در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

همه ما سر سفره شهدا نشسته ایم

 

متن سخنان امام خامنه ای در این کلیپ :  

برادران! عزیزان! باور عمیق قلبى این بنده‌ى حقیر این است که ما امروز همه‌مان بر سر سفره‌ى شهدا نشسته‌ایم. بقاى این انقلاب به خاطر خون شهیدان است؛ و این یکى از همین نکاتى است که این عزیزانى که اینجا صحبت کردند و شعر خواندند، بر آن تکیه کردند. بله، درست است؛ شهادت است که پاى ماندگارى و پایدارى و بقاء ارزشها را امضاء میکند. بزرگترین اجرى که در این دنیا به شهید داده میشود، بقاء و استحکام آن حقیقتى است که شهید جان خود را براى آن حقیقت فدا کرده است. خداى متعال آن حقیقت را به برکت خون شهید حفظ میکند. سازوکار منطقى و عقلائىِ این هم معلوم است؛ وقتى یک جامعه‌اى از جان خود، از هستى خود، از راحتى خود، براى یک ارزشى، یک حقیقتى میگذرد، حقانیت خود را در دنیا به اثبات میرساند؛ و حقانیت است که میماند، حق است که باقى میماند؛ این سنت الهى است.
شهداى عزیز ما و ایثارگران ما کسانى هستند که از همه‌ى خواسته‌هاى شخصى خود دل بریدند. این به زبان آسان است. فقط دل بریدن از پول و مال و سرمایه نیست؛ دل بریدن از عواطف است. شهید از مهر مادر، از سایه‌ى پدر، از لبخند کودک، از عشق همسر دل میبُرد و به سوى انجام وظیفه حرکت میکند. این جانبازان هم شهیدند. ایثارگران در هر جمعى از جمعهاى ایثارگران که هستند، در واقع قدم در وادى شهادت گذاشتند. خداى متعال عده‌اى را انتخاب کرد، رفتند، عده‌اى هم ماندند براى امتحانهاى بعدى؛ لیکن رتبه‌ى شهید و رتبه‌ى شهادت براى ایثارگران وجود دارد. 

«بیانات امام خامنه ای در دیدار خانواده‌هاى شهدا و ایثارگران استان خراسان شمالى 1391/07/22» 

 

                                            دانلود در ادامه مطلب ...

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 14 مگابایت | فرمت flv

زمان : 03:22

دانلود - Direct Download Link

نظرات 1 + ارسال نظر
ندا ظاهری جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:17

سلام وقت خوش ..خیلی خوبه که به روزید..ولی اگرسعی بشه علاوه برسخنان اقا جملاتی ادبی واشعاربیشتری روهم بگنجونید خیلی بهتر میشه ...موفق باشییییییییییییییییییییید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد