در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

هرچه داریم از امام حسین علیه السلام است

هرچه داریم از امام حسین (علیه السلام) است 

 

  

پنجمین همایش تجلیل از سیره‌سرایان اهل بیت(ع) جمعه شب در مسجد چهارده معصوم همدان با حضور مسئولان هیأت‌های حسینی و مداحان اهل بیت برگزار شد. 


در این مراسم مرتضی آقا‌تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه داریم از امام حسین(ع) است. انقلاب ما هم از امام حسین(ع) است. 


وی گفت: این حدیث پیامبر که فرموده است: «حسین منی و ان من حسین» اینگونه تفسیر می‌شود که اگر امام حسین(ع) نبود دین من (حضرت محمد) هم نبود؛ چراکه ادیان پیامبران قبلی همانند موسی از بین رفت، ولی دین اسلام پابرجاست چون حسین(ع) را داشت.
 

آقا‌تهرانی در ادامه افزود: انقلاب ما هم از امام حسین(ع) است. رژیم شاه در محرم نابود شد. مجسمه‌های شاه در محرم پایین آورده شد. فتنه 88 نیز در محرم خاموش شد.
وی با توصیه به مردم و هیأت‌های حسینی گفت: باید مواظب باشید که نعمت اهل بیت و خدمتگزاری به اهل بیت را از ما نگیرند. شکر نعمت بجا آورید و این نعمت را با دنیا معامله نکنید و مبتلای کم‌فروشی در این خصوص نشوید. 


آقا‌تهرانی بیان کرد: بهترین خدمتگزار امام حسین(ع) امام عصر(عج) است. پس من و تو باید یک جوری خدمتگزار دربار حسین(ع) باشیم. امام عصر(عج) وقتی ظهور می‌کند در کنار کعبه خودش را فرزند امام حسین(ع) معرفی می‌کند و می‌فرماید: من فرزند کسی هستم که لب تشنه شهید شد.»  الان امام حسین(ع) را در همه جای دنیا می‌شناسند. 


در اروپا و آمریکا و در برخی ایالت‌های آمریکا نزدیک‌ترین یکشنبه به عاشورای حسینی را روز حسین(ع) نام‌گذاری کرده‌اند. حتی هندوها نیز امام حسین(ع) را می‌شناسند، پس هرچه می‌توانید جلسات حسینی را بیشتر کنید و به موقع در جلسات حسینی حاضر شوید و مواظب باشید 


این جلسات را به گناه آلوده نسازید. فرزندانتان را تشویق به حضور در جلسات حسینی کنید. این راه را برای همه باز کنید. اگر ناسپاسی کنیم ممکن است نعمت حسینی را از ما بگیرند. باید مواظب بود. 


در ادامه این همایش سید محمدکاظم حجازی به نمایندگی از طرف هیأت یادآوران عاشورای حسینی و مؤسسه خیریه شهید محراب آیت‌ا... مدنی که بانی این مراسم بودند، گفت: امروز طراوت جامعه شیعه مرهون اشک‌های محبان اهل بیت(ع) است. اسکلت‌بندی جامعه در این اشک‌ها شکل می‌گیرد و گره‌ها با این اشک‌ها باز می‌شود. 


وی در ادامه گفت: هدایت‌های غیبی معصومین(ع) این نظام را استوار نگاه داشته است. هیأت‌های حسینی به اهداف نظام اسلامی کمک می‌کنند.  


منبع : روزنامه همدان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد