در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

پیام‌های اقتصادی یک حضور مردمی

مردم بار دیگر در 22 بهمن با حضور پرشور ‌ در صحنه اثبات کردند که مصائب اقتصادی بر انتخاب مسیر اتخاذ شده جمهوری اسلامی خللی ایجاد نکرده است.



22 بهمن

با این حال شعارهای مردمی، پلاکاردها و پیام‌های آیات عظام شرکت‌کننده همراه با پیامی واضح بود؛ پیامی که بی‌شک مسئولان نخواهند توانست از کنار آن به راحتی بگذرند.


مردم با امضای دوباره بر سر پیمان خود با آرمان‌های شهدا بار دیگر نشان دادند که در جنگ اقتصادی و مقابله با دشمنان سربلندند و با وجود مشکلات همچنان وظیفه خود را در اقتصاد مقاومتی به نحو احسن انجام می‌دهند.


مردم بار دیگر نشان دادند در حالی که مسئولان در کشاکش اختلافات شخصی و جناحی هستند از آنها به مراتب جلوترند و مسئولیت خود را به خوبی پذیرفته و آن را به انجام رساندند و در جنگ نرمی که پایه و ابزار آن اقتصادی است، با پیشه کردن صبر به وعده الهی پیروزی برای صابران باور دارند.


به ادامه مطلب بروید ...


در حالی قصد دشمنان با اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد محدودیت‌های بانکی و خرید نفت از ما به یقین سست کردن اراده ملت بود بهمن بار دیگر به جهانیان نشان داد که تحریم‌ها اثری در اراده ملت ایران نخواهد داشت و آنها نتیجه‌ای از این رفتارها نمی‌گیرند. اما این حماسه و شعارهای طرح شده به مسئولان نیز پیامی اقتصادی داشت‌! پیامی که باید بیش از پیش شنیده شود و سرلوحه کارهای مسئولان قرار گیرد، چه دولتمردان در مدیریت اجرایی – اقتصادی و چه نمایندگان مجلس در حوزه قانونگذاری و ترسیم نقشه راه سخت اقتصادی پیش رو.


مردم با تفکیک تحریم‌های خارجی و خود تحریمی‌ها و سوءمدیریت‌ها در حقیقت خواستار بهره‌وری نه تنها در سیستم‌های اقتصادی که بهره‌وری در مدیریت و خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسئولان کشور حول ولایت و منویات مقام معظم رهبری بودند. برای همین در میان مردم شعار‌ها و پلاکاردهایی چون «‌پشتیبان اقتصاد مقاومتی هستیم» و یا «وحدت وحدت، فوری فوری» نیز به چشم می‌خورد.


22 بهمن

مردم انتظار دارند مسئولان به جای عمومی کردن رفتارهای سیاسی با اثرات منفی که به منظور مطامع شخصی – جناحی و انتخاباتی از آنها سر می‌زند با وحدت برای مشکلات تحمیلی راهکارهای زیربنایی ارائه دهند. آنچنان که آیت‌الله‌ ناصر مکارم‌شیرازی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن خطاب به مسئولان گفت:


«مردم با وجود تمام مشکلاتی که دارند وقتی پای دفاع از نظام، دین و مذهب به میان می‌آید با هم متحد و متفق هستند؛ شما

هم با وحدت و همدلی مشکلات مردم را حل کنید.


مردم بار دیگر نشان دادند که انقلاب برای مقابله با رانت‌خواری و زیاده‌خواهی است، دشمنان داخلی و خارجی است و حفظ انقلاب نیز در گرو اینها است، نه اینکه به اسم مقابله با رانت‌خواری و فقط به دنبال مناسبات و مقاصد خاص سعی در حذف رقیب داشته باشیم.


 لذا مسئولان باید در شرایطی که رهبری همواره بر وحدت تأکید دارند و مسئولان را به پرهیز از بداخلاقی‌های سیاسی متاثر در شرایط اقتصادی توصیه می‌کنند، تنها با وحدت عملی حول محور منافع ملی و استفاده از راهکارهای منبعث از برآیند عقلای اقتصادی پاسخی درخور حماسه‌سازان ایران بدهند.



منبع : جوان آنلاین



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد