در انتظار یار
در انتظار یار

در انتظار یار

بازخوانی فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی

 

  تذکری به افراد به اصطلاح ** خواص **   

خواص بی بصیرت

 

 

امام خمینی : هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است « مفسد » است

 

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سخنرانی‌ها و پیام‌های مختلفی با تاکید بر فصل الخطاب بودن نظر شورای نگهبان ، بر لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها ، احزاب و افراد تاکید ورزیده‌اند . 

گزیده‌ای از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره تمکین مسئولان ، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان به شرح ذیل است : 

شورای نگهبان گوش به حرف عده‌ای که به اصطلاح مترقی هستند ندهد 

... شما باید ناظر بر قوانین مجلس باشید ، و باید بدانید که به هیچ وجه ملاحظه نکنید .  

باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد . به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ای  

که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند ،  

ندهید ، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید . خدا را در نظر بگیرید . اصولا آنچه که باید در نظر  

گرفته شود خداست ، نه مردم ، اگر صد میلیون آدم ، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و  

شما دیدید که همه آنها حرفی می زنند که بر خلاف حکم قرآن است بایستید و حرف خدا  

را بزنید ، ولو اینکه تمام بر شما بشورند . انبیا هم همین طور عمل می کردند ؛ مثلا موسی 

 در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد ؟ مگر موافقی داشت . بحمدالله مجلس ما  

مجلسی است اسلامی و قوانین خلاف اسلام تصویب نخواهد شد ؛ ولی شما وظیفه دارید  

ناظر باشید . خلاصه گوش به حرف طبقه مرفه مترقی ندهید . خدا انشاءالله با ماست . 

 اگر عملمان برای خدا باشد ، خدا ما را موفق می کند ... " (صحیفه امام ج 13 ص 53)  

 


 

برای خواندن بقیه بیانات امام خمینی (ره) درباره شورای نگهبان و اهمیت آن  

به ادامه مطلب بروید . . .

هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است 

من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت . مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید . من نمی گویم رای خودش را نگوید ؛ بگوید ؛ رای خودش را بگوید ؛ اما اگر بخواهد فساد کند ، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا ، این فساد است ، و مفسد است یک همچو آدمی ، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد . این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند ؛ و این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است ؛ این مجلس فراهم آمده از"الله اکبر"های مردم است ؛ اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از "الله اکبر" مردم قدمی برخلاف اسلام بگذارد ، این مجلس مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیر مسلمین عمل کرده . با تمام قدرت ، بدون اینکه ملاحظه از احدی و از مقامی بشود ، مجلس باید مسائل را طرح بکند . و رد و بدل و انتقاد صحیح ، بدون جار و جنجال ، بدون هیاهو ،  مسائل را بگویند . کسی که مخالف است مخالفت خودش را بدون هیاهو بگوید . آن که موافق است موافقت خودش را بدون جار و جنجال بگوید . و بعد هم رای بگیرند . وقتی رای گرفتند ، اگر اکثریت رای داد ، و بعد هم برده شد پیش شورای نگهبان و آنها هم صحیح دانستند این رای را ، مخالف اسلام ندانستند و مخالف قانون اساسی ندانستند ، اگربعدها بخواهند شیطنت بکنند ، این شیطنتها از مبادی غضب ، از مبادی فاسد ، بیرون می آید . باید سرتسلیم به مجلس ، یعنی سر تسلیم به اسلام وقتی مخالف اسلام نیست ، سرتسلیم به اسلام فرود آورد . روشهای غیر اسلامی را ، اگر هم در باطن - خدای نخواسته - دارند ، نباید دیگر اظهار بکنند و نباید اذهان مردم را نسبت به مجلس مشوش کنند . این یک مسئله ای است اساسی ، و باید همه توجه داشته باشند . به مجرد اینکه یک مطلبی برخلاف رای یک نفر است ، نباید بگوید مجلس درست نیست .

(صحیفه امام ج14ص370)  

 


*پس از رای و انفاذ شورای نگهبان، هیچ مقامی حق رد آن را ندارد 

... موضوعات برای احکام ثانویه اسلام نظر خواهی شود که کارها به نحو شایسته انجام گیرد . و این نکته نیز لازم است که تذکر داده شود که رد احکام ثانویه پس از تشخیص موضوع به وسیله عرف کارشناس ، با رد احکام اولیه فرقی ندارد ، چون هر دو احکام الله می باشند . و نیز احکام ثانویه ربطی به اعمال ولایت فقیه ندارد و پس از رای مجلس وانفاذ شورای نگهبان ، هیچ مقامی حق رد آن را ندارد ، و دولت در اجرای آن باید بدون هیچ ملاحظه ای اقدام کند . و با تشخیص دو سوم مجلس شورای اسلامی که مجتمعی ازعلمای اعلام و مجتهدان و متفکران و متعهدان به اسلام هستند ، در موضوعات عرفیه که تشخیص آن با عرف است ، با مشورت از کارشناسان ، حجت شرعی است که مخالفت باآن بدون حجت قویتر خلاف طریقه عقلاست . چنانچه تغییر احکام اولیه ، با شک درموضوع و عدم احراز آن با طریقه عقلا مخالف است . دولت جمهوری اسلامی که متصدی اداره کشور است و در هر پیشامدی موظف است اقدام مقتضی نماید ، در وضع کنونی بدون کمک ملت ، توانایی رفع تمام گرفتاریها را ندارد و برای اداره نظام جمهوری و دفاع از دشمنان مهاجم و رفع مشکلات جنگ که حجم آن بسیار عظیم است ، احتیاج به کمک دارد

 (صحیفه امام ج17ص 321 ) 

 


در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، شورای نگهبان را تایید کرده ام 

... از تحمل زحمات و رنجهای شما تشکر می کنم . شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید . همه می دانید تا کسی کاری انجام ندهد کسی به او توهین نمی کند . توهین برای کسانی است که می خواهند زنده باشند . هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم . باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کاری نداشته باشیم که چه کسی از این کاری که برای خدا می کنیم خوشش می آید و یا چه کسی بدش می آید . من در تمام مواقعی که مقتضی بوده است ، مجلس و شورای نگهبان را تایید کرده ام . ما باید دست دردست یکدیگر بگذاریم تا یک کشور اسلامی درست کنیم . امروز تبلیغات علیه من و شما نیست ، تبلیغات علیه اسلام است . اگر ما با اسلام کاری نداشتیم کسی با ما بد نبود . امروز امریکا و شوروی را که آن قدر در دنیا فساد می کنند کسی محکوم نمی کند ، ولی تمام محکومیتها مال ماست . در دنیا تنها ایران است که موردسئوال است ؛ ولی اگر ما وحدت خودمان را حفظ کنیم و همصدا و همجهت باشیم از هیچ چیز نباید بترسیم . مهم این است که با هم خوب باشید و تصمیم داشته باشیم که مستقل ...

(صحیفه امام ج 17ص441) 

 


افرادی که نظر شورای نگهبان موافق میلشان نباشد دست به شایعه افکنی می‌زنند 

... چنانچه مشاهده می شود پس از انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی ، افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تایید بعضی حوزه ها موافق میل شان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان - ایدهم الله تعالی - را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند ، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی ها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذشتن سالی چند ازانقلاب چه خواهد بود . امید است چنین اعمال ، بی توجه به نتایج ناروا و اسف بار آن باشد . معلوم نیست در صدر مشروطیت در دوره اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد . در آن زمان به تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم . من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است . همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم واردمی شود و در آخر ، رژیمی را ساقط می نماید . لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین ، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت ها و ابرقدرت هاست وفادار باشیم .

(صحیفه امام ج17ص431) 

 


شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است 

شورای نگهبان ، موردتایید اینجانب می‌باشند شورای محترم نگهبان ، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند ، موردتایید اینجانب می باشند . و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است . و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند . البته توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد ومعلوم است آقایان با تعهدی که دارند تحت تاثیر هیچ جوی واقع نمی شوند . ان شاءالله موید باشند .

(صحیفه امام ج19ص155) 

 


نهاد شورای نگهبان به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد 

ولایت فقیه و حکم حکومتی از احکام اولیه است . نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تایید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد. این نهاد باید همیشه با بیداری و هوشیاری در خدمت به اسلام و مسلمین کوشا باشد .

(صحیفه امام ج20ص457)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد