در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

جمهوری اسلامی ایران امروز یک کشور معتبر و متنفذ...

رهبر فرزانه انقلاب:

جمهوری اسلامی ایران امروز یک کشور معتبر و متنفذ در فضای بین‌المللی است


 رهبر معظم انقلاب یکی از نقاط مثبت جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر را اعتبار بین‌المللی در عرصه جهانی برشمردند و تاکید کردند: امروز، جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور محترم، اثرگذار، معتبر و متنفذ در دنیا و فضای سیاست بین‌المللی شناخته شده است.

به گزارش راسخون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز یکشنبه در دیدار رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، رئیس مجلس خبرگان،‌ اعضای هیئت وزیران، نمایندگان مجلس، مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، ائمه‌ جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، در سخنان بسیار مهمی با اشاره به شرایط بسیار فوق‌العاده و بی‌سابقه‌ منطقه و جهان، به تبیین شرایط و جایگاه فعلی کشور با درنظرگرفتن نقاط قوت و ضعف نظام پرداختند و تاکید کردند: «در بررسی شرایط کشور، باید هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی در کنار یکدیگر دیده شوند و از منفی‌گرایی یا مثبت‌گرایی مطلق پرهیز شود».
 

ایشان در همین رابطه افزودند: البته در این نگاه کلی، باید واقع‌بینانه نگاه کنیم. خودمان را نبایستی دچار خطا بکنیم. یک‌سو نگری نکنیم. نقاط مثبتی داریم، نقاط منفی‌ هم داریم. هر دو را ببینیم. غلبه‌دادن نگاه منفی خلاف واقع‌بینی است، موجب ناامیدی است. نقطه‌ی مقابلش یعنی غلبه‌دادن نگاه مثبت، بدون دیدن نقطه‌ی منفی، این هم گمراه‌کننده است، موجب یک رضایتی می‌شود در انسان که احیاناً این رضایت، رضایت کاذب است؛ این هم درست نیست. نقاط منفی را هم باید در کنار نقاط مثبت دید.
 
 

رهبر معظم انقلاب در بیان اولین نقطه‌ی مثبت نظام تصریح کردند: نقطه‌ قوت نظام، این است که نظام ثابت کرده توانایی غلبه‌ بر تهدیدها را دارد؛ این خیلی چیز مهمی است. ما در طول این سی و دو سال، تهدیدهای فراوانی داشتیم: تهدید سیاسی، تهدید امنیتی، تهدید نظامی،‌ تهدید اقتصادی؛ لازمه‌ی این تهدیدها این بوده است که نظام ضربه بخورد، آن‌ها البته می‌خواستند ساقط کنند نظام را، حالا این دور از دسترسشان بود، لااقل نظام را عقب نگه دارد، کشور را عقب نگه دارد. نظام بر همه‌ی این تهدیدها غلبه پیدا کرده. به نظر من نقطه‌ی قوت درجه‌ی اول نظام این است.
 
 

ایشان دومین نقطه‌ی مثبت نظام را اعتماد میان مردم و نظام برشمردند و تاکید کردند: کمتر نظامی در دنیا وجود دارد که مردمش نسبت به آن نظام حکومتی، اعتمادی را که مردم ایران نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند، داشته باشند.
 
 

رهبر فرزانه انقلاب سومین نقطه قوت نظام را پیشرفت در شرایط تحریم و اعتماد به نفس ملی حاصل از آن عنوان کردند و افزودند: در سخت‌ترین شرایط تحریم، کشور ما پیشرفت کرده است. امروز ما و به خصوص جوان‌هایمان اعتماد به نفسشان از ده سال پیش، از بیست سال پیش بیشتر است. در زمینه‌های علمی، هرکاری که زیرساخت آن در کشور موجود باشد، جوان‌هایمان آماده هستند انجام بدهند. یعنی هیچ چیزی نیست که ما به جوان‌های دانشمندمان بگوییم این را دنبال کنید و این‌ها بعد از اندکی نتوانند؛ مشروط بر اینکه زیرساختش موجود باشد. یک چنین وضعی بحمدالله داریم. کارهای عمرانی گسترده‌ای در کشور انجام گرفته است. در این زمینه‌ها پیشرفت‌های خیلی زیادی داشتیم.
 
 

ایشان چهارمین نقطه مثبت نظام اسلامی در سالهای اخیر را اعتبار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی برشمردند و تاکید کردند: بنده به هیچ وجه با این نظر که گاهی گفته می‌شود که امروز وضع ما از لحاظ بین‌المللی وضع منفی است موافق نیستم. وضع ما امروز از لحاظ بین‌المللی بسیار خوب است. امروز، جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور محترم، اثرگذار، معتبر، متنفذ در دنیا،‌ در فضای سیاست بین‌المللی شناخته شده است.
 
 

رهبر انقلاب نقطه‌ی روشن دیگر نظام اسلامی را ثبات کشور عنوان کردند و با اشاره به تعدد توطئه ها و دسیسه ها علیه کشور تاکید کردند: علی‌رغم همه این تهدیدها و اقدامات دشمنان، ما رکود نداریم، حرکت داریم، پیشرفت داریم، جوشش داریم در کشورو نظام ما نظام ثابت و مستقری است.
 
 

رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان اینکه در کشورمان نقاط ضعف هم داریم تاکید کردند: اگر نقاط منفی را نبینیم، ضعف‌های خودمان را نشناسیم، یقیناً ضربه خواهیم خورد.

 

ایشان با تاکید بر اینکه نقاط ضعف ما، در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی است تصریح کردند: بر بعضی از چالش‌ها نتوانستیم غلبه کنیم؛ این واقعیتی است. حتی در همان تهدیدهایی که مستقیماً از طرف دشمن است،‌ اگر ما ضربه‌ای خوردیم، تقصیر خودمان و کوتاهی‌های خودمان است.
 
 

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مواردی طبق وظیفه عمل نکردیم و مراقبت‌هایی که باید انجام بدهیم، انجام ندادیم و یک جاهایی دلبستگی‌های خودمان را زیر پا نگذاشتیم که به اشکالاتی منجر شده است تصریح کردند: به چیزهایی که باید از آن پرهیز کرد و بر حذر بود، سرگرم شدیم، به منازعات سیاسی، به مشاجرات که همه این‌ها نقاط ضعف است.
 
 

ایشان ضعف دیگر برخی از مسئولان نظام را سرگرمی به رفاه‌طلبی و منش‌های اشرافی برشمردند و غفلت از روحیه‌ جهادی و ایثار را نیز به نقاط ضعف مسئولان افزودند.
 
 

رهبر معظم انقلاب غفلت از تهاجم فرهنگی دشمن درکمین نظام اسلامی را ضعف دیگر برخی از مسئولان عنوان کردند و تاکید کردند: غفلت از نفوذ دشمن در فضای رسانه‌ای کشورو بی مبالاتی نسبت به حفظ بیت‌المال گناهان ما و نقاط ضعف ماست.
 
 

میل به رفتارهای قبیله‌ای در میدان سیاست و اقتصاد، نقطه ضعف دیگری بود که رهبر انقلاب در کارنامه برخی از مسئولان نظام درج کردند و با بیان اینکه در زمینه‌ اقتصاد فعالیت‌های با ارزش زیادی صورت گرفته است تصریح کردند: با این حال مسئله‌ی اشتغال حل‌نشده است، مسئله تورم حل‌نشده است، مسئله فرهنگ کار حل‌نشده است، مسئله‌ی ساعات مفید کار حل‌نشده است.
 
 

ایشان در رابطه با فرهنگ کار افزودند: فرهنگ کار در کشور باید  طوری باشد که مردم کار را عبادت بدانند؛ هر یک ساعت کار را با شوق، بیفزایند بر مدت و مقدار کاری که انجام می‌دهند. باید کار کرد؛ با بی‌کاری و بی‌میلی به کار و تنبلی و وادادگی، کشور پیش نخواهد رفت.
 
 

رهبر فرزانه انقلاب در پایان این بخش از سخنان خود افزودند: نقاط قوت امیدهای ما را افزایش می‌دهد، ظرفیت‌ها را به ما نشان می‌دهد و نقاط منفی، اولویت‌ها را به ما نشان می‌دهد که چه کار باید بکنیم.
 
 

ولی‌امر مسلمین در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره مسائل اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خاطر نشان کردند: «بیداری اسلامی ملت‌های منطقه حادثه‌ عظیمی است که نظیر‌ آن از اول انقلاب تا امروز، در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه نداشته است».
 
اخبار تکمیلی سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام با ایشان متعاقباً منتشر می‌شود.


راسخون

نظرات 1 + ارسال نظر
روح الامین سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:08 http://14sabz.blogsky.com

سلام مومن
دیشب سخنرانی رهبری عزیز رو گوش دادم . افتخار میکنم به داشتن چنین رهبری.
وقتی از موضع اقتدار مثل امام خمینی حرف میزنن اشک تو چشمای آدم جمع میشه.
دوردر بر سید علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد