در راستای مکانیزه شدن و رعایت بهداشت و افزودن بر زیبایی چهرهشهر سطلهای زباله مکانیزه که حدود 2سالی است وارد چرخهشهری شدهاند، بهزودی با درهای الکترونیکی وارد بازار میشوند. نوآوری و خلاقیت جوانان ایرانی همانطور که همیشه گفته میشود در بین مردم دنیا زبانزد است، اما به شرط آنکه کمی جدی گرفته شوند و از آنها حمایتهای لازم به عمل آید.
طرح اولیه شهرام زمانی، مدیر خدماتشهری ناحیه3 منطقه11 در خصوص الکترونیکی شدن درب سطلهای زباله با کمک مخترعین دوقلو به نامهای افشین و شاهین فدایی به اختراع منجر شد. پای حرفهایشان که مینشینی، آنقدر در خصوص اختراعات جدید و قدیمشان حرف میزنند که آدم از اینکه تا به حال ابتکاری برای عرضه نداشته، خجالت میکشد!
خودشان که میگویند در صورت اجرایی شدن این طرح، طرحهای دیگری نیز در خصوص خدماتشهری دارند که آنها را ارایه خواهند کرد. از جمله طرحهایی که به ما معرفی کردند، «طرح زندهگیری موش» بود که ظاهراً میخواهند با روش گولزدن، موشها را شکار کنند!
... اما ویژگیها و مزایای طرح فعلی: تفاوت درهای مخازن جدید با قبلیمخازن زباله همان مخازن قبلی هستند با این تفاوت که یک دریچه 50در50 روی در این مخازن نصب شده حالت فنری دارد و زبالهها قابلخارج شدن نیستند. این درها قفل شده و توسط برق 24ولت یعنی با یک شوک، باز و تخلیه میشوند.
مزایای در الکترونیکی مخازن1 -عوامل غیرمجاز تفکیک زباله نمیتوانند از مخزن، زباله برداشت کنند. 2 -نمای شهری با این طراحی زیباتر شده و درهای زباله همیشه بازنمیماند. در این وضعیت زبالهها هم معلوم نیستند و چهره شهر را نا زیبا نمیکنند. 3 -با وجود این درها جانوران موذی نمیتوانند وارد مخزن بشوند. 4 -بوی بد مخازن قابلاستشمام نیست. 5 -نمیتوانیم خاک را بهصورت فلهای درون این مخازن بریزیم، مگر اینکه خاک درون کیسه باشد. پیش از این سنگینی خاکهای فلهای باعث شکستهشدن پایه مخازن میشد. 6 -دیگر نمیشود زبالهها را از دور پرت کرد.
7 -وقتی در مخزن بسته باشد، احتمال آتشسوزی و شکستهشدن بهمراتب کمتر است. 8 -به دلیل سادهبودن، نیازی به آموزش ندارد.
کپیبرداری نشده استدوقلوهای فدایی از منحصربهفرد بودن این طرح حرف میزنند و آن را یک کار نو و جدید معرفی میکنند: «این کار در هیچجای دنیا انجام نشده و ما کپیبرداری نکردیم. قطعات هم از وسایل دیگر اقتباس شده و نیاز به واردات قطعه نیست». و شهرام زمانی ادامه میدهد: «خیلی ساده درست شده، فقط فکرش پیچیده بوده. حتی برق کمولت نصب کردیم که خطر برقگرفتگی نداشتهباشد. به عبارتی میتوان گفت، این وسیله با شوک الکتریکی 24ولت کار میکند».
اصلاً دورریز نداردبهرغم سادگی درهای الکترونیکی، آغاز تا پایان این پروژه حدود 6ماه زمان برده است و انواع و اقسام قفلها طراحی شده تا به بهترین و کاملترین قفل دست پیدا کنند. همچنین این گروه سعی کرده تا آزمایشها در بین خودشان انجام شود، نه در میان مردم(!) تا اگر آزمون و خطایی هست، خطری متوجه مردم نباشد. از دیگر ویژگیهای این طرح این است که قابلیت نصب روی مخازن فلزی را هم دارد و فقط روی مخازن پلاستیکی قابل نصب نیست. همچنین این گروه دورریز کار را «صفر» اعلام کرده و گفتند: «اصلاً دورریز ندارد»!
مخارج مخزن جدیداین درها تا اینجا 150هزار تومان هزینه داشته که در تولید انبوه به 40 تا 50هزار تومان خواهدرسید. در موارد اولیه سعی شده است که از موادی با استحکام بالا استفاده شود. قطعات به کاررفته همگی ضدآب و قابلشستوشو هستند. این درها توسط مخازن ماشینشوی باز میشوند.
دیگرطرحهای دوقلوهادوقلوها تاکنون اختراعات زیادی را به ثبت رسانده اند. بهغیر از طرح زندهگیری موشها که ابتدا عرض کردیم، آنها موفق به ساخت سنسوری شدهاند که در کارخانجات کاربرد موثر و بسیار مفیدی دارد؛ بهاینترتیب که با نزدیکشدن دست به ارههای برقی، اره از ریل خارج میشود و صحنه را ترک میکند. در نمونههای خارجی این طرح، دست پس از برخورد به اره و آسیبدیدگی جزیی متوقف میشد، اما در این طرح به دست کوچترین آسیبی نمیرسد
برای اولین بار دانشمندان ناسا موفق به شناسایی مواد تشکیل دهنده پروتئین در یک ستاره دنبالهدار، شدند
به گزارش نیویورک تایمز محققان مرکز فضایی گودارد در آمریکا در پی مطالعه بر روی نمونههای گرفته شده از یک ستاره دنباله دار در سال 2006، یک نوع آمینو اسید به نام گلیسین را شناسایی کردهاند. این نمونهها توسط کاوشگر Stardust گرفتهشدهاند.
گلیسین نوعی آمینو اسید است که برای ساخت گلوتاتیون و پورفیرین، از مواد تشکیل دهنده هموگلوبین خون، در بدن مصرف میشود.
آمینو اسیدها ملکولهای کوچکی هستند که با اتصال تعداد زیادی از آنها پروتئین تولید میشود. دانشمندان بارها رد این مواد را در سنگهای آسمانی که با زمین برخورد میکنند پیدا کردهاند و پیشتر، در طیف نگاری گازهای کهکشانهای دوردست شواهد وجود گلیسین یافت شدهاست.
به گفته دانشمندان این امر میتواند یکی از فرضیههای تشکیل زمین را ثابت کند. بر اساس این فرضیه مواد اساسی حیاتی زمانی که سیارکها و ستارههای دنبالهدار به زمین برخورد کردند، به سیاره ما وارد شدند.
اگر این فرضیه اثبات شود، می توان نشان داد زمانی که یک سیاره از یک ابر ستارهای متولد میشود، نشانههای حیات از همان زمان تولد در آن یافت میشود.
میزان ورود گردشگران خارجی در چهارماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه، رشدی 3/1درصدی داشته است.
مدیرکل گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دراین باره به ایرنا گفت: براساس آمارها و اطلاعات دریافتی تعداد گردشگران خارجی از 688 هزار و 719 نفر تا پایان تیرماه 87 به 699 هزار و 718 نفر در همین زمان در سال 88 رسیده که حاکی از افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور است.
محمدرضا پوینده افزود: با توجه به این که بسیاری از دفاتر مسافرتی اعلام کردهاند که تعداد زیادی از تورها لغو شدهاند اما تا کنون هیچ آماری درباره این ادعا در اختیار این اداره کل قرار نگرفته است. وی یکی از موانع عمده ورود گردشگران خارجی را گرفتن ویزای اقامت برای گردشگران خارجی نام برد و گفت: البته این مسئله در سال 84 رفع شد و در شش فرودگاه بزرگ کشور شامل امام خمینی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و کیش ،گردشگران می توانند ویزای اقامت دریافت کنند.
فاطمه حقیقتجو نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در گفتوگو با یک سایت ضدانقلاب در تشریح دلایل معرفی سه وزیر زن توسط محمود احمدینژاد به مجلس، اقدام احمدینژاد را از روی فریبکاری دانسته و با توهین بی سابقه ای نسبت به منتخب ملت افزوده: «من معتقدم آقای احمدینژاد فرافکنی میکند.» گفتنی است پیش از این و پس از هتاکی یکی از شیوخ اصلاحات به احمدینژاد دستور ادامه اجرای پروژه توهین به منتخب ملت از سوی یکی از سران دوم خرداد صادر شده است.
پس از اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی و دلسردی غرب و بیگانگان از امید بستن به وی،علیر ضا نوریزاده روزنامهنگار ضدانقلاب مقیم لندن در گفت وگو با تلویزیون صدای امریکا شدیداًَ وی را مورد انتقاد قرار داد. نوری زاده در سخنانی توهین آمیز نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت ادعا کرده که هاشمی جایی که تمام اعتبار، منزلت، قدرت و امکانات فرزندان و دوستانش درخطر قرار گرفته صدایش را بلند کرد و بازهم بلندی صدایش تا یک حد ممکنی بود. هرگز هاشمی صراحت کروبی را نداشته است. هرگز هاشمی خرد آقای موسوی را درعملکردش نشان نداده و دوراندیشی هاشمی رفسنجانی از آن دوراندیشیهایی است که با سیاست بازی به هم میآمیزد. به خاطر همین هاشمی تا الآن سرپا مانده است.
به دنبال موضعگیری اخیر دولت آرژانتین در مورد وزیر پیشنهادی دفاع دولت دهم، کاریوکینتروس، کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار و در ملاقات با رئیس اداره دوم امریکای جنوبی مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این موضع دولت آرژانتین به وی ابلاغ شد. در این ملاقات، رئیس اداره دوم امریکای جنوبی، بیانیه صادره از طرف وزارت خارجه آرژانتین در این خصوص را مداخله آشکار در امور داخلی ایران دانسته و آن را قویاً محکوم کرد. وی در ادامه تأکید کرد که متأسفانه برخی افراد و جریانها در داخل آرژانتین بالاخص در دستگاه قضایی آن کشور، بهجای دفاع از منافع مردم آرژانتین از منافع صهیونیستها دفاع میکنند.
در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.
این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.
در حدود ساعت 5/10 شامگاه 29 ژانویه 1948 هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به « استار تایگر» هنگامی که با 26 مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.
چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد»
با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد.
در ساعت 45/7 دقیقه بامداد روز 17 ژانویه 1949 کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در « جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز « مثلث برمودا» به سرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید.
کاپیتان 40 دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.
ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.
برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود.
پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.
وجه تسمیه «مثلث برمودا»
در روز 5 دسامبر 1945 پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره 19 نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل» واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.
قبلا جندین بار جنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.
در ساعت 10/2 دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود 200 مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.
در ساعت 45/3 دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:
- برج مراقبت ... وضع اضطراری پیش آمده ... انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم... تکرار می کنم ... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم.
مسئول برج مراقبت پرسید:
- حالا در چه موقعیتی هستید؟
- موقعیت خود را به درستی نمی دانیم ... اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم.
مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم کنند.
برج مراقبت گفت:
- طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.
ستوان « تایلور» پاسخ داد:
- ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست... همه دستگاه ها از کار افتاده ... همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم.
حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است...
چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد:
- ما وارد آب های سفید می شویم ... خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید... کمک ... کمک ...
و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد.
مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با 13 سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.
در ساعت 4/7 دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره 19 بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.
سپیده دم روز بعد، 242 فروند هواپیما و 18 فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.
هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادم کرده اند، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک های بادی و جلیقه های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه ای ساخته شده بود که می توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد.
واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با « مثلث برمودا» ارائه دهند.
نظرات دانشمندان در ارتباط با مثلث برمودا;
پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه ای به دنیای دیگر گشوده می شود و این کشتی ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می شوند.
و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می اندازند و می گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می برند.
برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه ای آتلانتیس به زیر آب ، بر این باورند که در اعماق آب های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه ای قوی تر از لیزر از آن ساطع می شود و این اشعه کشتی ها و هواپیماها را ذوب می کند. در نقشه های قدیم یقاره ای به نام « آتلانتیس» به چشم می خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد، و دانشمندان حدس می زنند بر اثر وقوع فاجعه ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد.
موقعیت مثلث برمودا
مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایرهای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق میگردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمیشود.
وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف میکند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو میگذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر میگردد. »
مشاهدات و گزارشات
در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شدهاند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کردهاند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کردهاند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربههای قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بودهاند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.
این پیامها رفته رفته ضعیفتر و غیرقابل تشخیصتر شده و یا سریعا قطع شدهاند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شدهاند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.
در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شدهاند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایقهای ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کردهاند.
در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون ... به سرعت میآید ... ما نمیتوانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.
علل واقعه
علل فرضی طبیعی
توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمولترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:
جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها میشود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب میشود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.
از مجموع کتب انساب و تاریخ بر مى آید که حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، بر حسب زمان تولد، پنجمین پسر حضرت امیر المؤ منین على علیه السلام بوده است :
1. حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام ، تولد سال 3 هجرى ، شهادت سال 50.
2. حضرت امام حسین علیه السلام ، تولد سال 4 هجرى ، شهادت سال 61.
3. حضرت محسن که در سال 11 سقط و شهید شد.
4. محمد حنفیه ، تولد سال 16، وفات سال 81.
5. عباس اکبر، تولد بین سالهاى 24 - 26، شهادت سال 61.
قول معتبر آن است که تولد آن حضرت در تاریخ چهارم شعبان سال 26 ه رخ داده است .
عباس علیه السلام به دنیا مى آید.
در بعضى از کتب معتبر نقل شده که ، در روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ام البنین سلام الله علیه قنداقه او را به دست امیر المؤ منین علیه السلام داد تا بر وى نامى بگذارد. حضرت زبان مبارک را به دیده و گوش و دهان او گردانید تا حق بگوید و حق ببیند و حق بشنود.
ثم اءذن فى اذنه الیمنى و اءقام فى لیسرى . سپس رد گوش راست وى اذان و در گوش چپش اقامه گفت . یکى از سنتهاى رسول خدا صلى الله علیه و آله که براى مسلمین ارث گذارده این است که در حین تولد فرزند، در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه بگویند تا از همان بدو تولد با اسامى خدا و رسول خدا و امام و ولى خدا آشنا گردد. حضرت امیر المؤ منین على علیه السلام به ام البنین علیه السلام فرمود: چه اسمى بر این طفل گذارده اید؟ عرض کرد: من در هیچ امرى بر شما سبقت نگرفته ام ، هر چه خودتان میل دارید اسم بگذارید. فرمود: من او را به اسم عمویم ، عباس ، عباس نامیدم . پس دستهاى او را بوسیده و اشک به صورت نازنینش جارى شد و فرمود: گویا مى بینم این دستها در یوم الطف در کنار شریعه فرات در راه یارى دین خدا قطع خواهد شد.
عباس علیه السلام به چه معناست ؟
چنانکه دیدیم نام نامى آن جناب را، حضرت ولى الله امیرالمونین على بن ابى طالب علیه السلام عباس گذارد. عباس علیه السلام ، صیغه مبالغه از ماده عبس است که به معنى در هم شدن بشره و قبض و گرفتگى صورت مى باشد. به مضمون الاسماء تنزل من السماء (اسامى ، از آسمان نازل مى شود) خداوند در اسم گذارى فرزند الهام مى فرماید و اسامى اشخاص غالبا منطبق با احوال و اوصاف مسما مى باشد. آن جناب نیز چون به مفاد اشداء على الکفار بر دشمنان حق عبوس و در جنگ عیور و مهیب بوده ، یا آنکه بر اثر صولت و شجاعت و غیرتى که آن حضرت در قبال دشمن به هنگام قتال با قوم داشت ، از خوف و بیم وى در وجود کریهه و خبیه آن قوم کافر لئیم کراهت و عبوست ظاهر مى شده است ، لذا مسما به اسم عباس شده است . .
منتخب طریحى و دیگر کتب ، در وصف آن حضرت آورده اند: که کالجبل العظیم و قلبه کالطود الجسیم لانه کان فارسا هماما و بطلا و ضرغاما و کان جسورا على الطعین و الضرب فى میدان الکافر و الحروب
فرزند رشید امیر المؤ منین ، در جنگها و غزوات با شجاعان عرب پنجه در افکنده داد مردانگى و جراءت و قوت را از حیدر کرار میراث داشت .
خال رخ زیباى وى بر عالمى آذر زند
مشب به کاخ مرتضى ماهى پدیدار آمده
ماهى که پیش نور وى خورشید و مه تار آمده
ماهى که بر حسن صدها خریدار آمده
اى طالب دیدار مه هنگام دیدار آمده
افلاکیانش سر به سر حیران رخسار آمده
کو نور بخش عالم و، هم نور الاءنوار آمده
لطف خداوندى به ما همواره و دائم باد
خاصه که روز مولد ماه بنى هاشم بود
بر یارى دین نبى حق خواست یاور پرورد
و ز بهر صفین و جمل فرخنده افسر پرورد
یا بهر جنگ نهروان یکتا غضنفر پرورد
یا آنکه بهر کربلا سردار لشگر پرورد
بهر حسین ام البنین نیکو برادر پرورد
باید چنان فرزند را این گونه مادر پرورد
زینرو فروغ طلعتش تابید بر خلق جهان
و زنوگل رخسار وى ، کشتى جهان رشگ جنان
چون آفتاب حیدرى تابید بر ام البنین
آن سان که از نیسان شدى اندر صدف در ثمین
ماه بنى هاشم عیان گردید از آن مه جبین
تا آنکه گردد حامى دین خداوندى مبین
بهر حسین بن على پرورد یار و معین
چونان که بودى مرتضى بر مصطفى یار و قرین
برگو به ماه آسمان بنما رخ خود را نهان
زیرا که گشته در جهان ماه بنى هاشم عیان
از دامن ام البنین ماهى سر آورد برون
نى نى ، که از خورشید و مه والاتر آورد برون
ایزد ز کان مکرمت خوش گوهر آورده برون
وز آستین مرتضى دستى بر آورده برون
گوئى ز صلب حیدرى حق حیدر آورده برون
بهر صفوف مشرکین او صفدر آورده برون
برگو به بوسفیانیان میر و علمدار آمده
بر یارى دین خدا یکتا مدد کار آمده
نورجبینش طعنه بر خورشید گردون فر زند
خال رخ زیباى وى بر عالمى آذر زند
هم نرگس شهلاى او آتش به خشک وتر زند
هم بر دل خصمان خود مژگان وى خنجر زند
قدش چو طوباى جنان ، لبخند بر کوثر زند
باب الحوائج درگهش ، خوش آن که بر آن زند
دست ید اللهى وى حلال مشکلهاستى
تحت لواى حضرتش دنیا مافیهاستى
چون مرتضى قنداقه عباس را بر گرفت
گفتا فلک : بر دست خود، مهرى مه انور گرفت !
یا از گلستان شرف وى لاله احمر گرفت
چونان که گفتى مصطفى بر دست خود حیدر گرفت
بوسه به دستانش زد و از دیدگان گوهى گرفت
زان ماجرا غم بر دل و بر جان آن مادر گرفت
گفتا مگر عیبى بود در این دو دست نازنین ؟!
شه گفت نى در کربلا گردد جدا از ظلم و کین
آرى که خود این دستها باید علمدارى کند
در راه سبط مصطفى از جان وفادارى کند
بهر رواج دین حق دفع ستمکارى کند
از قتل قوم مشرکین سیلاب خون جارى کند
بر حفظ ناموس خدا نیکو فداکارى کند
تا از حریم شاه دین آن سان نگهدارى کند
آن دم فداکارى وى مقبول و مستحسن شود
کو همچو جعفر، عم خود، دستش جدا از تن شود
آه از دمى کو شد جدا دستش کنار علقمه
و اندر میان مشرکین افتاد شور وهمهمه
بنهاد بر زانوى خود راءسش عزیز فاطمه
آن پور زهرا کو بدى عرش خدا را قائمه
با دیده گریان بیان مى کرد شه این زمزمه
کامشب بخوابد دشمنت ، بى ترس و بیم و واهمه
لیکن به چشم خواهرت ره نیست دیگر خواب را
واز ماتم خود سوختى دل (آهى ) بى تاب را
امیر المؤ منین علیه السلام دستهاى عباس علیه السلام را مى بوسد!
مورخان نقل مى کنند: در دوران طفولیت حضرت عباس علیه السلام یک روز امیرالمؤ منین علیه السلام وى را در دامان خود گذاشت و آستینهایش را بالا زد و در حالیکه که بشدت مى گریست به بوسیدن بازوهاى عباس علیه السلام پرداخت .
ام البنین سلام الله علیه ، حیرت زده از این صحنه ، از امام علیه السلام پرسید: چرا گریه مى کنید؟!
حضرت با صداى آرام و اندوه زده پاسخ داد: به این دو دست نگریستم و آنچه را که بر سرشان خواهد آمد به یاد آوردم .
ام البنین سلام الله علیه ، شتابان و هراسان ، پرسید: چه بر سر آنها خواهد آمد؟!
امام علیه السلام با لحن مملو از غم و اندوه و تاءثر گفت : آنها از بازو قطع خواهد شد.
کلام حضرت چون صاعقه اى بر ام البنین سلام الله علیه فرود آمد و قلبش را ذوب کرد و با دهشت بسرعت پرسید: چرا دستهایش قطع مى شوند؟! و امام علیه السلام به او خبر داد که دستان فرزندش در راه یارى اسلام و دفاع از برادرش ، حافظ شریعت الهى و ریحانه رسول الله صلى الله علیه و آله قطع خواهد شد. ام البنین سلام الله علیه گریست و زنان همراه او نیز در غم و رنج و اندوهش شریک شدند.
سپس ام البنین سلام الله علیه به دامن صبر و بردبارى چنگ زد و خداى را سپاس گفت که فرزندش فداى سبط گرامى رسول خدا صلى الله علیه و آله و ریحانه او خواهد گردید. امیر المؤ منین على علیه السلام فرمود: ام البنین ، فرزندت عباس علیه السلام را نزد خداى تبارک و تعالى منزلتى عظیم دارد و خداى متعال در عوض دو دستش ، دو بال به او مرحمت خواهد کرد که با آنها با ملائکه در بهشت پرواز کند، همان گونه که قبلا این عنایت را به جعفربن ابى طالب علیه السلام نموده است . ام البنین سلام الله علیه با شنیدن این بشارت ابدى و سعادت جاودانه مسرور شد.
خدایا او را از شر حسودان نگهدار!
حضرت قمر بنى هاشم علیه السلام آیتى از جمال و زیبایى بود. رخساره اش زیبا چهره اش پر شکوه ، اندامش متناسب ، و در عین حال چنان نیرومند بود که آثار دلیرى و شجاعت را بخوبى نمایان مى ساخت . ام البنین سلام الله علیه مى گفت : پسرم ، به خدا مى سپارمت ! قلب مادر آکنده از محبت به عباس علیه السلام بود و براى وى از جانش عزیزتر و گرامیتر مى نمود. مادر از چشم حسودان بر او نگران بود و مى ترسید که مبادا به او سیبى برسانند و رنجورش کنند، لذا او را در پناه خداوند متعال قرار داد و ابیات زیر را در باره اش سرود:اعیذه بالواحد
من عین کل حاسد
قائهم و القائد
مسلمهم و الجاحد
صادرهم و الوارد
مولدهم و الوالد
یعنى : فرزندم را، از چشم حسودان نشسته و ایستاده ، آینده و رونده ، مسلمان و منکر، بزرگ و کوچک ، و زاده و پدر، در پناه خداوند یکتا قرار مى دهد.
ضمنا از اینکه حضرت امیر المؤ منین على علیه السلام دست فرزند خود را، عباس ، را مى بوسید، میزان کثرت عطوفت آن حضرت به وى معلوم مى گردد (چنانکه ، پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله نیز دست حضرت زهرا سلام الله علیه را مى بوسید و وى را در جاى خود مى نشاند).
بعضى نقل کرده اند که وجه تسمیه آن حضرت به ابوالفضل از آن روى بود، که آن جناب فرزندى به نام فاضل داشته است .
نقل از: کتاب چهره درخشان قمر بنى هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام
کتابهای نوشته شده در مورد حضرت اباالفضل علیه السلام
نام کتاب: در کنار علقمه؛ کرامات العباسیه (علیه السلام)
مؤلف: سید محمد حسین محمودی
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات نصایح
تاریخ چاپ: 1379 شمسی
نام کتاب: دریای تشنه تشنه دریا
مؤلف: رحیم میر دریکوندی
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات فجر ولایت
تاریخ چاپ: 1382 شمسی
نام کتاب: علمدار نیامد
مؤلف: حسین صبوری
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات صبوری
تاریخ چاپ:1380 شمسی
نام کتاب: کرامات باب الحوائج
مؤلف: سید بشیر حسینی
قطع: رقعی
ناشر: آل احمد (علیه السلام)
تاریخ چاپ: 1382 شمسی
نام کتاب:شاه شمشاد قدان
مؤلف: سید محمد حسینی
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات کشف الغطاء
تاریخ چاپ: 1383 شمسی
نام کتاب:عباس بن علی (علیه السلام)
مؤلف: جواد محدثی
قطع: رقعی
ناشر: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی
تاریخ چاپ: 1379 شمسی
نام کتاب: چهره درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس (علیه السلام)
مؤلف: علی ربانی خلخالی
قطع: وزیری
ناشر: انتشارات مکتب الحسین (علیه السلام)
تاریخ چاپ: 1376 شمسی
نام کتاب: ستارگان درخشان : سرگذشت حضرت قمر بنی هاشم(ع)
مؤلف: شیخ محمد جواد نجفی
قطع: جیبی
ناشر: انتشارات اسلامیه
تاریخ چاپ: 1370
نام کتاب: سردار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع)
مؤلف: سید عبدالرزاق مقرم
قطع: وزیری
ناشر: انتشارات الغدیر
تاریخ چاپ:1411 قمری
نام کتاب: سردار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در یک نگاه
مؤلف: سید جعفر میرعظیمی
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات واحد تبلیغات کتابخانه حضرت ابوالفضل(ع)
نام کتاب: سقای سکینه
مؤلف: سید بشیر حسین مدرس هندی
ناشر: هند
نام کتاب: شخصیت حضرت ابوالفضل(ع)
مؤلف: عطایی خراسانی
تاریخ چاپ: 1349
نام کتاب: شخصیت فرماندار بزرگ اسلام
مؤلف: آیت الله سید حسن صدر
قطع: رقعی
تاریخ چاپ: 1433 شمسی
نام کتاب: طاقهء ریحان
مؤلف: عبدالکریم مقدس ارموی
تاریخ چاپ: 1358 قمری
نام کتاب: العباس(ع)
مؤلف: سید عبدالرزاق مقرم
نام کتاب: العباس(ع)
مؤلف: مرحوم حاج سید جواد کلید دار
نام کتاب: العباس(ع)
مؤلف: باقر شریف القریشی
نام کتاب: العباس بن علی بن ابی طالب قمر بنی هاشم(ع)
مؤلف: محمد کامل حسن المحامی
قطع: رقعی
تاریخ چاپ: چاپ سوم 1980 میلادی
نام کتاب: آیینه ایثار
مؤلف: محمود شاهرخی و مشفق کاشانی
ناشر: انتشارات اسوه
تاریخ چاپ: 1372 شمسی
نام کتاب: اعلام الناس فی فضائل العباس(ع)
مؤلف: سید سعید بن سید ابراهیم بهبهانی
نام کتاب: باب الحوائج یا زندگانی ابوالفضل العباس(ع)
مؤلف: سرهنگ عبدالحسین مؤمنی
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات جاویدان
تاریخ چاپ: 1348
نام کتاب: البطل العلقمی
مؤلف: شیخ عبدالواحد مظفر
تاریخ چاپ:1369 هجری
نام کتاب: پرچمدار کربلا
مؤلف: اثر طبع محمد شرمی کاشانی
تاریخ چاپ: 1348 شمسی
نام کتاب: پرچمدار کربلا
مؤلف: جواد سبزه ای
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات ناس
تاریخ چاپ:1362 شمسی
نام کتاب: زندگانی حضرت ابوالفضل پرچمدار و شمع فروزان کربلا
مؤلف: بدرالدین نصیری
قطع: جیبی
تاریخ چاپ:1351 شمسی
نام کتاب: زندگانی حضرت ابوالفضل العباس (ع)
مؤلف: باقر شریف قریشی
مترجم: سید حسن اسلامی
قطع: رقعی
تاریخ چاپ: 1371 شمسی
نام کتاب: زندگانی حضرت ابوالفضل(ع)
مؤلف: محمد کامل حسن المحامی
مترجم: شیخ احمد صادقی اردستانی
قطع: رقعی
تاریخ چاپ:1373 شمسی
نام کتاب: ذکر العباس(ع)
مؤلف: مولانا سید نجم الحسن کراروی صدر الافاضل
نام کتاب: زندگانی و شهادت حضرت ابوالفضل(ع)
مؤلف: احسان
قطع: جیبی
ناشر: انتشارات پدیده
تاریخ چاپ:1386 قمری
نام کتاب: زندگانی پرچمدار کربلا
مؤلف: حسن مظفری معارف
قطع: رقعی
تاریخ چاپ: چاپ دوم 1349
نام کتاب: حیاة العباس(ع)
مؤلف: شیخ محمد جعفر شاملی
قطع: جیبی
تاریخ چاپ: 1353 شمسی
نام کتاب: الخصائص العباسیه
مؤلف: حاج شیخ محمد ابراهیم کلباسی نجفی
قطع: وزیری
تاریخ چاپ: 1359 قمری
نام کتاب: تاریخ زندگانی قمر بنی هاشم(ع)
مؤلف: حسین عماد زاده
تاریخ چاپ: 1322 شمسی
نام کتاب: حضرت ابوالفضل(ع)
مؤلف: عطایی خراسانی
تاریخ چاپ:1352 شمسی
نام کتاب: مقتل و مصرع العباس(ع)
مؤلف: شیخ حسین بن علی بن حسن قدیحی بحرانی
نام کتاب: النص الجلی فی مولد العباس بن علی
مؤلف: محمد علی ناصری بحرینی
قطع: رقعی
تاریخ چاپ:1364 شمسی
نام کتاب: وفاة العباس(ع)
مؤلف: شیخ حسین قدیحی بحرانی
نام کتاب: قمر بنی هاشم پرچمدار عاشورا
مؤلف: سید صادق شفائی زاده
قطع: وزیری
تاریخ چاپ: 1362 شمسی
نام کتاب: قمر بنی هاشم(ع)
مؤلف: علامه ذیشان حیدر جوادی هندی
نام کتاب: مقتل العباس(ع)
مؤلف: سید مهدی طباطبایی یزدی
نام کتاب: قمر بنی هاشم(ع)
مؤلف: حاج غلامعلی بهاونگری هندی
نام کتاب: قمر بنی هاشم(ع)
مؤلف: سید عبدالحسین رضایی
قطع: جیبی
تاریخ چاپ: 1351 شمسی
نام کتاب: العباس بن علی(ع) نصیر الحسین(ع)
مؤلف: سید محمد تقی مدرسی
قطع: رقعی
ناشر: انتشارات بقیع
تاریخ چاپ: 1416 قمری
نام کتاب: العباس بن علی(ع)
مؤلف: الشیخ عبدالحمید المهاجر
قطع: وزیری
نام کتاب: العبد الصالح
مؤلف: مولانا سید آقا مهدی رضوی
اگر میخواهیم بدانیم تابع امر و هدایت خدا هستیم یا نه ؟ باید نگاه کنیم ببینیم که خوف و حزن از ما دور شده و به آرامش رسیده ایم یا نه ؟
انک لا تهتدی من احببت و لکن الله یهدی من یشاء (ای پیامبر تو هر کس را که بخواهی نمی توانی هدایت کنی و اما خدا هر کس را که خواست هدایت می کند)
إن علینا للهدی ( همانا هدایت بر عهده ماست ) _قرآن کریم
در قرآن کریم کسانی معرفی شده اند که از آرامش برخوردارند .اولین گروه اینها هستند : سوره مبارکه بقره آیه 38_ فمن تبع هدای فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون ( هر کس از هدایت من پیروی کند نه خوف ونه حزن دارد ).
بشر در زمین که ظلمت دارد احتیاج به نور دارد که این نور هدایتی است که در این آیه اشاره شده و همزمان با هبوط آدم بر زمین هدایت هم بوده است . چهار مصداق برای هدایت در قرآن بیان شده است : اول _ شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس _ پس اولین هدایت قرآن است و تمسک به آن هدایت را به ارمغان می آورد و پیروی از هدایت یعنی آرامش . دنیا لیل است ... ودراین تاریکی شب ممکن است انسان ناخواسته یا خواسته به دیگران ظلمی کند ، و ظرفی را بشکند پا روی کسی که در تاریکی معلوم نیست بگذارد و هزار مورد دیگر ... و تنها در این ظلمت نور و روشنایی مایه نجات از اینها است ، اصلا تاریکی مایه نگرانی و نور آرامش را به ارمغان می آورد . علامت تبعیت از هدایت و منفصل شدن از تبعیت نفس ، خداحافظی با کلمه " به نظر من است " است ، و "من" از بین می رود.
مصداق دوم هدی : در روایات به اهل بیت تعبیر شده و الآن امام زمان هدی هستند و همه ائمه هدایت هستند و تمسک به آنها یعنی آرامش .
مصداق سوم : در قرآن به مکه اشاره شده است . مسجد الحرام و مقام ابراهیم و مکه و منا و صفا و مروه همه هدی هستند ، که همه اینه البته یک باطنی هم دارد که حضرت امیر فرمود أنا بیت الله ، و فرمود نحن کعبه . الآن مکه کعبه اسلام و اجسام است و کربلا کعبه ایمان و قلوب است و سر اینکه در روایات داریم که حضرت حجت قبله را به سوی کربلا میگردانند این است که مردم همه حسینی می شوند نه اینکه ظاهر قبله عوض شود . تعبیر رسول اکرم در کتاب کامل الاسلام از کربلا این است که فرمودند : کربلا قبة السلام . لذا رفتن به کربلا شرط ندارد ، حضرت صادق فرمودند کسانی که فقریند سالی یکبار و کسانی که غنی هستند سالی دو بار به کربلا بروند .
مصداق چهارم هدی خداوند در قرآن به تورات و انجیل اشاره کرده است _ و أنزل التورات و الانجیل هدی للناس _ یعنی ما باید اول اینها را هم قبول کرده باشیم و اصلا یکی از نشانه های متقین ، یؤمنون من قبلک است . البته نه تورات و انجیل تحریف شده فعلی بلکه تورات و انجیلی که در آن اسامی مبارک حضرت محمد و مهدی و علی آورده شده است .
هر کس تبعیت کند از این هدایت ها پس نه خوف و نه حزنی خواهند داشت . پیامبر یه جایی نشسته بودند و سلمان که پیامبر فرمود سلمان از لقمان بهتر است آمدند خدمت حضرت رسول و دیدند که جناب امیرالمؤمنین هم حضور دارند به حضرت گفتند من در راه که آمدم یک جا پا بیشتر نبود و حضرت فرمودند من پایم را دقیقا در جای پای پیامبر گذاشته بودم ، این معنای هدایت است .
قرآن در مورد ثمره تبعیت از هدایت اینها است : اول برداشته شدن خوف ، محبت حضرت امیر حلقه های در بهشت است پس باید سفت چسبید به این حلقه های بهشت . همچنین هر کس از هدایت خدا پیروی کرد حزنش هم از بین میرود . و سوم اینکه فمن تبع هدای فلا یضل و لا یشقی یعنی اینکه نه دیگر گمراه می شود و نه شقی خواهد شد . کسانی که نگران عاقبت به خیری هستند نگاه کنند ببینند که حضرت امیر را دوست دارند یا نه ؟ محبت اهل بیت در موقع مردن به تعبیر امام صادق به فریاد انسان میرسد ، محبت با تبعیت ، یعنی قبول هدایت و پیروی از آن .
فردی آمد خدمت امام صادق و گفت دعا کنید ما هم برویم بهشت . حضرت فرمود ما دعا می کنیم خدا شما را از بهشت بیرون نکند ، گفت منظور شما چیست ؟ فرمود مگر شما ما را دوست ندارید ، گفت : بله . فرمودند محبت ما یعنی بهشت . یعنی الآن بهشت هست و نقد است و نسیه نیست ، یعنی الآن ما از آتش دوریم ، اگر هر کدام ما الآن در سرور و بهجتیم این همان اثرات محبت است .
امام صادق علیه السلام فرمود تفسیرٌ هُدی علی علیه السلام ، تفسیر هدی یعنی اطاعت از علی . حضرت امیر یک روز در مسجد کوفه نشسته بودند به میثم تمار فرمودند شمشیر من را بیاور و فرمودند میثم امروز میخواهم کاری کنم که گرد و غبار از وجود مردم کوفه برود و امروز چیزی از من خواهند دید که آنها که مؤمنند ایمانشان بیشتر و منافقان نفاقشان بیشتر خواهد شد ، میثم میگوید من یکباره دیدم صدای همهمه ای از در مسجد شنیده شد و رفتم دیدم هزار شتر ایستاده و مردمی جمع شده و یک زن در کنار یک پیرمرد هم حضور دارند و از شام آمده بودند و گفتند که می خواهیم با امیرالمؤمنین دیدار کنیم ، وقتی حضرت را دیدند کلماتی در توصیف حضرت گفتند که بسیار والا بود بعد گفت یا علی من آمده ام که از من رفع تهمت کنید ، که پدرش به سخن در آمد و گفت در شام به من میگویند اباالغضب و من اجازه نمی دهم دخترم آلوده دامن باشد و حال او دچار حمل شده در حالی که خود می گوید با هیچ نامحرمی تماس نداشته ام ، حضرت فرمودند که میثم همه مردم را صدا کن تا بیایند مسجد کوفه ، بعد حضرت فرمودند هوا گرم است و ما به کمی یخ احتیاج داریم مردم فرمودند که ما با شام دویست و پنجاه فرسخ فاصله داریم ، حضرت فرمودند : مشکلی نیست و از همان جا در جلوی چشم مردم یک تکه یخ ظاهر کردند که صدای همهمه مردم بلند شد ، بعد حضرت دستور دادند که پرده ای وسط مسجد بزنند و زن متخصص آن زمان از آن دختر بازرسی کردند و گفتند که آقا جان این زن حامله است ولی هیچ اثری از تماس نیست ، حضرت یخ را دادند و گفتند بیرون از مسجد و زن را در یک ظرف آب قرار دهید و این یخ را هم در این ظرف قرار دهید و بعد یک زالو از رحم این زن خارج می شود و وزنش را هم پیشاپیش گفتند . رفتند و زالو خارج شد و وزنش هم کردند مطابق گفته حضرت بود و بعد حضرت فرمودند این دختر ده ساله که بوده یک زالو در آب وارد رحم این دختر شده و حالا بزرگ شده و بعد از این پدر دختر شهادتین را گفت . حضرت فرمود ما به تمام علوم واقفیم . پس کسانی که دنبال حضرت امیر راه افتادند دنبال رو هدایت هستند و نه خوف دراند و نه حزن چرا ؟ چون علی مظهر خداست و ما نفدت کلمات الله .
کسانی که هدایت خدا را تابع شدند خداوند را بزرگ میدانند لتکبروالله ... و در آخر هم نتیجه اش شکرگذاری انسان است .
سخنان استاد گرانقدر حجه الاسلام معمار