در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

ما اهل مقاومت هستیم

ما اهل مقاومت هستیم/ مردم از اختلافات بین مسئولان ناراضی هستند

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در نشست خبری‌ که در غرفه خبرگزاری فارس برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره علت تحریم‌های اعمالی علیه ایران گفت ...

 

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در نشست خبری‌ که در غرفه خبرگزاری فارس برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره تقوا و لوازم آن گفت: اسلام تفکیکی بین دین و سیاست قائل نشده است چرا که وقتی بین دین و سیاست تفکیک قائل شویم سبک زندگی ما غربی می‌شود و به موجب آن هدف وسیله را توجیه می‌کند. 

 

 

 

وی افزود: وقتی هدف وسیله را توجیه کند، دروغ گفتن، تهمت زدن و غیبت کردن مباح می‌شود و انسان به خودش اجازه می‌دهد هر اقدامی را برای رسیدن به هدف انجام دهد در حالی‌ که اسلام اجازه چنین کاری را نمی‌دهد...    

ادامه در ادامه مطلب ...

آقاتهرانی با بیان اینکه رسانه‌ها باید تقوای الهی را رعایت کنند تصریح کرد: سیاست یعنی تدبیر برای اداره امور. این تدبیری که در تعریف سیاست گنجانده شده است لوازم و چارچوب‌هایی دارد که باید مراعات شود. ما در اسلام به این لوازم و چارچوب‌هایی که در عرصه سیاست مطرح است تقوا می‌گوییم که اگر رعایت نشود سیاست اسلامی و دینی نخواهد شد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره علت تحریم‌های اعمالی علیه ایران گفت: آنها ما را تحریم می‌کنند تا ما را بترسانند اما ما اهل مقاومت هستیم؛ در روایات مطرح است که اگر انسان به دردی مبتلا نشود شرایط را خوب درک نخواهد کرد. مثلا خدایی نکرده اگر کسی فرزندش بیماری سرطان داشته باشد شرایطش برای رسیدن به خدا تغییر می‌کند. 

آقاتهرانی گفت: در بخش تحریم‌ها نیز باید بگویم ما اگر تحریم نمی‌شدیم هیچ چیز نداشتیم چون یک دانش‌آموز و دانشجو اگر امتحان ندهد به موفقیت نمی‌رسد همانطور که آن دانش‌آموز موفق از امتحان بدش می‌آید اما امتحان تضمین‌کننده موفقیتش است ما نیز از تحریم بدمان می‌آید اما تحریم موجب پیشرفت و خودباوری ماست. 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخی می‌گویند نباید در مقابل دشمن مقاومت کرد، گفت: شاید برخی بگویند باید از مقابل دشمن فرار کرد اما باید بگویم فرار کردن کار انسان‌های تنبل است. فرار راه آسان است اما راه درست نیست چرا که همیشه آسان‌ترین راه، درست‌ترین راه نیست لذا مقاومت مجاهدت می‌خواهد مجاهدتی که تمام افعال انسان را مجاهدانه کند. 

دبیرکل جبهه پایداری همچنین گفت: اگر ما مقاومت نمی‌کردیم اکنون چند سانترافیوژ هم نداشتیم اما اکنون تنها در یکی از مراکز خود بیش از 10 هزار سانترافیوژ داریم. 

آقاتهرانی با بیان اینکه باید از شهدا سرلوحه بگیریم گفت: شهدا اهل دویدن و مجاهدت کردن بودند و ما نیز باید همینطور باشیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره آنچه به دخالت سپاه در امور سیاسی در رسانه‌های غربی مطرح است گفت: امام فرموده‌اند سپاه در سیاست دخالت نکند اما این به معنای این نیست که سپاه رای ندهد، نظر ندهد چرا که وظیفه اصلی سپاه حراست و  حفاظت از انقلاب و مبانی انقلاب در برابر انحرافات است. اینکه مقام عظمای ولایت درباره عدم دخالت ارگان‌های نظامی از جمله سپاه و بسیج در امور سیاسی می‌فرمایند برای همه فصل‌الخطاب است و هیچ کس حق اشتباه ندارد اما نباید اینطور فرض شود که سپاه حق حراست و حفاظت از انقلاب را ندارد. 

آقاتهرانی در پاسخ به سوالی درباره برخی مناقشات بین مسئولان کشور گفت: مردم از اختلافات بین مسئولان ناراضی هستند و حق دارند ناراضی باشند. بنده طی جلسه‌ یک و نیم‌ ساعته‌ای که با آقای احمدی‌نژاد داشتم به ایشان گفتم که خیر دنیا و آخرت در اختلاف با مسئولان نیست و نباید رویه اختلاف بین مسئولان ادامه داشته باشد البته در تماس تلفنی که با معاون آقای صادق لاریجانی داشتم نیز به ایشان پیغام دادم که اختلاف بین مسئولان خوب نیست. 

وی با بیان اینکه اختلاف بین مسئولان توجیه ندارد و قابل دفاع نیست، گفت: متاسفانه مسئولان ما در قد و قواره مردم ظاهر نمی‌شوند مردم ما می‌دانند که نباید اختلاف شود اما برخی رعایت نمی‌کنند. 

وی افزود: مردم ما خیلی خوب انتخاب و عمل می‌کنند. در همین انتخابات تهران ما دیدیم مردم چقدر خوب انتخاب می‌کنند و چقدر دقیق هستند. مردم باید بخیل باشند و اجازه ندهند هر کسی به مجلس و دولت برود.



منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد