در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

برحسین گریه کن ...

بر حسین گریه کن ... 

 

 

 

یکی از راه‌های دیدار با امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشّریف، گریه بر امام حسین علیه السلام است. اهل بیت علیهم السلام بسیار از ما خواسته اند که برای امام حسین علیه السلام گریه کنیم. امام رضا علیه السلام فرمودند: 


«یَابنَ شَبیبِ! إِن کُنتَ باکِیًا لِشَیءٍ فَابکِ لِلحُسَین ینِ عَلیَّ ع»؛ ای پسر شبیب! اگر بهر چیزی گریان بودی، بر حسین گریه کن


اگر بر مصائب حسین علیه السلام گریه کردیم، مشابهت با امام عصر ارواحنا فداء پیدا می‌کنیم و همین مشابهت ما را به ایشان می‌رساند.  

یکی از بزرگانی که در مشهد مقدّس به سر می‌برند، سه تشرّف خدمت امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشّریف، داشته‌اند. در یکی از تشرّف‌ها، حضرت فرمودند: «ایرانی ها برای جدّم حسین علیه السلام خوب عزاداری می‌کنند.»
گریه برای امام حسین علیه السلام، ما را از لحاظ عاطفی و احساسی با امام زمان اروحنا فداء همراه می‌کند و این بستر خوبی برای برقراری ارتباط معنوی با حضرت است. برخی گمان می‌کنند چون اعمال دیگر ما خوب نیست، گریه ما هم فایده‌ای ندارد و باید این عمل را نیز رها کنیم. ولی این صحیح نیست، باید تلاش کنیم تا در سایه گریه بر امام حسین علیه السلام یا راه‌های عنوان شده دیگر، ارتباط معنوی خود را با حضرت ایجاد نموده و روز به روز این رابطه را عمیق تر کنیم. 

منبع : حدیث دل سپردن | استاد آقاتهرانی 

 حجت السلام والمسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد