در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

آیت‌الله خوشوقت درباره حضرت رقیه چه گفت؟

 

 

اطلاعات فایل دریافتی :

حجم : 14 مگابایت | فرمت flv

زمان : 05:18

لینک دانلود (flv)

 

اقدام معنا دار صدا و سیما در انتشار سخنان حضرت آیت الله خوشوقت از اساتید اخلاق به نام کشور درباره حضرت رقیه (س) و عزاداری امام حسین علیه‌السلام، بهانه‌ای شد تا عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه سیل هجمه و توهین‌ها را علیه این عالم ربانی و انقلابی نثار کنند.

به گزارش رجانیوز، رسانه ملی در برنامه مناسبتی "راه سعادت" که در دهه اول ماه محرم الحرام و  در یکی از پر بازدیدترین ساعات تلویزیون روی آنتن برد، اقدام به پخش سخنان حضرت آیت الله خوشوقت کرد که در بخشی از آن، این شاگرد برجسته امام و علامه طباطبایی به پرسشی درباره حضرت رقیه‌(س)  پاسخ داد.

"انکار حضرت رقیه (س) در سیمای جمهوری اسلامی" عنوانی بود که برخی از رسانه‌های خاص از سخنان آیت الله خوشوقت برگزیدند و این درحالی بود که در همان فیلم منتشر شده در صدا و سیما نه تنها هیچ بحثی دال بر انکار حضرت رقیه (س) مطرح نشده بلکه بر وجود این دختر نازدانه و قبر مطهر او تاکید شده است.

اما آنچه که از ممیزی سازمان صدا و سیما به راحتی و بدون پیش‌بینی تبعات آن گذشت در شرایطی بود که ملت ایران در حال و هوای اقامه عزا برای سید و سالار شهیدان و خاندان گرامی او بودند و روشن است انتشار نظرات اختلافی درباره شهدای کربلا، آن هم در وسعت سیمای جمهوری اسلامی در ساعات پر بازدید، چه اثرات نامطلوبی داشته و منجر به قضاوت‌های نادرست و بعضا عجولانه می‌شود.

این اقدام رسانه ملی، بهانه مناسبی به دست جمع معدودی که از مواضع سیاسی و انقلابی آیت الله خوشوقت در دفاع از حریم ولایت دلگیر بودند داد که با سوء استفاده از محبت تمام نشدنی محبان اهل بیت علیهم‌السلام به دستگاه امام حسین علیه السلام، کینه‌های به اصطلاح بدریه و خیبریه خود از نظام را بر سر یکی از طرفداران سر سخت و استوار آن خالی کنند.

اگرچه واضح است حساب برخی از نوکران دلسوز اهل‌بیت‌علیهم‌السلام که از فرط محبت به حضرت رقیه (س) از دایره انصاف خارج شدند را با کسانی که در لباس دین، نظام اسلامی را کنار گذاشته و با فریاد وا اسلاما، غرض ورزانه پنجه به چهره یاران انقلاب کشیدند، جداست. و البته این سوال جدی از آن عاشقان آل‌الله علیه‌السلام مطرح است که چرا در قبال صدا و سیما که به این وسعت به انتشار موارد اختلافی مبادرت کرده، سکوت پیشه کرده اند؟

آنانی که سالیان سال با آیت الله خوشوقت مجالست داشتند، همگی بر منش و روش این عالم فرزانه صحه می‌گذارند که به هیچ وجه راضی به انتشار نظرات اختلافی نیستند، خصوصا آنچه که مربوط به دستگاه سیدالشهدا علیه السلام است و  شنیده‌ها حاکی از آن است که این استاد اخلاق از انتشار آن ابراز نارضایتی کرده‌اند.

اینکه صدا و سیما پس از سال‌ها عدم پخش منبرهای پر تاثیر این عالم فرزانه، به دنبال انتشار سخنان عالمانی هم‌چون آیت الله خوشوقت بر آمده، جای خوشبختی است، اما اقدامی که رسانه ملی در ماجرای اخیر با یک عالم ربانی کرد، اگرچه منشاء آن - با حسن ظن - از کج سلیقگی باشد اما متحمل هزینه‌های سنگینی شد که جبران آن سخت است.

جالب است آنچه که دستمایه سیل اهانت‌ها و قضاوت‌های علیه آیت الله خوشوقت شد، نظرات کامل و جامع این استاد اخلاق درباره حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها نبود و در این میان آنچه که به فراموشی رفت عنصر زمان و مکان و نیت پاسخ دهنده در پاسخگویی بود، که به طور کامل بیان نشد و دستاویزی برای مغرضان و ناآگاهان ایجاد کرد. 

به منظور سوء برداشت‌ها از سخنرانی آیت‌الله خوشوقت، نظرات این استاد اخلاق درباره حضرت رقیه(س)، عزاداری و سید بن طاووس در پی می‌آید:

 

 *حضرت رقیه(س) جزو عائله امام حسین(ع) در کاروان اسرا حضور داشته است

آیت‌الله خوشوقت با بیان اینکه در تاریخ زندگانی بشر از ابتدا تا انتها هیچ حماسه‌ای مانند حادثه عاشورا بی‌همتا و بی‌نظیر نبوده است، هر یک از حاضران در رکاب امام حسین(ع) در حادثه عاشورا و حتی بعد از آن در کاروان اسرا را دارای امتیازات ویژه‌ای دانست و درباره حضور حضرت رقیه(س) در کاروان اسرا ابراز داشت: در مقاتل نوشته‌اند که حضرت رقیه(س) 3 یا 4 سال سن داشته و جزو اسرا بوده است که حتماً پدرش امام حسین بوده است یا پدرش سایر شهدای کربلا بوده است.

*وظیفه عزاداری برای حضرت رقیه(س)

وی با تأکید بر اینکه حضرت رقیه(س) جزو عائله امام حسین(ع) بوده است، افزود: چون بعضی از علما حضور ایشان را قید کرده‌اند، بنابراین همه کارهایی که در مورد سایر شهدای کربلا انجام می‌دهیم، برای ایشان هم انجام می‌دهیم، مانند عزاداری و به زیارت رفتن ایشان؛ پس چون علما گفته‌اند، ما وظیفه داریم اجرا کنیم و از برکاتش برخوردار شویم.

*عزاداری برای امام حسین(ع) از زمان پیامبر(ص)

آیت‌الله خوشوقت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) از زمان جد بزرگوارش حضرت محمد مصطفی(ص) مرسوم بوده است،‌ بیان داشت: از زمان ولادت امام حسین(ع)، پیامبر(ص)،‌ حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گریه می‌کردند، در آن زمان بهترین روش برای عزاداری گریه کردن بود، اما از زمانی که حکومت شیعه در ایران تشکیل شد، شبیه این عزاداری، در سینه‌زنی و زنجیر‌زنی وارد شد و همه این‌ها عزاداری است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد