در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

استاد آقاتهرانی: همه عیوب برخاسته از نفسانیات است

ایشان در جمع تعدادی از دانش پژوهان موسسه امام خمینی (ره) گفت: همه پست و مقام ها بیش از آنکه در ذهن بیاید، پوچ و بی ارزش است ... 
 

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشته باشیم همیشه این طور نیست که الزاما هرچه ما بخواهیم ، مورد رضایت او نیز باشد ، لذا دائما باید خود را چک کرده و مورد محاسبه قرار دهیم. 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در جمع تعدادی از دانش پژوهان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همه پست و مقام ها بیش از آنکه در ذهن بیاید، پوچ و بی ارزش است . 

وی همه عیوب را برخاسته از نفس دانست و خاطر نشان کرد: اگر انسان بتواند نفسانیت را کنار بگذارد، همه امور و کارها و پست ها خوب است وگرنه هیچ کاری ارزشی نخواهد داشت. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از استید اخلاق ادامه داد: اینکه اهل معنا و عرفا، این قدر در خصوص فناء فی الله بحث و نظر می کنند در واقع همین مسأله است که نفس باید کنار گذاشته شود، یعنی به خاطر او بگوییم ، بخندیم، گریه کنیم. 
 

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه هر چه فرد بزرگتر شود و پست بالاتری بگیرد، نفسش هم بزرگتر می شود، ادامه داد: باید بنده واقعی و موحد واقعی باشیم، یعنی همه کارها را برای جلب رضایت الهی انجام دهیم که در غیر این صورت بنده واقعی نیستیم. 
 

آقا تهرانی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم همیشه این طور نیست که الزاما هرچه ما بخواهیم ، مورد رضایت او نیز باشد ، لذا دائما باید خود را چک کرده و مورد محاسبه قرار دهیم. 

وی با اشاره به حدیثی گفت: اگر انسان در این راه جلو برود، ائمه(ع) خودشان دست او را می گیرند و بالا می برند، اما اگر در طول مسیر کمی در خود احساس غرور یا بزرگی کند ، کنار گزارده خواهد شد.



منبع : تبیین؛ انحمن فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی(ره)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد