در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...

الهی هب لی کمال الانقطاع الیک ...  

 

حضرت امام رحمة الله علیه توصیه می‌کردند این مناجات و دعا را در غیر ماه شعبان نیز بخوانید و در وصف ائمه ی اطهار علیهم السلام نیز آمده است ...


 

این که قوس صعودی انسان تا چه اندازه است و به کجا می‌تواند برسد؟ نکته ای است که در عبارت بسیار بلند حضرت امیرالمومنین علیه السلام در مناجات شعبانیه ذکر شده است. حضرت امام رحمة الله علیه توصیه می‌کردند این مناجات و دعا را در غیر ماه شعبان نیز بخوانید و در وصف ائمه ی اطهار علیهم السلام نیز آمده است که در خواندن این دعا مداومت داشتند. در یکی از جمله‌های این دعا مقامی ذکر شده است که حتی انبیای اولواالعزم نیز بدان نرسیده اند:

اِلَهِی هَبْ لی کَمَالَ الاْنقِطَاعِ اِلَیْک وَ اَنِرْ اَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضیَاءِ نَظَرَهَا اِلَیْک حَتی تَخْرِقْ اَبْصَارُ الْقُلوُبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ اِلَی مَعْدِنِ الْعَظَمَهَ وَ تَصِیَر اَرْوَاحُنَا مُعَلّقَة بِعِزَّ قُدْسِک؛ 
خداوندا، گسستگی کامل از جهان و توجه به سوی خودت را ارزانی ام فرما و دیدگان دل ما را با پرتو دیدار خودت روشن گردان تا دیده ی دل ها حجاب‌های نور را بدرد و به معدن بزرگی و جلال رسد و جان هایمان به درگاه عزّ قدس تو در آویزد.

این نکته در مباحث ولایت بسیار مهم است که ائمه ی معصومین علیهم السلام چنین درخواستی از خداوند داشته اند واز ما نیز خواسته اند که در رسیدن به این مرتبه تلاش کنیم.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد