در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

حرم ایشان را زیارت کنید ...

وقتی پدر مرحوم آیت الله مرعشی در تشرّف خود به محضر امام عصر روحی لتراب مقدمه الفدا سراغ قبر مادرشان زهرا سلام الله علیها را از ایشان گرفتند ... 
 
 
 

ما شیعیان، نعمت بزرگ ولایت، محبّت و مودّت اهل بیت علیهم السلام را داریم، امّا قدر آن را نمی‌دانیم. مواظب باشیم که مبادا به خاطر ناسپاسی آن را از ما بگیرند. مبادا به سبب حضور در حریم اهل بیت علیهم السلام وجود ایشان برای ما عادی باشد. باید در زیارت خود تنوّع ایجاد کنیم و همیشه خود را تشنه زیارت نگاه داریم. ارتباط خود را با اهل بیت علیهم السلام  روز افزون کنیم و این فراز زیارت را دائماً از ایشان طلب کنیم:
«فَلا تَسْلُبْ مِنِّی ما أَنَا فیهِ»؛ َ
پس این حال را از من سلب نکن.

باید با دعا و زیارات، انس پیدا کرده و از مقام و مرتبه اهل بیت علیهم السلام  در نزد خدا، درخواست شفاعت نماییم. بدانیم که شفاعت در قیامت، در گرو هدایت در دنیاست. یعنی اگر در این دنیا هدایت شدیم، در آخرت به فیض شفاعت خواهیم رسید. حرم حضرت معصومه سلام الله علیها محلّ آمد و شد ملائکه و حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. عرفا و بزرگان بارها ایشان را در این حرم زیارت کرده‌اند. این جا مقام قبر گم شده ی حضرت زهرا سلام الله علیها را دارد. وقتی پدر مرحوم آیت الله مرعشی در تشرّف خود به محضر امام عصر روحی لتراب مقدمه الفدا سراغ قبر مادرشان زهرا سلام الله علیها را از ایشان گرفتند، حضرت به قبر عمّه خود، حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره فرمودند. یعنی اگر قصد زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها را داری، این جا را زیارت کن. در روایت چنین آمده است که: گاه به خاطر وجود یکی از اولیای خدا، عذاب از امّت اسلامی برداشته می‌شود. 

 

ساکنان شهر قم نیز از برکت وجود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برخوردارند. وجود ایشان سبب رفع بسیاری از مشکلات درسی، خانوادگی، اخلاقی، مادّی، اجتماعی و ... ما می‌شود.



منبع : حدیث دل سپردن؛ استاد آقاتهرانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد