در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

نیت اصلی استیضاح کنندگان چیست؟

 

    

 

برخی کارشناسان بر این باورند که استعفا و استیضاح وزیر آموزش و پرورش فقط پاک کردن صورت مساله است و باید مدیریت درست را سر منشاء امور قرار داد و در پی اصلاح به موقع خطا‌ها گام برداشت. 

حادثه دلخراش مدرسه شین آباد پیرانشهر دل هر انسانی را به درد آورد تا ذهن ها به سمت عدم تدبیر و عدالت در زمینه امکانات آموزشی در مدارس برود. چنین حوادثی می تواند شاهدی بر عدم  رسیدگی مناسب به مناطق محروم باشد، مساله ای که قطعا باید وزارت آموزش و پرورش نسبت به آن پاسخگو باشد.

اما مسئله اینجاست که موضوعاتی که اکنون در جامعه مطرح است مانند "استیضاح وزیر آموزش و پرورش" یا " استعفای وزیر" چگونه و با چه اهدافی کلید خورده است؟


*قسم خوردند تا پایان استیضاح بمانند

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اظهار کرد: «این تعداد از نمایندگان قسم یاد کردند تا پایان پای استیضاح باقی بمانند.»

وی در توضیح دلایل استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: «نابسامانی‌های موجود در آموزش‌وپرورش، اجرای عجولانه طرح ۳-۳-۶، کمبود معلم دوره ابتدایی و مازاد آنان در مقطع راهنمایی، از جمله دلایل استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش است.»

اکنون این سوال مطرح است که آیا در صورت نظارت مستمر کمیسیون های مرتبط و پیگیری همیشگی بر کار دستگاه های اجرایی امکان جلوگیری از وقوع چنین حوادثی نیست؟ و آیا حتما باید پس از چنین وقایعی در فکر بررسی و سوال بود؟ و مگر رسالت نمایندگان مجلس چیزی جز این است که به امور مردمی که منتخبشان هستند رسیدگی نمایند؟
 

*استیضاح وزیر غیر کارشناسی است

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای، در ارتباط با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح حاجی‌بابایی در این زمان، کاری غیر منطقی، عجولانه و غیر کارشناسی است .

وی همچنین تصریح کرد: در روستای پیرانشهر حادثه‌ای پیش آمده که همه مردم کشورمان را متاثر کرده و نمایندگان نیز از این حادثه دردمند هستند ولی این دلیل نمی‌شود که جمهوری اسلامی را برای این موضوع دچار بحران کنیم.

 دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش دوای درد دانش‌آموزان سوخته پیرانشهری نیست بلکه کمک به حادثه دید‌گان و حمایت وزیر که تا سقف 1000 میلیارد جهت گرمایش این مدارس و ایجاد سیستم مرکزی قول داده‌اند حمایت کارسازتر است.

 
*کشور به آرامش نیاز دارد

مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان (1/9/91) در حالی که طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس در حال تصویب شدن بود، با مثبت خواندن بحث سوال از مسئولان و اعتماد به نفس در پاسخ دادن توسط مسئولان اجرایی خاطر نشان کردند: «ادامه‌ى این کار همان چیزى است که دشمنان میخواهند؛ دوست میدارند این دو قوه را در مقابل هم قرار بدهند؛ یک عده‌اى تحت تأثیر احساسات از این طرف، یک عده‌اى تحت تأثیر احساسات از آن طرف، یک عده‌اى قلمها و وسائل تبلیغ را در روزنامه و در پایگاه اینترنتى و غیره به کار بگیرند و یک فضاى شلوغى درست کنند. نه، کشور احتیاج دارد به آرامش.»

*پاک کردن صورت مساله

برخی کارشناسان بر این باورند که استعفا و استیضاح وزیر آموزش و پرورش فقط پاک کردن صورت مساله است و باید مدیریت درست را سر منشاء امور قرار داد و در پی اصلاح به موقع خطا‌ها گام برداشت.

امید است طرح این مباحث در شرایط کنونی موجب سوء استفاده برخی عناصر نفوذی نشده و برخی سیاسیون نیز قصد استفاده از این موقعیت برای بده بستان های سیاسی را نداشته باشند.

 

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 15 مگابایت | فرمت flv

زمان : 04:57

دانلود - Direct Download Link

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد