در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

در جوانی از غیر دوست بگریز ...

 در جوانی از غیر دوست بگریز ... 

 

بازخوانی وصیت نامه ای از حضرت امام‌خمینی رحمة الله علیه خطاب به فرزندشان ... 

 

 

جوانی، یکی از نعمت‌های بسیار مهم الهی است؛ زمان توشه‌گیری برای آینده و عصر سرنوشت است؛ پس باید قبل از فرا رسیدن خزان عمر و از دست دادن بهار زندگانی، از فرصت جوانی بهره برد.
در روایات، این دوران را زمینه‌ای برای آینده سازی و سرنوشت آفرینی بیان فرموده‌اند. 

حضرت امام‌خمینی رحمة الله علیه در وصیت‌نامه‌ای اخلاقی خطاب به فرزندش می‌گوید:
عزیزم! از جوانی به اندازه‌ای که باقی است، استفاده کن که در پیری همه چیز از دست می‌رود؛ حتی توجه به آخرت و خدای متعال. از مکاید بزرگ شیطان و نفس اماره آن است که جوانان را وعده صلاح و اصلاح در زمان پیری می‌دهد، تا جوانی به غفلت از دست برود، و به پیران وعده طول عمر می‌دهد، تا لحظة آخر با وعده‌های پوچ، انسان را از ذکر خدا و اخلاص برای او باز دارد، تا مرگ برسد و در آن حال، ایمان را ـ اگر تا آن وقت نگرفته باشد ـ می‌گیرد. پس در جوانی که قدرت بیشتری داری، به مجاهدت برخیز و از غیر دوست ـ جلّ و علاـ  بگریز و پیوند خود را هر چه بیشتر ـ اگر پیوند داری‌ـ محکم‌تر کن و اگر خدای نخواسته نداری، تحصیل کن و در تقویتش همت گمار که هیچ موجودی جز او سزاوار پیوند نیست . 




منبع : خانواده و تربیت مهدوی | آقاتهرانی، حیدری کاشانی

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:24


کسی که کاریکاتور حضرت محمد را درست کرده است. به طور طبیعی کل بدنش سوخته است. دنمارک راجع به این مسُله در حال تحقیق است، به الله قسم کسی به اسم محمد "ص" سوگند خورده است که پیغمبر "ص" را در خواب دیده است که به او گفته: از طرف من به مسلمانان بگو هرکس این خبر را به مردم اطلاع دهد بعد از 4 روز خبر بسیار خوبی به او میرسد و هر کسی این خبر را نادیده بگیرد دچار مشکل بزرگی میشود، به اشتراک بگزارید که همه دوستانتان با خبر شوند. تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد