در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

دشمن در صدد ایجاد جنگ مذهبی است

دشمن به کمک وهابیت در صدد ایجاد جنگ مذهبی در داخل کشور است و این مسئله جزو آرمان‌‌های وهابیت شده است که بتواند پنجره‌ای برای ایجاد جنگ مذهبی بگشاید. 

 

 

 

 به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سلیمانی نماینده رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی و موسسه آموزشی و پژوهشی مذاهب اسلامی در قم گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم‌(ص) امت دچار جریان خلافت و امامت شد و ما مفتخریم که در مسیر جریان امامت قرار داریم.
 

وی افزود: تشیع در مجموعه ادوار تاریخ توانسته به خوبی سنگر خود را پاسداری و از آرمانش حراست کند و ایده‌هایش را به جامعه ارائه دهد.
 

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به برکت وجود امام‌(ره)‌ انقلاب اسلامی نه تنها برای جهان اسلام، بلکه برای کل جهان شکل گرفت و موجب شد کنگره آمریکا نهج‌البلاغه را برای شناخت شیعه در دستور کار قرار دهد. 


حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سلیمانی با بیان این که قرآن در دستور کار کنگره آمریکا قرار داشت اما مبانی تشیع به شکل جدی مطرح نبود گفت: دو جریان برای جامعه‌سازی جهانی یکی مافیای عربی با ثروتی بنام عربستان و تفکر سلفی افراطی و یک جریان با مکتب قوی به نام تشیع به سرکردگی انقلاب اسلامی مطرح بودند و دنیای استکبار سیلی محکم از مکتب تشیع و نظام اسلامی خورد.
 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وقتی انقلاب اسلامی سیلی محکمی به بناگوش دنیای ثروت و قدرت نواخت قطعا آنان در صدد انتقام هستند بیان داشت: این انتقام با ابزار سخت 8 سال در دفاع مقدس تجربه شد و امروز با جنگ نرم درحوزه دین که درگیری مذهبی است به میدان آمده است. 


وی ادامه داد: نمونه آن انفجارها در مسجد علی‌بن ابیطالب‌(ع) و هیات عزاداران در سیستان و بلوچستان است. 


حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سلیمانی با اشاره به انفجار در مسجد علی‌بن ابیطالب‌(ع) زاهدان گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند نباید به هیچ وجه اجازه اتفاق جنگ مذهبی داده شود.
 

وی با بیان این که جنگ مذهبی امروز دقیقا جزو آرمان وهابیت است گفت: این گروه ضاله تلاش دارد در ایران پنجره‌ای برای جنگ مذهبی بگشاید.
 

نماینده رهبری در امور اهل سنت افزود: برای این که این اتفاق رخ ندهد باید مبانی اعتقادی شیعه قوی شکل بگیرد، ما نیازمند مرکز آموزشی بودیم و بنابراین، موسسه آموزشی و پژوهشی مذاهب اسلامی با پیشینه 20 ساله بر همین مبنا و ضرورت شکل گرفت. 


وی اظهار داشت: در حال حاضر 8 استان کشور نیازمند دانش آموختگان این مرکز هستند که نوع گفتمان آنها به شکلی باشد که حساسیت مذهبی ایجاد نشود.
 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: کاروان‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در سرزمین های وحی مورد هجمه وهابیت هستند و مانیازمند به تهیه کتابها و جزوات اعتقادی برای آنان هستیم. 


وی خطر تفکر سلفی افراطی را برای جوانان جدی دانست و گفت: 42 نفر از فارغ‌التحصیلان مرکز تخصصی موسسه مذاهب اسلامی در عرصه فرق و مذاهب فعال هستند، 15 نفر مبلغ خارج از کشور‌اند، 16 نفر در مراکز و دفاتر نمایندگی رهبری در سیستان و بلوچستان انجام فعالیت می‌کنند، 12 نفر در مناطق سنی‌نشین امام جمعه هستند، 96 نفر به عنوان مبلغ برتر در مناطق سنی‌نشین فعال‌اند، 106 نفر در دانشگاه تدریس دارند و 25 نفر نیز در مناطق سنی‌نشین در سازمان تبلیغات، نهاد رهبری در دانشگاه و عقیدتی نیروهای مسلح انجام وظیفه می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد