در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

پنتاگون به طور ویژه نگران قدرت دریایی سپاه پاسداران است

کشتی های جنگی تحت امر سپاه پاسداران در خلیج فارس حمله به یک کشتی را شبیه سازی کردند. مقامات آمریکایی گفته اند که به خصوص درباره یک دسته کشتی های جنگی سریع السیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگران هستند.
 آمریکا نگران است که یک اتفاق ناچیز منجر به درگیری با سپاه پاسداران ایران در منطقه خلیج فارس شود و به همین دلیل مایل است یک خط ارتباطی مستقیم نظامی برقرار کند.

این تحلیل را روزنامه "وال استریت ژورنال" در رمزگشایی از سخنان اخیر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منتشر کرد. "مایک مولن" به تازگی از فقدان هرگونه کانال ارتباطی با ایران ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «حتی در شرایطی که روابط ما با شوروی بسیار تیره بود، مقامات دو کشور از طریق یک تلفن ویژه به صورت مستقیم با هم ارتباط داشتند. نبود چنین ارتباطی میان ما و ایران می تواند خطرناک باشد.» 
 

 

وال استریت ژورنال در تفسیر این سخنان نوشت: تمایل واشنگتن به برقراری کانال ارتباطی اضطراری (موسوم به خط تلفن قرمز)، پیشگیری از بروز برخورد میان نیروهای دو کشور در خلیج فارس است. آمریکا به ویژه نگران عملیات ناوچه های سریع سپاه پاسداران است. این ناوچه ها که می توانند مجهز به موشک هم باشند تاکنون چندین بار در خلیج فارس با کشتی های جنگی آمریکایی درگیر شده اند.


وال استریت ژورنال درباره ترس نیروهای آمریکایی از درگیر شدن با قدرت دریایی سپاه نوشت: بعد از برخی برخوردهای نزدیک میان ایران و آمریکا، مقامات آمریکایی به دنبال تعامل نزدیک با ایران هستند.  کشتی های جنگی تحت امر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلال مانور نظامی خود در خلیج فارس حمله به یک کشتی را شبیه سازی کردند. مقامات آمریکایی گفته اند که به خصوص درباره یک دسته کشتی های جنگی سریع السیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگران هستند. این قایق ها که دارای قدرت عمل فوق العاده هستند می توانند با موشک تجهیز شوند و ناوهای دریایی ایالات متحده و متحدانش را منظما به چالش بکشند.

این روزنامه می نویسد: در ماههای اخیر یک هواپیمای ایرانی نیز کشتی های آمریکایی را به چالش کشیده بود. یک مقام آمریکایی که در مورد تاکتیک های نظامی ایران مطالعه می کند می گوید: «ایران به نظر می رسد به صورت تهاجمی دفاع می کند.»
 
مقامات آمریکایی که می ترسند یک سوء تفاهم ممکن است به یک درگیری گسترده تر منجر شود، در حال بررسی یک پیشنهاد رسمی برای تعاملات اضطراری هستند.

وال استریت ژورنال گزارش داد: مقامات وزارت دفاع بسیار علاقه مند هستند که ارتباط با ایران افزایش یابد تا از محاسبه اشتباه جلوگیری شود، اما آنها در مورد هرگونه تعامل مستقیم با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محتاط هستند. این احتیاط به سبب ارتباطات عمیق سپاه با گروههای شبه نظامی در خاورمیانه نظیر حزب الله و حماس است که از سوی ایالات متحده به عنوان سازمان های تروریستی شناخته می شوند.

روزنامه آمریکایی با اشاره به مذاکرات هسته ای انجام گرفته با ایران نوشت: اوباما به جز مذاکرات هسته ای، 2 نامه نیز برای آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران فرستاد، اما این تلاش ها بدون پاسخ ماند. ایران در سال های اخیر حمایت های خود از متحدانش را در عراق و افغانستان و سوریه افزایش داده است. مقامات پنتاگون معتقدند ایران می خواهد خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان هرچه سریع تر انجام شود.

خاطرنشان می شود نیروی دریایی قدرتمند جمهوری اسلامی مجهز به پیشرفته ترین تسلیحات نظامی و شجاع ترین نیروهای رزمنده است. ایران در پی برخی رجزخوانی های مقامات آمریکایی تصریح کرده است که کوچک ترین تعدی را با تلافی نامحدود و نامتقارن علیه تمام پایگاه ها و منافع آمریکا در سراسر جهان به ویژه در جنوب خلیج فارس پاسخ خواهد داد.

ناوچه های رزمی جمهوری اسلامی ایران چند ماه پیش ضمن عبور از کانال سوئز در مصر و ورود به آب های مدیترانه، مانور تازه ای از اقتدار را به نمایش گذاشتند.

انهدام چند ناوچه رژیم صهیونیستی از سوی رزمندگان حزب الله لبنان در جریان جنگ 33روزه سال 2006، فاز تازه ای از جنگ نامتقارن را نشان داد و ثابت کرد جبهه استکبار از وضعیت بلامنازع در حوزه قدرت دریایی سقوط کرده است.
 
منبع: کیهان 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد