در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

کشتی حسین علیه‌السلام، سریع‌ترین کشتی نجات


در حدیثی نورانی که به امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثنا منسوب است چنین آمده است که همه ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم ولکن کشتی حسین علیه السلام سریع ترین کشتی نجات است. 


اری،سرعت ازویژگی‌های منحصربه فرد وجود سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام است. آن حضرت هم در خلقت و تکوین سرعت دارد و هم در تشریع، و هم در رسانیدن انسان به خدا و اولیای خاص خدا، از جمله امام زمان ارواحنافداه. 

شاهد سرعت آن حضرت در تکوین، به دنیا آمدن ایشان در 6 ماهگی است. گواه سرعت آن حضرت در تشریع، تبدیل حج تمتع به عمرة مفرده و به پایان رسانیدن اعمال و مناسک حج در روز 8 ذی‌الحجه (روز ترویه) و شتافتن به سوی دیار نینواست؛ شاهد سرعت آن حضرت در رسانیدن انسان به خداوند، رسانیدن حرّبن‌یزید ریاحی از حضیض ذلت و شقاوت به اوج عزت و شهادت در روز عاشوراست؛ و گواه سرعت آن حضرت در رسانیدن به امام زمان ارواحنافداه، رسانیدن سید عبدالکریم کفاش است به مقامی که امام زمان هفته‌ای یک نوبت به دیدار آن جناب می‌آمد، و رسانیدن سیدعلی‌آقا قاضی به مقامی که هر روز در اولین نگاه پس از بیداری، مولانا امام‌عصر‌ارواحنافداه را دیدار می‌کرد.

علامه طباطبایی رحمه‌الله نقل کرده‌اند که استاد عرفانشان، حضرت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، می‌فرمودند: اگر به جایی رسیده‌ام، در سایة قرآن و توسل به سیدالشهداء علیه السلام رسیده‌ام.

جناب شیخ عبدالکریم حامد نقل می‌کند که از جناب سیدعبدالکریم کفاش که هر هفته به ملاقات مولا توفیق می‌یافت، سؤال شد چه کرده‌ای که به چنین توفیقی دست یافته‌ای؟ او در جواب گفت:
شبی جدم پیامبر ختمی مرتبت صلی الله علیه و اله را در عالم رؤیا دیدم. از ایشان تقاضای ملاقات با امام عصرعلیه السلام را نمودم. آن حضرت فرمودند: در طول شبانه‌روز دو مرتبه برای فرزندم سیدالشهداء علیه السلام گریه کن. از خواب بیدار شدم و این برنامه را به مدت یک سال اجرا نمودم تا به تشرف خدمت آن حضرت نایل آمدم.

حاج اسماعیل خان دولابی اعلی الله مقامه الشریف (متوفای 1381 ه.ش) پس از بیان طریقة سیر سْلوک خویش می‌فرماید:
به هر تقدیر همة عنایاتی که به من شد، از برکات امام حسین علیه‌السلام بود. از راه سایر ائمه نیز می‌توان به مقصد رسید، ولی راه امام حسین علیه‌السلام خیلی سریع انسان را به نتیجه می‌رساند؛ چون کشتی امام حسین علیه‌السلام در آسمان‌های غیب خیلی سریع راه می‌رود. هر کس در مسیر معنوی خود حرکتش را از آن حضرت آغاز کند،‌ خیلی زود به مقصد می‌رسد.


منبع : سودای روی دوست؛ استاد آقاتهرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد