید بسیار بزرگى است و در میان موالید معظم ، روز میلاد آن مولودى است که جهان، چشم انتظار و پذیرا و آماده‏ى در آغوش گرفتن اوست. (6)

نیمه‏ى شعبان، عیدى همگانى
 

روز ولادت حضرت مهدى موعود ( ارواحنا فداه) ، یک عید حقیقى براى همه‏ى افراد بشر و آن کسانى است که ستمى کشیده‏اند، رنجى برده‏اند، دلشان سوخته است، اشکى ریخته‏اند، انتظارى کشیده‏اند و یا با مشاهده‏ى ناملایمات در طول حیات خود و در هر نقطه‏اى از عالم - و حتى در هر نقطه‏اى از تاریخ - مصیبتى تحمل کرده‏اند. همه‏ى آن‏ها در مثل چنین روزى و به یاد امروز، احساس شادمانى و امید و نشاط کرده‏اند. (7)

تحقق وعده‏ى الهى با ولادت منجى
 

این ولادت بزرگ و این حقیقت عظیم، متعلق به یک ملت و یک زمان خاص نیست؛ بلکه متعلق به بشریت است. این « میثاق الله الذى اخذه و وکده» (8) ، میثاق خدا با انسان است. « وعد الله الذى ضمنه » ، (9) این وعده‏ى خداست که تحقق آن را ضمانت کرده است. (10)

آمدن مهدى موعود، آرمانى همگانى
 

این حقیقت ، مخصوص شیعه هم نیست؛ بلکه همه‏ى ادیان و مذاهب ، عقیده دارند که یک منجى و یک دست مقتدر الهى ، در مقطعى از تاریخ خواهد آمد و در نجات بشر از ظلم و جور، معجزه‏گرى خواهد کرد. (11)

اتفاق همه‏ى مسلمین بر تحقق حکومت مهدوى
 

همه‏ى فرق اسلامى، چه شیعه و چه سنى ، متفق هستند که در پایان دوره‏ى جهان، یک دوره‏اى وجود خواهد داشت که در آن یک حکومت الهى کامل و جامع با سیطره بر شرق و غرب عالم به عنوان حکومت مهدى(عج) تشکیل خواهد شد و در این دوران، احکام اسلامى به طور کامل و جامع اجرا خواهد شد و این بدین معناست که تا قبل از دوران حضرت مهدى (عج) ، اسلام به صورت کامل و جامع در سطح جهان پیاده نشده است. بدین معنا که مقصود و هدف اصلى پیغمبر اسلام و همه‏ى نبوت‏ها که بازسازى عالم و بازسازى انسان و رفع ظلم و رفع کفر و مقابله با نفاق و غلبه‏ى جنود رحمانى بر جنود شیطان است، جز در زمان آن حکومت تحقق پیدا نخواهد کرد. (12)

مهدویت، آینده‏ى مطلوب و درخشان براى بشریت
 

مسأله‏ى بزرگ مهدویت جزء مسایل اساسى در اسلام است ؛ مخصوص شیعه نیست. همه‏ى فرق اسلامى معتقدند که مهدى (علیه‏السلام) از نسل طیب و طاهر پیغمبر ( صلى الله علیه و آله)، عالم را مملو از عدل و داد براى اقامه‏ى دین خدا و حق الهى ، قیام خواهد کرد. غیرمسلمان‏ها هم به نحوى معتقد به یک آینده‏ى مطلوب و درخشانى براى بشریت هستند که با همین مسأله مهدویت تطبیق مى‏کند. (13)

اجماع مسلمانان بر وجود مهدى موعود
 

مسأله‏ى مهدى موعود که متفق علیه میان همه‏ى مسلمانان است و شیعه و سنى به وجود منجى و مصلحى با آن خصوصیات معترفند که خواهد آمد و سراسر گیتى را از عدل و داد پر خواهد کرد، یکى از مسایل اساسى اسلام است. (14)

پی نوشت ها :
 

1- بیانات مقام معظم رهبری، 29/3/60
2- سخنرانى جشن بزرگ منتظران ظهور با بسیجیان، 3/9/78
3- سخنرانى در دیدار با جمع کثیرى از پاسداران، در سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، 10/12/68
4- در دیدار اقشار مختلف مردم، 17/10/74
5- در دیدار اقشار مختلف مردم، 30/7/81
6- بیانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نیمه‏ى شعبان ، 6/10/75
7- در دیدار اقشار مختلف مردم، 17/10/74
8- مفاتیح الجنان، زیارت آل یاسین
9- مفاتیح الجنان، زیارت آل یاسین
10- در دیدار اقشار مختلف مردم، 17/10/74
11- در دیدار اقشار مختلف مردم ، 17/10/74
12- خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران، رسالت ، 21/1/66
13- در دیدار اقشار مختلف مردم، 14/9/77
14- بیانات مقام معظم رهبری، 29/3/60
 

منبع:www.khamenei.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد