در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

اولین لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی از نظر استاد آقا تهرانی:

نباید به بهانه رعایت حال مردم ربا را حلال کنیم  

 

خدای جبهه ها، همان خدای اقتصاد و سیاست هم هست 

 

 

 

حجت الاسلام آقا تهرانی بیان داشت: اگر خواستیم انقلاب شود و ارزشهای اسلامی احیا شود، باید خودمان هم در این مسیر ثابت قدم بوده و تلاش کنیم، نباید دغدغه ما این باشد که به خاطر رعایت حال مردم ، ربا را حلال کنیم یا راهی برای حلال کردن موسیقی پیدا کنیم، بلکه باید اسلام را آنگونه که هست عرضه کرد و برای مشکلات پیش رو راهکار یافت... 

با تشدید تحریم های بین المللی تحلیل و سخنان متفاوتی از لسان مسئولین و کارشناسان کشورمان شنیده می شود که متاسفانه برخی از این تحلیل های حکایت از نا امیدی دارد که رهبری معظم نیز در سفر خود به استان خراسان شمالی پاسخ آن را به خوبی بیان فرمودند.

ایشان در جمع مردم شیروان فرمودند: «در قرآن کریم، خداى متعال در سوره‌ى فتح - که فتح مسلمانان را براى پیغمبر و براى مردم، به صورت یک نعمت بزرگ معرفى میکند - میفرماید: «فأنزل اللّه سکینته على رسوله و على المؤمنین و الزمهم کلمة التّقوى و کانوا احقّ بها و اهلها»؛ به عنوان یک نعمت بزرگ، نزول سکینه‌ى الهى را بر جامعه‌ى اسلامى ذکر میکند. سکینه یعنى آرامش، یعنى اطمینان، یعنى آن طمأنینه‌اى که وجود دارد. یک وقت در میان یک ملتى تلاطم هست، آرامش وجود ندارد؛ همه نسبت به هم بدبین، همه نسبت به یکدیگر ستیزه‌گر؛ دستگاه‌هاى حاکم در مقابل مردم، مردم در مقابل دستگاه‌هاى حاکم؛ یک چنین کشورى که داراى امنیت نباشد، نمیتواند نه در علم، نه در اقتصاد، نه در صنعت، نه در عزت ملى، خودش را به پیش و به جلو بکشد؛ اما وقتى استقرار و امنیت و آرامش در یک کشور بود، ملت فرصت پیدا میکند که آمادگى‌هاى خود را، استعدادهاى خود را بروز دهد؛ همچنان که شما مى‌بینید على‌رغم تهدیدهاى دشمنان، تحریمهاى دشمنان، خباثتهاى دشمنان، ملت ایران و جوانان عزیز ما توانسته‌اند در میدانهاى گوناگون، خود را نشان دهند؛ عظمت خود را، استعداد خود را، آمادگى خود را در زمینه‌هاى مختلف به رخ دنیا بکشند؛ این به برکت ثبات است.» 1391/07/24

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی که در جمع اساتید و دانشجویان موسسه امام خمینی (ره) در قم به سخنرانی می پرداخته اشاره کوتاهی به لازمه پیروزی در نبرد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه پرداخته است که در ادامه می آید:
 

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به لزوم توکل و امید به خدای متعال گفت: امید و اعتمادی به غیر خدا سبب نابسامانی کارهاست.

وی با اشاره به مسأله هسته ای کشورمان افزود: مسئولان دولت های گذشته در مسأله هسته ای به غربی ها اعتماد داشتند ، اما کاری از پیش برده نشد، اما امروز با اعتماد مسئولان به خدا ، ده هزار سانتری فیوژ نصب شده است، در حالیکه زمانی از داشتن یک سانتری فیوژ نیز محروم بودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشفتگی وضع اقتصاد کشور، ابراز داشت: اگر اقتصاد ورشکسته است، به خاطر وابستگی و تکیه آن به نفت است و از آنجا که رها شدن از وابستگی به نفت نیاز به برنامه ریزی و فعالیت و کار دارد و مسئولین آن را دشوار احساس می کنند و مردم نیز نیازی به آن حس نکردند، در این زمینه چاره جویی نکردند، در حالیکه باید با توکل بر خدا و اعتماد به نفس روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به لزوم پایداری بر اصول خاطر نشان کرد: اگر خواستیم انقلاب شود و ارزشهای اسلامی احیا شود، باید خودمان هم در این مسیر ثابت قدم بوده و تلاش کنیم، نباید دغدغه ما این باشد که به خاطر رعایت حال مردم ، ربا را حلال کنیم یا راهی برای حلال کردن موسیقی پیدا کنیم، بلکه باید اسلام را آنگونه که هست عرضه کرد و برای مشکلات پیش رو راهکار یافت.

آقاتهرانی با اشاره به قطع شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشور از سوی غرب ابراز داشت: علیرغم وجود قرار دادهای معتبر آنها حق به هم زدن این قرار داد را نداشتند، در حالیکه آنها چنین اقدامی انجام دادند، لذا نباید به غیر خدا اعتماد کرد، بلکه چه بسا همین امر نیز تدبیرخداست برای اینکه ما روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: با اینکه هنوز کار چندانی صورت نگرفته و خیلی از سخنان بیان نشده، استکبار نمی تواند ببیند حتی همین اندازه هم صدای شما به گوش جهانیان برسد و اگر به طور جدی در این زمینه وارد شده و حقایق را بیان کنید، قطعا تأثیرگذاری آن شدیدتر و دشمنی آنها نیز با شما بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از سختی ها و مشکلات اقتصادی ترسید و تسلیم شد، ابراز داشت: همان خدایی که در جبهه ها رزمندگان را یاری داد، خدای اقتصاد و سیاست هم هست که اگر به او امید و توکل داشته باشیم، ما را باز هم یاری خواهد داد.

آقاتهرانی با اشاره به سیاست در اسلام گفت: سیاست نه به معنای دغل بازی و تخریب دیگران که در اسلام حرام است، بلکه به معنای شناخت راه درست و ثابت قدم بودن در آن است.

وی با بیان اینکه نباید ترسید و باید وارد معرکه شد، خاطر نشان کرد: زمانی آیت الله مصباح یزدی شخصا خودش وارد معرکه شده و در خطبه های پیش از نماز جمعه به دفاع از اسلام واقعی پرداخت و امروز راهی که توسط ایشان شکل گرفته می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار داشت: سخنان رهبری در هفته گذشته در زمینه های گوناگون به خصوص سبک زندگی باید مورد توجه جدی ما قرار گیرد و نظام فرهنگی و بسته فرهنگی مناسبی شکل گیرد و بستر برای تمدن اسلامی آماده شود تا مسئولینی نگویند که کار اخلاقی و فرهنگی قانون بردار نیست و به این بهانه آن را رها کنند. لذا باید با کار و تلاش و تحقیق بسته فرهنگی آن را آماده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد