در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

بگو یا مهدی ...

بگو یا مهدی ... 

 

مهم ترین راهکار عملی در نهادینه سازی محبت امام زمان ارواحنافداه در هفت سال نخست، فضاسازی مهدوی در داخل خانه است. 
 

مهم ترین راهکار عملی در نهادینه سازی محبت امام زمان ارواحنافداه در هفت سال نخست، فضاسازی مهدوی در داخل خانه است. اگر فرزند دلبندتان شما را در حال شنیدن دعای جان فزای ندبه ببیند و اشک را بر گوشه چشمان شما نظاره‌گر شود، خود عمیق ترین تأثیرات و پیوندهای مهدوی را در روح و جان او بر جای خواهد گذاشت.
جلوه هایی از فضاسازی مهدوی در خانه عبارت است از: انس اهل خانه با ادعیه و زیارات مهدوی به گونه ای که صدای این ادعیه و زیارات فضای خانه را دربربگیرد؛ تهیه و استفاده از پوسترها و تابلوهای مهدوی؛ تهیه نوارها و CDهای سخنرانی و مدیحه سرایی و مناجات های مهدوی و پخش آن در فضای خانه، و... .
یکی از اولیای خدا دربارة ضرورت فضاسازی مهدوی می فرماید: «وظیفه ما این است که به هر طریق ممکن نام حضرت را زنده کنیم. در زمان خانه نشینی حضرت امیر علیه السلام، شیعیان خاص برای احیای نام آن حضرت، موقع بلند شدن «یا علی» می گفتند. دوران ما، زمان خانه نشینی حضرت مهدی علیه السلام است. ما باید در همه حال و از هر طریق ممکن برای احیای نام حضرت تلاش کنیم. در همه حال بگوییم: «یا ولی عصر!» هرگاه برمی خیزیم، بگوییم:«یا ولی عصر!» هرگاه...».
آری، در همه حال باید فضای تربیتی خانه را مهدوی کنیم. برمی خیزیم، بگوییم: «یامهدی!» می نشینیم، بگوییم: «یا مهدی!» در فضای بازی با فرزندانمان مرتب بگوییم: «یا مهدی!» و از ایشان نیز بخواهیم که بگویند: «یا مهدی!» 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد