سخنان سیدحسن نصرالله درمورد امام خامنه ای
کلیپی از سخنان سید حسن نصر الله در مورد امام خامنه ای در مصاحبه اختصاصی با ایشان”کسی با مدیریت و عقلانیت رهبر ایران در کرهزمین نمیشناسم.”،”ایشان از جانب خداوند تعیین شده ودلایل بسیاری در این زمینه دارم….”
دریافت فایل تصویریmp4 حجم:۱۰،۸۰۹مگابایت
اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله)
هَؤلاءِ اَهلُبَیتِی وَ خَاصَّتِی، اَلّلهُمَّ فَاذهَب عَنهُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرُهُم تَطهِیراً؛ اینان اهل بیت و خاندان من هستند، پروردگارا هرگونه پلیدی را از آنان دور کن و پاک شان گردان؛ |
أُم السلمه همسر گرامی حضرت رسول اکرم (سلام الله علیه و آله) نقل کرده اند که در خدمت رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) بودم که ناگاه فاطمه (سلاماللهعلیها) وارد شده و جریرهای- نوعی غذا- برای پدر آورد. حضرت فرمود: ای فاطمه! شوهرت علی و فرزندانت حسن و حسین (علیهمالسلام) را بیاور! علی و حسنین آمدند. همگی روی گلیمی به دور پیامبر نشستند و از آن جریره میل فرمودند. در آن حال پیامبر، عبایی که بر تن داشت بر آنها افکند. سپس دستها را به آسمان بلند کرد و فرمود: «هَؤلاءِ اَهلُبَیتِی وَ خَاصَّتِی، اَلّلهُمَّ فَاذهَب عَنهُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرُهُم تَطهِیراً»؛1 اینان اهل بیت و خاندان من هستند، پروردگارا هرگونه پلیدی را از آنان دور کن و پاک شان گردان؛ در این لحظه آیه شریفه تطهیر نازل گردید، که «اَلَّذِینَ اَذهَب عَنهُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرُهُم تَطهِیراً»؛2 اینان کسانی هستن که خداوند هرگونه پلیدی را ازآنان گرفته و آن¬ها را پاک پاک قرار داده است.
-------------------
پی نوشت ها:
1. محمد، ابن جریر الطبری، الجامع البیان فی تفسیر القرآن، بیروت: دارالفکر،1420ق، ج 12، ص 9؛ الحاکم الحسکانی، شواهد التنزیل، تحقیق: شیخ محمد باقرالمحمودی، مؤسسۀ الطبع والنشر وزارۀ الارشاد الاسلامی، 1411ق، ط 1، ج 2، ص 52.
2. محمد، ابن جریر الطبری، الجامع البیان فی تفسیر القرآن، بیروت: دارالفکر،1420ق، ج 12، ص 9؛ الحاکم الحسکانی، شواهد التنزیل، تحقیق: شیخ محمد باقرالمحمودی، مؤسسۀ الطبع والنشر وزارۀ الارشاد الاسلامی، 1411ق، ط 1، ج 2، ص 52.
پیشگیری از بروز انحرافات جنسی دردوران جوانی و بزرگسالی
دوران جوانی و بزرگسالی
روش تربیتی «تغییر موقعیت»، در مراحل جوانی و بزرگسالی نیز تأثیر ویژهای در پیشگیری از بروز انحرافات جنسی خواهد داشت که اینک برخی از رهنمودهای دینی در این عرصه را ارزیابی مینماییم:
1. اتخاذ موقعیت درست در راه رفتن
سزاوار است که تا حد امکان، دختران و زنان کمتر از منزل خارج شوند و حتی در عرصه عبادت نیز خانه محور باشند؛1 ولی برای مصون ماندن هر چه بیشتر آنان از آسیبهای گوناگون، سفارش شده که در هنگام خروج از خانه به جای حرکت در میانة راه، از کنار راه و از سمت دیوار حرکت کنند. راه رفتن در این موقعیت مکانی، مصونیت بیشتر برای آنها فراهم میسازد: برای زن سزاوار نیست که از وسط راه حرکت کند، بلکه باید از کنار دیوار حرکت کند.2
همچنان که حضرت موسی (علیه السّلام) در مسیر منزل شعیب (علیه السّلام) از دختران شعیب خواست تا موقعیت خود را تغییر داده و پشت سر او حرکت نمایند و او را به سوی منزل راهنمایی کنند.3
2. اجتناب از همجواری با نامحرم
همجواری پیوسته و ارتباط مداوم افراد نامحرم زمینه بروز اختلالها و آسیبهای جنسی را فراهم میسازد. افرادی که به هر دلیل در موقعیت پی در پی با جنس مخالف به سر میبرند، باید از خطرات احتمالی همجواری بر حذر باشند. همجواری زلیخا با یوسف (علیه السّلام) بود که زمینهای فراهم کرد تا زلیخا قصد کامجویی از وی را عملی سازد. یوسف (علیه السّلام) نیز که خطر وسوسههای شیطانی را در همجواری احساس کرده بود، از خداوند جدایی از زنان مصر را درخواست کرد، هر چند جدایی از آنان در جایی چون زندان محقق شود:
«(یوسف) گفت: ای پروردگار من! مرا (رنج) زندان خوشتر از این کار (زشتی) است که زنان مرا بدان میخوانند و اگر (تو) حیلة اینان را از من دفع ننمایی، به آنها میل کرده و از جاهلان گردم!».4
نیک بنگرید که اسوة حیا و عفت، حضرت یوسف (علیه السّلام)، نیز خود را از میل به گناه پاک و مبرّا نمیداند و به حضور در محلی که موقعیت گناه در آن فراهم است، تن نمیدهد: «و من هرگز (نفس) خویش را مبرا نمیدانم؛ زیرا نفس اماره (انسان را) به کارهای زشت وا میدارد، جز آنچه را پروردگارم رحم کند...».5
3. پرهیز از خلوت با نامحرم
موقعیت خلوت که در آن به جز مرد و زن نامحرم، فرد دیگری حضور نداشته باشد، امکان وسوسة شیطان و زمینة انحرافات اخلاقی را فراهم میسازد: هیچ مردی با زن نامحرم خلوت نکنند؛ چرا که سومین آنها شیطان خواهد بود.6
هنگامی که نوح (علیه السّلام) قوم خود را نفرین کرد، ابلیس نزد او آمد و گفت: ای نوح در سه موقعیت از من بر حذر باش؛ چرا که من در این موقعیتها به بنده نزدیکترم: به هنگام خشم، به هنگام قضاوت میان دو نفر و هنگام خلوت با زن نامحرم.
نیک بنگرید که خلوت با نامحرم چنان زمینة فساد را فراهم میسازد که پیامبر بزرگواری چون نوح (علیه السّلام) هم از خطر آن در امان نیست. و این امر نشان میدهد که انگیزه و مقام معنوی فرد، مانع بروز خطرات ناشی از خلوت با نامحرم نمیشود.
4. فرار از موقعیت آسیبزا
در برخی شرایط، فرد ناخواسته در موقعیتی خطرناک و آسیبزا قرار میگیرد. باقی ماندن در صحنهای که زمینهساز انحراف و یا آسیبپذیری است، باعث کاهش ایمنی اخلاقی فرد میشود. بر همین اساس، هنگامی که حضرت یوسف (علیه السلام) خود را در دام هولناک زلیخا گرفتار دید، علاوه بر پناه بردن به خدای متعال، اقدام به فرار از موقعیت پیش آمده کرد: «هر دو به جانب در شتافتند».7
تشخیص موقعیت خطر به عهدة خود فرد است تا جایی که باید به محض احساس خطر، از آن وضعیت فاصله بگیرد تا از آسیبهای احتمالی در امان بماند.
5. اجتناب از دوستان وسوسهگر
دوستان نامطمئن از دیگر عوامل مؤثر در انحطاط اخلاقی افراد به شمار میروند. این افراد با زمزمههای پی در پی خود تلاش میکنند موضوع را به گونهای عادی جلوه دهند. آنان معمولاً با چنین سخنانی دوستان خود را به سمت نابهنجاریهای جنسی میکشانند: چیز مهمی نیست، ترسو مباش، از زندگی لذت ببر، و... .
اثر طبیعی چنین وسوسههایی آن است که فرد پس از اندکی مقاومت، فریب میخورد و مقاصد نفسانی خود و انگیزههای شیطانی آنان را دنبال میکند. نمونه دوست وسوسهگر،خود ابلیس است که نخست مردان قوم لوط را به سوی همجنسبازی کشاند و سپس زنان ایشان را به سوی انحراف شنیع جنسی در همجنسبازی سوق داد.8
در چنین شرایطی باید ضمن مراقبت و دقت کامل در انتخاب دوست، کوشش کرد تا از دوستان نامناسب و وسوسهگر فاصله گرفت و زمینه انحراف را از بین برد.
فریاد بسیاری از جهنّمیان از دوستان ناباب است؛ چرا که دوستی با آنان، ایشان را به آتش قهر الهی فرو افکنده است: «وای بر من، ای کاش که فلانی را دوست خود نمیگرفتم که همو مرا از یاد خدا و پیروی قرآن و رسول گمراه ساخت».9
----------------------پی نوشت ها:
1. ر.ک: شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعه، ج5، ص236.
2. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج13، ص44.
3. همان.
4. (قَالَ رَبِِّ السِّجنُ أَحَبُّ إِلَّىََّ مِمَّا یَدعُونَنىِ إِلَیهِ وَ إِلَّا تَصرِف عَنىِّ کَیدَهُنَّ أَصبُ إِلَیهِنَّ وَ أَکُن مِّنَ الجَْاهِلِین) یوسف (12)، 33.
5. (وَ مَا أُبَرِّئُ نَفْسىِ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبىِّ إِنَّ رَبىِّ غَفُورٌ رَّحِیم) یوسف (12)، 53.
6. پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله): «لا یَخلُوَنَّ رَجُلٌ بِإمرَأَةٍ فَإنَّ ثالِثَهُمَا شَیطانٌ» محدث نوری، مستدرک الوسائل، ج14، ص266.
7. (وَ اسْتَبَقَا الْبَابَ و...) یوسف (12)، 25.
8. شیخ حرّعاملی، وسائل الشیعه، ج20، ص344.
8. (یَاوَیْلَتى لَیْتَنىِ لَمْ أَتخَِّذْ فُلَانًا خَلِیلًا لَّقَدْ أَضَلَّنىِ عَنِ الذِّکْرِ) فرقان (25)، 28 و 29.
بگو یا مهدی ...
مهم ترین راهکار عملی در نهادینه سازی محبت امام زمان ارواحنافداه در هفت سال نخست، فضاسازی مهدوی در داخل خانه است. اگر فرزند دلبندتان شما را در حال شنیدن دعای جان فزای ندبه ببیند و اشک را بر گوشه چشمان شما نظارهگر شود، خود عمیق ترین تأثیرات و پیوندهای مهدوی را در روح و جان او بر جای خواهد گذاشت.
جلوه هایی از فضاسازی مهدوی در خانه عبارت است از: انس اهل خانه با ادعیه و زیارات مهدوی به گونه ای که صدای این ادعیه و زیارات فضای خانه را دربربگیرد؛ تهیه و استفاده از پوسترها و تابلوهای مهدوی؛ تهیه نوارها و CDهای سخنرانی و مدیحه سرایی و مناجات های مهدوی و پخش آن در فضای خانه، و... .
یکی از اولیای خدا دربارة ضرورت فضاسازی مهدوی می فرماید: «وظیفه ما این است که به هر طریق ممکن نام حضرت را زنده کنیم. در زمان خانه نشینی حضرت امیر علیه السلام، شیعیان خاص برای احیای نام آن حضرت، موقع بلند شدن «یا علی» می گفتند. دوران ما، زمان خانه نشینی حضرت مهدی علیه السلام است. ما باید در همه حال و از هر طریق ممکن برای احیای نام حضرت تلاش کنیم. در همه حال بگوییم: «یا ولی عصر!» هرگاه برمی خیزیم، بگوییم:«یا ولی عصر!» هرگاه...».
آری، در همه حال باید فضای تربیتی خانه را مهدوی کنیم. برمی خیزیم، بگوییم: «یامهدی!» می نشینیم، بگوییم: «یا مهدی!» در فضای بازی با فرزندانمان مرتب بگوییم: «یا مهدی!» و از ایشان نیز بخواهیم که بگویند: «یا مهدی!»
حیف از این عمر که یک سر به بطالت برود ...
فرصت بسیار زودگذر است و چه بسا فرصت هرگز تکرار نشود. امام علی علیه السلام فرمود:
«الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب، فَاْنتَهِزُوا فُرَصَ الخَیرِ»؛
فرصت چون ابر میگذرد پس فرصتهای نیک را دریابید.
عارف نامدار محمد بیدآبادی رحمه الله میفرمود: اگر آدمی شصت سال عمر کند، نصف آن را زنگی شب به غارت برد، و ربع آن در طفولیت به جهالت، و ثلث و ربع دیگر پایمال حرص و طول أمل و شغل و کسب رزق و فکر عیال شود، و ده سال باقی به پیری و همّ و غمّ و اَلَم بر باد رود، و حیف از این عمر که یک سر به بطالت برود. و در جای دیگری فرمود: ای عزیز! هیهی در طفلی پستی، و در جوانی مستی، و در پیری سستی، پس خدا را کی پرستی؟
بهترین و عادلترین فرصت همین حال است و نباید هم اینک درنگ کرد.
شرکت "یوبیسافت" (Ubisoft) سومین شرکت بزرگ تولید کننده بازیهای ویدئویی در جهان، سری جدید از مجموعه بازیهای ویدئویی "اسپلینترسل" (Splinter Cell) با نام "لیست سیاه" (Blacklist) را در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه 2012 بازیهای ویدئویی E3 معرفی کرد.
موضوع داستان این بازی که در مرز ایران و عراق اتفاق میافتد از این قرار است که کشورهای منطقه (ایران و عراق) که از سالها جنگ و اشغال آمریکا در منطقه به ستوه آمدهاند تمام منابع خود را برای دادن اولتیماتوم به آمریکا جمع میکنند و به آمریکا میگویند یا نیروهای خود را خارج کند یا با عواقبش روبرو خواهد شد و ما جنگ را به شما میدهیم.
دولت آمریکا که منافع خود در منطقه را در معرض خطر میبیند جاسوس و مأمور ویژه خود به نام فیشر را به مرزهای ایران و عراق و کردستان اعزام میکند تا سرکرده تروریستها را شناسایی و از بین ببرد.
نکته قابل توجه در این بازی صحبت کردن برخی از شخصیتهای بازی و حتی خود فیشر به زبان فارسی است و فیشر با نیروهای ایرانی نیز درگیر میشود.
چندی پیش هم بازی میدان نبرد 3 روانه بازار شد که در آن نیروهای آمریکایی به تهران حمله میکنند. به نظر میرسد جنگ روانی و رسانهای علیه ایران با تولید بازیهایویدئویی و فیلمهای هالیوودی ضدایرانی وارد فاز جدیدی شده است.
بنا به گفته سازندگان بازی ویدئویی لیست سیاه، این بازی در بهار 2013 برای کنسولهای بازی X360، PS3 و PC منتشر خواهد شد.
منبع: فارس
تو به دنبال خالص کردن عمل باش ...
روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به حضرت امیر علیه السلام فرمودند: «میخواهی شصتهزار گوسفند به تو بدهم یا شصتهزار دینار یا شصتهزار حکمت؟» حضرت امیر علیه السلام فرمودند: «کلام حکیمانه». پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «این شصت هزار را در شش نکته خلاصه میکنم». یکی از آنها این است که حضرت فرمودند: «یا علی! وقتی مردم به دنبال زیاد عمل کردن هستند، تو به دنبال خالص کردن عمل باش». ممکن است فردی چند انبار پنبه داشته باشد، امّا فرد دیگری تنها یک جواهر بسیار قیمتی داشته باشد که به تمام انبارهای پنبه میارزد. کدام بهتر است؟
از نوافل غافل نشویم
برای جبران کاستیهای عبادات باید به مستحبات روی آورد. اصطلاح«نافلة» شامل همهی مستحبات میشود. در روایت آمده است: " إنَّما جُعِلَتَ النّافلةُ لِیَتِمَّ بها ما یَفْسُدُ مِنَ الْفَریضَةِ "؛ نافله برای این قرار داده شده است تا به وسیلهی آن، آن چه از واجب تباه شده است، جبران گردد. اگر نتوانستیم واجب را آن گونه که باید، انجام دهیم، نافله و مستحبات به ما کمک میکنند. این روایت شریف در مورد نماز نقل شده است که امام باقر علیه السلام فرمود: " یُرفَعُ لِلرّجُلِ مِنَ الصَّلاة رُبعُها أو ثُمنُها أَو نِصفُها أَو أَکثرَ بِقَدرِ ماسَها وَ لکِنَّ اللهَ تَعالی یُتمُّ ذلِکَ بِالنَّوافِلِ "؛ گاه از شخص نمازگذار، یک چهارم یا یک هشتم یا نصف آن یا بیشتر از آن به هر اندازه که دل داده است، بالا میرود، ولی خداوند آن را با نوافل تمام میکند. البته ما از نقصان، نسیان، اختلال حواس و دیگر امور منافی با نماز یا کمال آن، دور نیستیم بلکه همهی ما به نوعی دچار پراکندگی فکر و آشفتگی ذهن هستیم و خداوند با لطف خود، نوافل را برای جبران این نقیصه قرار داده است. پس حتی الامکان از این امر غافل نشویم و نوافل را ترک نکنیم.
فاطمه سلام الله علیها، الگوی زندگانی مهدی موعود