در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

برنامه های جریان انحرافی برای نشانه گیری ولایت از دو سو

برنامه های جریان انحرافی برای نشانه گیری ولایت از دو سو


 رغم تکاپوی حاشیه سازان دولتی اگر به گذشته بازگردیم مشاهده خواهیم کرد که دولت مستقر، بعد عمیقی از پیشرفت های خود را مدیون سفارشات رهبری و عمل به دستورات ولی فقیه است.

به گزارش راسخون به نقل از ندای انقلاب، یکی از برنامه هایی که امروز جریان حاشیه ساز دولت در حال تدارک است، حول محور ولایت فقیه تعریف می شود. در این طراحی، حرکت در دو مسیر به طور عمده مدنظر است: 1- وصل تقصیرات دولت به ولایت به گونه ای که رهبری را در جامعه 



مقصر اصلی نقایص کاری دولت جلوه دهند و 2- جداسازی محسنات دولت از ولایت به گونه ای که نقش رهبری را در جامعه بی ارتباط با هرگونه توفیقات دولت نشان دهند. وجود این دو خط در ماهیت برخی از عملکردهای جریان انحرافی برآمده از دولت احمدی نژاد پنهان است و آنان می کوشند تا با ابراز عقایدی خاص و اجرای اعمال و رفتارهایی دو سویه، دو مفهوم  مزبور را به طور زیرپوستی به جامعه تزریق کنند.
 

 

آنان با طرح «نظریات انحرافی»، دادن «وعده و وعیدهای ناممکن»، «تعریف و تمجید کلامی از ولایت و پیروی زبانی از ولایت» و مواردی از این قبیل در تلاشند تا نوعی «حاکمیت دوگانه» را در جامعه القا کنند؛ به شکلی که ترازی از رقابت میان دولت و رهبری نشان داده شود و سپس وزن و عیار خود را در ترازوی قدرت و اختیارات بسنجند و افزایش دهند.
 

1- طرح نظریات انحرافی:با این روش می کوشند تا فاصله و اختلاف نظرات و عقاید و اعمال خود با اندیشه های رهبری را نشان دهند و مخالفان ولایت فقیه را به سمت خود جذب کنند. از سوی دیگر این نکته را به بدنه جامعه تلقین کنند که فعالیت های اجرایی در مسیر پیشرفت کشور و استقرار عدالت اجتماعی حاصل افکار و عقایدی است که رهبری و حامیان ولایت فقیه مخالف آن هستند. همچنین کوتاهی ها و اشتباهات موجود در مسیر اجرا حاصل فشارهایی است که از جانب رهبری و سیاستمداران ولایتمدار وارد می شود و مقامات اجرایی کشور را دچار سردرگمی می کند.
 

2-وعده و وعیدهای ناممکن:دادن وعده های نامتعارف و تحقق نیافتنی در واقع هل دادن جامعه به درون دایره ضدیت با ولایت فقیه و رئوس نظام است. آنان از مخالفت با نظرات رهبری و وعده دادن درباره اموری که اجرای آن در حیطه اختیارات مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز قانونی و مدیریتی نظام است، همزمان با افزایش سطح توقعات مردم، این تفکر را در جامعه ترویج می دهند که اگر آن وعده ها محقق نشود، مقصرش نظرات مخالف رهبری و واکنش های مجلس شورای اسلامی و دیگر مخالفانی هستند که هر یک سهم بزرگ و سازنده ای در تصمیمات نظام دارند.
 

3-تعریف و تمجید کلامی از ولایت و پیروی زبانی از ولایت: در این مسیر آنان بدون پیروی عملی از ولایت فقیه اما می کوشند تا از بار واکنش ها علیه تفکرات انحرافی خود بکاهند. بدین طریق که در صحبت هایشان آنچنان غلیظ از ولایت فقیه و مقام عظمای ولایت تعریف و تمجید و حتی تشکر و تقدیر می کنند که در کام حامیان ولایت این زبان بازی ها خوش آید و بنابر میل و اعتقادات خودشان به ولایت پذیری آنان متقاعد شوند. در این شرایط علاوه برآنکه می کوشند از تنفر قشر حزب اللهی و ولایتمدار علیه خود بکاهند، می خواهند ظرفیت فکری و عملی این طیف را نیز در راستای منافع  قدرت طلبانه و فاسد خود قرار دهند.
مهندسی افکار عمومی توسط جریان انحرافی به گونه ای دنبال می شود تا یارگیری آنان در جامعه و خرید رای برای انتخابات آتی از دو سمت محقق شود.

 الف: ولایت گریز، ب: ولایت گرا. بازی آنان برای کسب  قدرت بیشتر و حفظ دائمی خود در صدارت در زمینی پیش می رود که خود را تیمی در برابر تیم دیگری در نظام جمهوری اسلامی نشان دهند و در فرایند بازی حتی اگر لازم باشد به خودشان هم گل می زنند. این فقط برای آن است که در هر شرایطی رضایت طرفداران هر دو تیم را به نفع خود جلب کنند. به عبارت دیگر در زمینی بازی می کنند تا اگر به رقیب و حتی به خود گل زدند، در هر دو صورت نتیجه  به سودشان باشد.
به رغم تکاپوی حاشیه سازان دولتی اگر به گذشته بازگردیم مشاهده خواهیم کرد که دولت مستقر، بعد عمیقی از پیشرفت های خود را مدیون سفارشات رهبری و عمل به دستورات ولی فقیه است و دقیقا در هر نقطه ای که عده ای از دولتمردان از مواضع رهبری فاصله گرفته اند به همان اندازه و مقیاس از مسیر پیشرفت ملی به سمت انحرافات عقیدتی- سیاسی کشیده شده اند و هزینه های هنگفتی را بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرده اند.
با این وصف بهتر است که این عده از تجربه دیگران عبرت بگیرند و اشتباهاتی را تکرار نکنند که دیگر از هیچ طیفی طرفداری برایشان باقی نماند. زیرا اگر بخواهیم یک وجه مشترک میان تمامی اقشار ملت را برشماریم، نفرت از دروغ و تزویر است.


راسخون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد