در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

لبخند پشت خاکریز

     

 اخلاص فتح المبینی:

در جنگ، سابقه و مرتبه ای به هم زدن؛ کهنه کار بودن؛ سبقت و اولویت داشتن در مقاومت و ایثار.

ترمز آباد:

روستایی در مهران به نام هرمز آباد که عقبه تدارکات و ترابری گردان ها و واحدهای آن منطقه بود و ایستگاهی صلواتی داشت که کم تر عابری می توانست از خیر آن بگذرد و پیاده نشود و گردگیری ای نکند. برای همین، بچه ها هرمز را کم کم به ترمز تبدیل کردند؛ کنایه از اینکه همه در این نقطه توقف می کنند و مختصری به خودشان می رسند

یدک کش:

نیروی رزمنده با قدرت؛ کسی که می توانست علاوه بر وظایف خود و حمل وسایلش به افراد ضعیف و کوچک تر هم در جابجایی ها کمک کند.

صدای سخن عشق:

سوت خمپاره 120 قبل از انفجار؛ گلوله ای که دنبال طالب شهادت و وصال می گشت.

بیمه جبهه:

قباله جنگ؛ نیروی دائمی جبهه؛ بسیجی همیشه حی و حاضر در صحنه نبرد.

شهر موش ها:

شهر شوش در استان خوزستان که در آن موش به قدری زیاد بود که داخل همه جا می شد و همه چیز می خورد. در دسترس ترین آن، سهمیه نان خشک رزمنده های بی دفاع بود که هم باید از دست دشمن مصیبت می کشیدند و هم مجبور بودند لقمه خود را از دهان این جانواران موذی بیرون آورند.

تنبلیغات:

تنبلیغات کنایه از سبک و عادی بودن کار تبلیغات در جبهه، در مقابل سایر مسئولیت ها.

آمپول معنویت:

فرد بسیار مخلص و متقی، کسی که تزریق چند «سی سی » از اخلاص او کافی بود تا به اصطلاح یک « مریض قلبی» را از مرگ نجات دهد.کسی که همه سعی می کردند با او غذا بخورند، راه بروند، مصاحبت داشته باشند، در صف نماز کنار او بایستند و خلاصه کنار او باشند تا با واسطه یا بی واسطه از خلوص او برخوردار شده، در این راه به رشد و تعالی برسند.

آدم بیدارکن:

نماز شب خوان، کسی که در تاریکی مطلق سنگر، شب هنگام برای راز و نیاز با خدا بر می خیزد و ناگزیر در آن بستر به هم فشرده، تا می خواست برای وضو ساختن بیرون بیاید دست و پای بعضی از بچه ها را لگد کرده و از خواب بیدارشان می کرد.

پارتی کلفت:

اول عملیات شهید شدن، و یا به سختی مجروح شدن. از آنجا که بچه ها قبول قربانی را از ناحیه حق تعالی مشروط به اخلاص می دانستند و جراحت و شهادت را نوعی پذیرفتن و جلب رضایت او، وقتی عده ای به یکی از این دو توفیق می رسیدند، می گفتند پارتی شان کلفته.




نظرات 1 + ارسال نظر
روح الامین پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 http://14sabz.blogsky.com

سلام
سلامی به بلندای آسمان
سلامی به گرمی آفتاب
سلام دوست من
ایرادی نیست که از ما دل بریده ای
ایرادی نیست
فقط آمدم بگویم ...
خیلی مخلصیم
همین
اجرتون با حضرت فاطمه زهرا (س)
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد