در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

بیداری اسلامی در منطقه نتیجه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است

رئیس مجلس خبرگان:
بیداری اسلامی در منطقه نتیجه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است
حضرت آیت الله خامنه ای در طی 22 سال رهبری داهیانه خود نظام را با این همه مشکلات حفظ کرده اند... بیداری اسلامی متأثر از رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ایران است.
دهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با حضور اکثریت اعضا و ریاست آیت الله مهدوی کنی روز گذشته در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس، رئیس مجلس خبرگان طی سخنانی به موضوعات داخلی و خارجی پرداخت.

آیت الله "محمدرضا مهدوی کنی" با تأکید بر اینکه اصل اساسی نظام جمهوری اسلامی که امام‌رحمت‌الله‌علیه آن را بنیان نهادند، ولایت فقیه است گفت: «اصل ولایت مورد قبول همه فقهاست چرا که بدون آن نظام اسلامی برقرار نمی شود. حتی آنهایی که خارج از کشور هستند، اگر مسلمان و شیعه باشند، حتماً باید با ولایت ارتباط داشته باشند تا بتوانند زندگی مشروعی را دنبال کنند.»




رئیس مجلس خبرگان رهبری امتیاز امام‌ را در تشکیل نظام اسلامی بر پایه ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: «ایشان ولایت را به صورت ساختاری قابل قبول در دنیای کنونی عرضه کردند؛ شاید اگر امام در 300 سال قبل حضور داشتند نظام ولایی را که عرضه می کردند به این شکل نبود که تشکیک قوا در آن وجود داشته و با هم هماهنگ باشند.»

وی یادآور شد: «تجربه امام از زمان مشروطه و پس از آن موجب شد تا نظام قابل قبولی را به وجود آوردند که در واقع اگر به آن عمل شود، بهترین نظام در دنیاست.»

آیت الله مهدوی کنی در ادامه سخنانش به تعیین رهبری آیت الله خامنه ای از سوی مجلس خبرگان پس از رحلت امام اشاره کرد و با تأکید بر این که حضرت آیت الله خامنه ای در طی 22 سال رهبری داهیانه خود نظام را با این همه مشکلات حفظ کرده اند، گفت: «چنین کاری، کار ساده ای نیست اما ایشان وارد گود شدند و با تمام مشکلات و دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی را به جایی که اکنون قرار داریم، رسانده اند.»

وی با بیان اینکه این روند به الگویی برای بیداری اسلامی در برخی از کشورها تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: «بیداری اسلامی متأثر از رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ایران است

وی در ادامه سخنان خود پیرامون تحولات منطقه با بیان اینکه گرچه برخی ها می گویند خارجی ها در این خیزش های منطقه دخالت کرده اند، اظهار داشت: «شکی نیست که خارجی ها هم از این حرکت ها استفاده می کنند. در ایران نیز می خواستند چنین استفاده هایی را ببرند اما حرکت عمومی ملت ایران جلوی دخالت های آنها را گرفت.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «حرکت ها و خیزش های اسلامی شکل گرفته در منطقه بیشتر متأثر از حرکت انقلاب اسلامی است و مربوط به یک نفر نمی شود؛ آمریکا می خواهد در این کشورها دخالت کند و بهترین دلیل بر عدم دخالت آمریکا در این خیزش ها این است که در هر کشوری یک شکل برخورد نمی کند. برای مثال رفتار آمریکا در بحرین، سوریه و مصر با یکدیگر متفاوت است و این رویکردهای گوناگون نشان می دهد که یک حرکت عمومی و مردمی در منطقه شکل گرفته است.»

آیت الله مهدوی کنی تأکید کرد: «ما در مجلس خبرگان این توجه را به همه برادرانمان در کشورهای مسلمان منطقه می دهیم که بیدار باشند مبادا که دشمنان، انقلاب آنان را مصادره کنند و اگر واقعاً این گونه شود به ضرر مردم خواهد بود. اگر دشمنان را از در بیرون کنید از پنجره وارد می شوند و مثل ما نیستند که تا حرفی به آنها بزنند زود قهر کنند.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: «ما امسال مسئله انتخابات را پیش رو داریم و بنده به عنوان رئیس مجلس خبرگان که در جایگاه پدری قرار دارم یک سری مسائل را در این خصوص عرض می کنم.»

آیت الله مهدوی کنی تصریح کرد: «به دلیل سلیقه های گروهی و فردی نباید صفا و صمیمیتی را که انقلاب برای ما به وجود آورده از بین برد؛ منظور ما از وحدت، وحدت فلسفی و سیاسی نیست، بلکه وحدتی است که امام راحل نیز آن را مطرح می کردند. مثل وحدت حوزه و دانشگاه و منظور این است که ما یک مشترکاتی داریم که در قانون اساسی ولایت و اسلام است.»

وی با بیان اینکه در قرآن علاوه بر اینکه بر بحث وحدت تأکید شده هیچ گاه دعوت به عدم اختلاف نیز نشده است چرا که تضارب آرا منشأ تفاهم است، اظهار داشت: «اگر بنا بر براندازی و مخالفت با نظام و رهبری باشد در واقع تنازع است.»

مهدوی کنی با بیان اینکه اصولگرایان باید به نظر جمعی پایبند باشند، اظهار داشت: «همواره اختلاف سلیقه وجود دارد و برای کشور مفید است، اما باید نظر جمع را محترم شمرد مثلاً در مجلس نیز اختلاف نظر بین نمایندگان به وجود می آید. اما نظر جمع را باید محترم شمرد و همه علمای گروه و دانشگاهیان باید این نصیحت پدرانه را بپذیرند. هرگاه در کشور اختلافی به وجود آمده خارجی ها بیشتر استفاده می کنند اما هرگاه که ما با هم بوده ایم آنها کنار کشیده اند.»
 
منبع: کیهان
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد