در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

صدقه به نیت سلامتی آقا ...

 

 

 صدقه به نیت سلامتی آقا ...

 

در روایات فراوانی از اهل‌بیت سلام الله علیهم آمده که پرداخت صدقه رفع قضا و بلا می‌کند.از این رو ارادتمندان حضرت بقیةالله علیه السلام ‌که سلامتی وجود مقدس آن حضرت مهم ترین آرزو و خواسته آنان است، کاملاً جا دارد که پیش و بیش از هر کس برای سلامتی آن حضرت صدقه دهند. گرچه اراده الهی بر حفظ و بقای آن آخرین ذخیره الهی قرار گرفته و خداوند خود، آن حضرت را از گزند هر گونه قضا و بلایی حفظ خواهد کرد، اما پرداخت صدقه برای سلامتی آن حضرت در واقع موجب جلب عنایات حضرت حق و حضرت بقیةالله الاعظم علیه السلام  نسبت به شخص پرداخت کننده خواهد شد.

استاد بزرگ عرفان، سید بن طاووس رضوان الله تعالی علیه عبارتی در این باره چنین توصیه می فرماید:
پس در دوستی و مهر و وفا به آن بزرگوار و توجه دل و تعلق خاطر، آن گونه باش که خدا و رسول او و پدران بزرگوارش می‌خواهند و خواسته‌های حضرت او را بر نیازهای خود مقّدم دار و پیش از آن‌که برای  عزیزانت صدقه دهی، برای حضرت او صدقه ده ...

محدث نوری رحمه‌الله در باب وظیفة بندگان خدا نسبت به امام علیه‌السلام فرموده‌اند: صدقه دادن به آنچه میسر است در هر زمان برای حفظ وجود مبارک امام عصر ارواحنا فداه.

استاد بزرگوار حضرت آیت‌الله حاج آقا حسن صافی اصفهانی قدس سره می‌فرمودند: هر روز قدری صدقه برای سلامتی آقا کنار بگذارید، وقتی پول آن جمع شد، گوسفندی را به نیت سلامتی امام عصر سلام الله علیه ذبح کنید و بین فقرای شیعه و متدین به آقا تقسیم کنید.

بی‌تردید وقتی با اهدای صدقه و قربانی به نیت سلامتی مولا  از آن حضرت دفع بلا شد، از آن‌جا که امام محبوب‌ترین و عزیزترین عبد صالح نزد خداوند است، خداوند و خود حضرت مارا مشمول عنایات و الطاف بیش‌تری قرار خواهند داد. پس این فرصت راه‌یابی به درگاه خداوند و امام عصر روحی فداه را نباید از دست داد.



منبع : سودای روی دوست | استاد آقاتهرانی

نظرات 2 + ارسال نظر
تبلیغات رایگان یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 15:16 http://tablighaterayegan.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
امیدوارم در کارت موفق باشی
شما میتوانید با رفتن به ادرس زیر وب خودرا به صورت رایگان تبلیغ کنید
هدف از این کار،تبلیغ و ترویج وب های مذهبی و مهدوی می باشد.
یاعلی
http://tablighaterayegan.blogsky.com/

تبلیغات رایگان یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 22:17 http://tablighaterayegan.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
ممنون از حضورت
وب شما با کمال افتخار ثبت شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد