در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از زبان ائمه اطهار

  

 

هرگاه مشکلی برایت پیش آمد از عبدالعظیم حسنی بپرس 

صاحب بن عباد در راستای بازگویی فضائل حضرت عبدالعظیم(ع) در رساله خود به نقل از ابوحماد رازی گفته است: خدمت حضرت هادی علیه السّلام رسیدم و از آن جناب مسائلی پرسیدم، هنگامی‌که اراده کردم از محضر مقدّسش بیرون شوم فرمود: هرگاه مشکلاتی برایت پیش آمد کرد، آنها را از عبدالعظیم حسنی بپرس، و سلام مرا هم به او برسان. 

تو از دوستان حقیقی ما هستی 

در جای دیگری در امالی «صدوق» در ضمن حدیث «عرض دین» آمده است که وقتی حضرت عبدالعظیم خدمت امام هادی علیه السّلام مشرّف شد و عقائد خود را اظهار نمود، امام فرمود: تو از دوستان حقیقی ما هستی. 

«ابونصر بخاری» ضمن حالات فرزندان امام مجتبی علیه السّلام از «ابوعلی محمّد بن همام» از حضرت امام حسن عسکری(ع) روایت کرده است که در نزد آن جناب از عبدالعظیم حسنی صحبت به میان آمد، فرمود:« اگر عبدالعظیم نبود می‌گفتیم علی‌بن‌حسن بن زیدبن‌حسن فرزندی از خود باقی نگذاشت». 

من زار عبدالعظیم بری کمن زار الحسین بکربلا 

 

 

«ابن قولویه» در «کامل الزّیارات» از «علیّ ابن حسین ابن موسی بن بابویه» روایت کرده است که یکی از اهالی ری گفت بر حضرت ابوالحسن العسکری امام هادی علیه السّلام وارد شدم آن جناب از من پرسید کجا بودی؟ عرض کردم به زیارت سیّد الشهدا علیه السّلام رفته بودم آن حضرت فرمود بدان و آگاه باش اگر قبر عبدالعظیم حسنی علیه السّلام را که در نزد شماست زیارت کرده بودی مثل آن است که حضرت حسین ابن علی را در کربلا زیارت کرده باشی.

  

وعده همگی ما امشب پابوس حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد