در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

موج انقلاب‌ها به اسرائیل رسید

موج انقلاب‌ها به اسرائیل رسید
سران اصلی این اعتراضات جوانان و دانشجویان هستند که از طریق فیس بوک و دیگر سایت های اجتماعی گردهمایی هایشان را سازمان دهی می کنند.
به نقل از تلویزیون راشاتودی، هزاران معترض جوان که خواستار عدالت اجتماعی هستند و به سیاست های دولت اسرائیل اعتراض دارند، در سراسر شهرهای اسرائیل چادر زده اند.

"عزیز ابوسارا"، روزنامه نگار عرب تبار اسرائیلی در مصاحبه با این شبکه گفت: «اسرائیل به وقوع انقلاب نزدیک می شود.»






وی افزود: «دو سوم فقرا در اسرائیل فقیران کارگر هستند؛ کسانی که هر روز کار می‌کنند، اما قادر نیستند خود را از خط فقر بیرون بکشند. به همین علت است که مردم به خیابان ها آمده اند.»

وی افزود: «نحوه شروع اعتراضات نیز به شروع روند انقلاب ها در  مصر، تونس و دیگر کشورها شبیه است. معترضان از طریق فیس بوک و دیگر سایت های اجتماعی گردهمایی هایشان را سازمان دهی می کنند. سران اصلی اعتراضات نیز جوانان و دانشجویان هستند؛ یعنی کسانی که احساس می کنند هیچ آینده ای در اسرائیل ندارند.»

"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل نیز که احساس کرده است در معرض خطر قرار دارد، تلاش می کند این ماجرا را حل و فصل کند.

دولت اسرائیل اکنون تمرکز خود را روی شهرک سازی و ادامه اشغالگری هایش قرار داده و همین باعث شده است از مردمی که مخالف شهرک سازی هستند، غافل شود.

مردم اسرائیل به تدریج به ارتباط اشغالگری و شهرک سازی دولت شان در کرانه باختری پی می برند و آن وقت است که انقلاب واقعی در اسرائیل به وقوع می‌پیوندد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد